/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
problem med internet explorer
Fra : sydney69
Vist : 355 gange
40 point
Dato : 17-06-08 18:31

Min svoger har fået en masse adware og andet skidt ind på sin pc. Jeg skal prøve at fixe den og er nået en del af vejen. Nu er der kun et problem tilbage som jeg simpelthen ikke kan ordne. Når jeg åbner Internet Explorer kan jeg ikke logge på facebook. Startsiden er Google og den kan jeg ikke søge på efter at jeg har været inde på en hvilken som helst hjemmeside. Hvis jeg så genstarter Internet Explorer og søger på Google med samme så kan den godt søge men stadig ikke gå på facebook. Der er Panda installeret og den finder intet under en fuld scanning. Jeg har renset registreringsdatabasen og prøvet meget andet. Er der en der har et bud på hvad der kan være galt?
Jeg har været ude for at Panda skriver at der er et kapringsforsøg af Internet Explorer, men jeg har valgt nej til at ændre instillingerne.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-06-08 18:34

jeg kan forstå du sidder fysisk ved din svogers maskine

smut ind og få hjælp her under kategorien runscanner forum:

http://www.malwarecheck.dk/forum/

det er gratis at oprette sig og benytte forum

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 17-06-08 18:37

afinstaller og geninstaller Explorer eller Firefox.

Kommentar
Fra : sydney69

Dato : 17-06-08 21:03

Nej, jeg har pc'en hjemme hos mig selv. Der er Windows XP på, og jeg tror ikke at man kan afinstallere Internet Explorer på den version af Windows. Jeg ved ihvertifald ikke hvordan man skal gøre det. Da jeg fik den hjem lå der IE 7 på som jeg kunne afinstallere men det hjalp ikke. Jeg har også prøvet at geninstallere IE 7 men uden resultat.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-08 09:09

Og den er FULDT opdateret ????

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 18-06-08 09:18

moggi; det hjælper ikke at afisntallere internet explorer, da tilføjelses programmerne stadig er der.
istedet for at bruge timevis af arbejde på at rense den og få et middelmådig resultat ud af det er min anbefaling; REINSTALL af vindåsen. Installer drivere til dit hardware.

Når dette så er gjort, så kører du sikkerhed ind med en gratis virus scanner; fx avast eller avg, ( det er her hvor folk mange gange blander sig, mine erfaringer avg kører perfekt, andres erfaringer avast og så er der mange der også falder udenfor kategori )
Avast Antivirus: http://kortlink.dk/5erq
AVG Antivirus: http://free.grisoft.com/ww.download?prd=afe

Det næste er windows opdateringer. Smid SP3 ind med det samme og hent de sidste 7-8 opdateringer via Windows Update. hent her: http://shor.ter.dk/711641145 Husk at vælge dansk sprog, hvis dansk windows xp benyttes.

Nu er det tid til antispyware. Brug evt Windows Defender: http://shor.ter.dk/859358383

Så kan du installere programmer såsom; Officepakke, Firefox, Live Messenger og spil.

For at computeren i sidste ende skal spinne som en mus er det godt at benytte crap cleaner, for at slette midlertidige filer, som man ikke bruger mere, samt rydde ud i reg databasen... Hent Crap Cleaner her:
http://www.ccleaner.com/

Alle de nævte programmer er gratis, hvis man har en lovlig Windows XP.

//XoDeus