/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ukrudts Brænder, måske Sydfra?
Fra : svendgiversen
Vist : 2218 gange
373 point
Dato : 07-07-08 16:44

Vi købte sidste år en ukrudtsbrænder hos Harald Nyborg til 450 kr,
til vor fælles gasbrænder forening, der nu opløses; og det var uden gasflaske.

Jeg ved at gas er biligere syd for grænsen. Gælder det mon også ukrudtsbrændere...
Hvad koster en ukrudtsbrænder i Flensborg, og hvor købes den?

Vi plejer ar bytte gasflasker der lige over grænsen, hidtil de gamle, orange tunge,
men hvis jeg køber nyt, vil jeg gerne investere i de nye letvægtsflasker...
Hvad koster de herhjemme og syd for grænsen?? Tomme og fyldte???

Når nu foreningen opløses, hvad må jeg så byde for ukrudtsbrænder + vogn + (gammel) gasflaske?
På forhånd tak, Svend

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-07-08 17:32

Det halve af nypris

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-07-08 18:16

Det halve af hvad? Svend

Ukrudt hedder Unkraut på tysk, men Unkrauts Brenner findes vist ikke?? Gas hedder vist Propan???

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 07-07-08 18:25

Ja og sauerkraut smager godt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-07-08 20:43

Bare pas på . du må ikke bruge en tysk gastryksregulator til udstyr bkøbt i Danmar.
Tyskerne bruger større gastryk end vores grej er beregnet til.

Det er ligegyldigt hvor udstyret er produceret. Det er tilpasset gastrykket i det land,hvor det sælges.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-07-08 21:12

Undtaget er vel de danske grænsehandler med danske gasflasker?

Hvor stor er risikoen iøvrigt udenfor i vor have, hvis alt følger tyske normer?? Svend

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-07-08 21:18

Citat
Det halve af hvad
jae hva er det nu du spørger om
Citat
Når nu foreningen opløses, hvad må jeg så byde for ukrudtsbrænder + vogn + (gammel) gasflaske?
På forhånd tak, Svend
bare sig til hvis jeg skal uddybe nærmere

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-07-08 21:52

>bare sig til hvis jeg skal uddybe nærmere...

ca. pris på en dansk ukrudts brænder med vogn og gasflaske;
tilsvarende, nok billigere, tyske alternativ...

halv pris af den billigste løsning,

Ikke kun tomme halve bud, Svend

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-07-08 22:26

Ger er ikke noget galt med en tysk flaske bare den passer til din regulator, og den er dansk.

Det jeg advarede mod var kombinationen tysk regulator og dansk brænder.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-07-08 22:43
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-07-08 08:28

OK trensor

Og suno, det er lige sådan en det drejer sig om, bemærk Uden Gasflaske, og biligere andre steder?
Vor formand skønner knap 500 kr og det samme for en gasflaske.

Jeg har foreløbig budt 450 kr for begge dele, altså lidt under halv pris...
Hvis andre byder mere skal jeg måske ned at spare i Flensborg?

Er dr slet ingen der kan finde tyske priser?? Svend

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-07-08 08:58

Nein

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-07-08 09:38

Se her www2.westfalia.de, de har masser af haveartikler og masser af værktøj og andre gode ting.

Accepteret svar
Fra : MissBe

Modtaget 373 point
Dato : 08-07-08 09:45

hej svend

harald nyborg 499,-
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7742&Grp=&n=10

brugt gas-flaske (det er jo et pantsystem) fra den blå avis:
gas flaske 11kg, 11kg gasflaske med 40% gas pris 100kr
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55713465

http://www.google.dk/search?hl=da&q=flaskegas&revid=1998700895&sa=X&oi=revisions_inline&resnum=0&ct=top-revision&cd=2

citat: "Glem alt om stålflasker. Byt din gamle gasflaske til en BP Gas Light"
herfra... www.bpgas.dk

gasflasche
http://search.ebay.de/gasflasche_W0QQdfspZ32QQfromZR40QQfsprZ1QQssPageNameZWD8B

http://www.google.de/search?hl=de&q=gas+propan&btnG=Suche&meta=cr%3DcountryDE

nu kender jeg ikke din have, fysik eller øvrige behov...
men har du overvejet en buskrydder ??
mange aner ikke hvor gode de er til alt muligt

der er ingen risiko for brandfare...
den luger perfekt mellem fliser, op ad huset
ja - fra alle små til store steder og klipper græs
kan også "klippe" hæk
man kan også grave ukrut op af jorden
(minus: har du perlegrus er den ubrugelig - skal bruge høreværn!!)

det er havens stavblender - al uønsket vækst, kan lige drives tilbage !!
jeg har en stihl fs200 der ALTID kører med snorehoved
hvor man med et slag mod jorden får ny snor frem

eksempel:
http://www.lytek.dk/shop/stihl-fs130-kratrydder-1250p.html

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-07-08 09:55
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-07-08 11:36

Ja og tak, nu virker linket kj, men tilsyneladende er det kun de små gas brændere de sælger...

Endnu mere tak til MissBe, du har stort set fundet hvad jeg søgte.

Lader det stå lidt endnu, men kommer der ikke en soleklar dansk tysk pris sammenligning,
har MissBe den bedste besvarelse, Svend

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 08-07-08 13:03

her måske....
http://www.nielsensdiscount.com/gas_koks.html

http://campingartikel.fritz-berger.de/46003188/gasflasche.htm

http://www.google.de/search?hl=de&cr=countryDE&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=gasflasche&spell=1

,,,,ellers vil jeg da gætte på
at det ligesom i dk er noget tankstationerne ligger inde med ??

Bytteregler for BP gasflasker
http://www.bp.com/genericarticle.do?categoryId=3000095&contentId=7002222

Byt i Europa
http://www.bp.com/sectiongenericarticle.do?categoryId=3000070&contentId=7002227

,,,,,,,,, uderligt at der ikke står noget om tyskland ???
måske det har noget at gøre med det
transor nævnte om at tyskerne har
andre trykforhold i flaskerne (=højere)
som så ikke må mixes med danske (=lavere) trykforhold ???

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-07-08 13:04

Tak for svaret MissBe.

Bruges også til ukrudt mellem fliserne, Svend