/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Politiske påstande
Fra : funkyfancy
Vist : 469 gange
27 point
Dato : 03-07-08 11:04

Hvad er jeres holdning til disse politiske påstande? Hvorfor er I af den holdning?

1. Skatter og afgifter bør bruges til at bekæmpe uligheden i samfundet

2. Skattestoppet skal bevares også i næste valgperiode

3. Skatten på arbejde skal nedsættes

4. Boligbeskatningen skal øges

5. 24-års reglen skal afskaffes

6. Danmark skal med i den europæiske fællesvaluta euroen

7. Skolebørns færdigheder i fag som dansk og matematik skal testes i nationale tests

8. Homoseksuelle skal have mulighed for at adoptere børn

9. Lesbiske og enlige kvinder skal have ret til kunstig befrugtning i det offentlige sundhedssystem

10. Det skal være forbudt at gå til prostituerede

11. Der skal indføres bompenge for at begrænse biltrafikken i Københavns centrum

12. Danmark skal trække sine soldater ud af Afghanistan

13. Der bør indføres minimumsrettigheder i den offentlige service

14. Det offentlige skal have lov til at tilbyde ekstraydelser – tilkøbsydelser – mod betaling

15. Ulandsbistand skal hæves til 1 pct. af bruttonationalindkomsten

16. Der skal være bedre mulighed for videoovervågning på offentlige steder

17. Straffen for vold skal hæves

18. Væksten i den offentlige økonomi skal være højere end nu

19. De grønne afgifter skal sættes op

20. Afviste asylansøgere som ikke kan tvangshjemsendes skal have mulighed for at arbejde og bo uden for asylcentrene

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 03-07-08 11:05

http://www.kandu.dk/spg123412.aspx - er det ikke nok med et svar, eller var det forkert her ?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 27 point
Dato : 03-07-08 14:16

Godkendelse af svar
Fra : funkyfancy

Dato : 03-07-08 14:22

-

Kommentar
Fra : pve