/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
TV OUT ...
Fra : cobran
Vist : 426 gange
200 point
Dato : 01-06-08 23:24

Hej.

Jeg har købt et TV OUT stik så jeg kan se film fra computer til-> TV´et... Men stikket jeg har fået med Scar stik i den ene ende til tv´et kan ikke sidde i mit "nyeste" Radeon 1950XTX graffik kort!

Der er et TV Out på graffikkortet men det er anderledes... og jeg kan kun connecte fjernsynet til mine gamle computere med gamle graffik kort!

Kan man købe en addapter til de nye graffik kort? og bruger nyere graffik kort et nyere tv out?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-06-08 00:03

du må ned i en HIFI butik eller computerforretning og købe en ny ledning med de rigtige stik i hver ende. og invistere i en adapter kan ikke betale sig, du vil midste noget af kvaliteten, som kan det ses, måske kan det ikke, men hvorfor tage changen.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-06-08 00:06
Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-06-08 00:09
Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-06-08 03:06

Nu må du lige læse i manualen, hvad slags tv out du har på dit nye grafikkort.

Det er almindeligt med et lille rundt multipolstik , som er standard for super-vhs.
Hvis resten af dit kabel også svarer til super-vhs, kan du klare det med et overgangsled.

Overgangsled sørger bare for at forbinde de rigtige kabelledere til de riggtige stikben. Det giver i sig selv ingen kvalitetsforringelse.

Desværre er det ikke til at svare dig mere præcist, når vi ikke ved hvad slags kabel du har.

I øvrigt kan scart bruges til mindst tre forskellige slags TV signaler,herunder super-vhs, men det er sjældent at det er fuldt forbundet og langt fra alle fjernsyn kan klare det hele, bare fordi der er et scartstik. Scart er et af de mest misbrugte ord til at skrive nonsens.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 02-06-08 17:59

nu skal i høre...

Kablet har et lille rundt S-Video stik i begge ender som i den ene ende sættes sammen med et Scart... og så derved til tv´et

Problemet er bare den anden ende med stikket til graffik kortet... at på mit nyere graffik kort er der noget der "ligner" en indgang til et S-video cable men det er det ikke.

På graffikkort specifikationen står der at den har af indgange:

VGA
DVI-I (dual link)
VIVO
og HDTV udgang:

Er problemet så at jeg skal bruge et high definition cable istedet for et S-Video Cable?

Håber i kan hjælpe mig :)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-06-08 09:00

Nu er det jo ikke indgangene men udgangene fra computeren, som skal bruges.
Mange manualer skrives , eller oversættes, af analfabeter, så det kan jo godt være at det er udgange, som menes.

Der er i din liste ikke nævnt s-vhs, og så må man gå ud fra at det ikke er en mulighed.
Man skaber ikke svhs bare ved at sætte et andet stik på et kabel.

Du må bruge er kabel og fjernsyn som har en af de nævnte faciliteter.

Jeg ved ikke hvad VIVO er , kan gætte på noget med vidio in og vidio out.

Annuller spørgsmålet
Fra : cobran

Dato : 04-06-08 22:32

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål