/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Hvad mener I om det her?
Fra : funkyfancy
Vist : 968 gange
27 point
Dato : 02-07-08 19:56

Hvad er jeres holdning til disse politiske påstande? Hvorfor er I af den holdning?

1. Skatter og afgifter bør bruges til at bekæmpe uligheden i samfundet

2. Skattestoppet skal bevares også i næste valgperiode

3. Skatten på arbejde skal nedsættes

4. Boligbeskatningen skal øges

5. 24-års reglen skal afskaffes

6. Danmark skal med i den europæiske fællesvaluta euroen

7. Skolebørns færdigheder i fag som dansk og matematik skal testes i nationale tests

8. Homoseksuelle skal have mulighed for at adoptere børn

9. Lesbiske og enlige kvinder skal have ret til kunstig befrugtning i det offentlige sundhedssystem

10. Det skal være forbudt at gå til prostituerede

11. Der skal indføres bompenge for at begrænse biltrafikken i Københavns centrum

12. Danmark skal trække sine soldater ud af Afghanistan

13. Der bør indføres minimumsrettigheder i den offentlige service

14. Det offentlige skal have lov til at tilbyde ekstraydelser – tilkøbsydelser – mod betaling

15. Ulandsbistand skal hæves til 1 pct. af bruttonationalindkomsten

16. Der skal være bedre mulighed for videoovervågning på offentlige steder

17. Straffen for vold skal hæves

18. Væksten i den offentlige økonomi skal være højere end nu

19. De grønne afgifter skal sættes op

20. Afviste asylansøgere som ikke kan tvangshjemsendes skal have mulighed for at arbejde og bo uden for asylcentrene

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-07-08 19:58

Laver du lektier i ferien?=

Spørgsmålet: "Hvorfor er I af den holdning?" Er ikke et gyldigt spørgsmål da holdninger er værdibaserede og dermed ikke nødvendigvis kan argumenteres.

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 02-07-08 20:04

SKIE folketing___lad klumme + andre om det hele.
OG DU HAR DET GODT__
BARE DU FØLGER deres rest-system.
ELLERS__

Kommentar
Fra : gurli-margrethe

Dato : 02-07-08 20:04

4,6,7 Nej
resten JA

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 02-07-08 20:07

Ellers lav en ORDENTLIG rundspørge_
der biliver sendt til DIG:
http://www.wondershare.net/presentation.html

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 02-07-08 20:11

Har INTET mod at de sætter ? visse værdier OP.
da jeg syntes, at det er BILLIGT at_ IKKE_ få tømt en NÆSTEN TOM
affalds -contanier, de kigger oG GÅR igen.
FØJ FOR DEN da...
Klagede og fik ret__ =
jeg fik en ''pose'' til senere overbrug:???

Mens mit mad og andet LÅ og___ tænk selv

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-07-08 20:14

Vi har ferie så gem dine lektier til august

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-07-08 20:29

Hvorfor oprette et til ?
Kig her:
http://www.kandu.dk/spg123386.aspx

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 02-07-08 20:49

Kommentar
Fra : gurli-margrethe

Dato : 02-07-08 20:53

rettelse:
10 + 11 = Nej.

Accepteret svar
Fra : Trine08

Modtaget 27 point
Dato : 02-07-08 23:34

1. Skatter og afgifter bør bruges til at bekæmpe uligheden i samfundet: Ja, blandt andet..

2. Skattestoppet skal bevares også i næste valgperiode: Ja

3. Skatten på arbejde skal nedsættes: ?

4. Boligbeskatningen skal øges: Nej

5. 24-års reglen skal afskaffes: ?

6. Danmark skal med i den europæiske fællesvaluta euroen: Nej

7. Skolebørns færdigheder i fag som dansk og matematik skal testes i nationale tests: Ja

8. Homoseksuelle skal have mulighed for at adoptere børn: Ja

9. Lesbiske og enlige kvinder skal have ret til kunstig befrugtning i det offentlige sundhedssystem: I nogle tilfælde ja

10. Det skal være forbudt at gå til prostituerede: Nej, hvorfor sgu det dog være det ?

11. Der skal indføres bompenge for at begrænse biltrafikken i Københavns centrum: Nej, vi betaler rigeligt her og der...skal ikke til og indføre bom-penge også

12. Danmark skal trække sine soldater ud af Afghanistan: Nej

13. Der bør indføres minimumsrettigheder i den offentlige service: ?

14. Det offentlige skal have lov til at tilbyde ekstraydelser – tilkøbsydelser – mod betaling: Ja

15. Ulandsbistand skal hæves til 1 pct. af bruttonationalindkomsten: Nej

16. Der skal være bedre mulighed for videoovervågning på offentlige steder: Ja

17. Straffen for vold skal hæves: JA

18. Væksten i den offentlige økonomi skal være højere end nu: ?

19. De grønne afgifter skal sættes op: Nej

20. Afviste asylansøgere som ikke kan tvangshjemsendes skal have mulighed for at arbejde og bo uden for asylcentrene: Øøhhh ?

Godkendelse af svar
Fra : funkyfancy

Dato : 03-07-08 10:25

Tak for svarene.