/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Nyt vindue åbner i halv størrelse
Fra : blomsterfreaken
Vist : 1877 gange
200 point
Dato : 08-03-03 18:09

Efter at have arbejdet med delt vandret - altså to browservinduer på skærmen - og slået det fra igen, insisterer Explorer på at åbne nye vinduer (ikke det første, men de følgende) i halv størrelse, hvordan stiller jeg den tilbage til at åbne nye vinduer i maksimeret størrelse (dvs oveni hinanden).

Glemte at sige det er WindowsXP og IE 6.0

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 08-03-03 18:14

kan du ikke bare maksimere vinduet efter at have åbnet det..?

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : blomsterfreaken

Dato : 08-03-03 18:17

Jamen, næste gang er det det samme, jeg vil gerne have fuld størrelse på alle nyåbnede vinduer.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 210 point
Dato : 08-03-03 18:39

Hej blomst
Når du har sådan en halv vindue fremme,gør du følgende
Før musen op til kanten og på siden af billede,så kan du med venstremuseknap nede,trække billedet henholdsvis op og ned og på begge sider,indtil den fylder hele skærmen
Når du har gjort det,så går du lige op og klikker på maksimer.
Så skulle der gerne komme fuld skærm næste gang,du åbner et vindue
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-03-03 18:45

Tillæg
Når du føre musen op eller ned eller til siderne
så kan du se at pilen på musen skifter udseende,det er når den skifter,du skal holde venstre museknap nede og før den til den side du vil have
Brian

Godkendelse af svar
Fra : blomsterfreaken

Dato : 08-03-03 19:02

Tak for svaret briani.

Kommentar
Fra : blomsterfreaken

Dato : 08-03-03 19:04

Ja, ja du behøver jo ikke at stave det, jeg ved da godt at man kan hive i siderne, troede bare ikke det var løsningen på dette problem, men det var det tilsyneladende.

Hilsen Blomsterfreaken

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-03-03 19:08

Hej igen Blomst
dejlig at høre du har fået det til at virke
nu er det jo ikke alle der ved at man kan hive i siderne
derfor fik du den lange forklaring.
MVH og en forsat god Lørdag aften
Brian

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 22-11-05 13:04

Ovennævnte løsning fungerer ikke altid, i mellemtiden har jeg fundet en meget enklere løsning:

Med kun eet vindue åbent trykkes på "delt vandret" eller "delt lodret" (efter højreklik i arbejdslinien)

- hokus pokus, det virker altid - ikke særlig logisk, men det er jo også Windows ...