/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Kan ikke åbne sider uden www..
Fra : sille77
Vist : 596 gange
100 point
Dato : 02-08-08 13:42

Vi har en helt frisk installation af Windows og IE (en helt ny harddisk), men nu kan vi ikke komme på sider der ikke starter med "www".

Hvis vi prøver siger den, at siden ikke kan findes.

Det samme sker på sider hvor der f.eks. er bannerreklamer - der kommer også den med at explorer ikke kan finde siden (altså, i reklameruden).

Vi har seneste udgave af "det hele" (ActiveX, Shockwave, Flash, Java) og bruger IE's standardindstillinger.

På nogle sider kan vi ikke se gif-filer (vil jeg tro det er - typisk et logo der hører til siden) men får bare et rødt kryds.

Vi har ikke nogle ekstra pop-up stoppere, adkillere eller noget som helst. Kun Windows og så AVG antivirus.

På mange af de hjemmesider der er problemer med, er der også begyndt at komme en masse indlæsninger af "pagead2.googlesyndication", med det resultat at man skal trykke en hulens masse gange på tilbage-knappen for at komme til en reel side.
Det sker ikke på de sider vi ser uden problemer, så måske er der en sammenhæng dér?

Er der nogle bud på, hvad det er vi mangler?

Vi er villige til at prøve stort set hvad som helst og der er ingen forslag der er "dumme" - for vi er temmelig frustrerede og det KUNNE jo være at vi havde overset en lille bitte detalje.........

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-08-08 14:01

pagead2.googlesyndication yt med den - og i skal såmænd ikke være kede af ikke at kunne se bannerreklamer der ofte indholder malware af grov karakter

opret dig gratis og brug forum gratis her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/

læg dit spørgsmål i kategorien runscanner forum så får du hjælp

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 02-08-08 14:11

Prøv og download en anden browser. f.eks www.opera.com/download
Så kan du finde ud af om det er internet explorer der er noget ivejen med eller om det er noget andet.

Hvis det virker i opera så ved du at det er noget med internet explorer indstilling.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 03-08-08 18:44

Lyder som den nye LinkScanner i AVG 8 som driller, den bliver også hakket ned rundt omkring.
Prøv at deaktivere den, hvis det er den kan den fjernes -> http://grandstreamdreams.blogspot.com/2008/06/remove-linkscanner-from-avg-simply.html