/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Sang til barnedåb!
Fra : nala17
Vist : 7892 gange
20 point
Dato : 31-05-08 23:23

Hey,

På lørdag skal min lillebror døbes, min anden lillebror og jeg vil gerne lave en sang til ham som er lidt personlig, men jeg kan kun finde sange inde på nettet som er i melodier jeg ikke kender.
Vi kunne godt tænke os en sang i en kendt melodi som "se den lille kattekilling" osv.
HJÆLP!

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 31-05-08 23:42

Man plejer ikke at synge til en barnedåb - men det er da en sød idé...

Find ud af, hvad I gerne vil sige, og prøv så at få det til at passe med versene. Det er ikke nødvendigvis særlig svært - især, fordi han jo ikke forstår ordene.

Her er det nok mest tanken, der tæller.

Og jeg vil da gerne hjælpe jer videre, hvis I går i stå.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-06-08 00:09

Start med

Se min nye lillebror, nej hvor er han sød

Vi må vide lidt mere om ham inden vi kan hjælpe.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-06-08 01:00

Ved barnedåb synger man altid. Man kan slet ikke forestille sig en kirkelig handlig uden salmesang.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 01-06-08 07:06

Her er et lille udvalg af sange som du søger

http://www.festabc.dk/festabc-dk/db.aspx?id=1071&catid=5&dlindex=6

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-06-08 07:58

Tillykke med lillebror

Her er en sang hentet fra
http://www.e-festsange.dk/sangetema.asp?Tema=Barnedåb

Melodi: Se den lille kattekilling

Jeg er blevet døbt og er nu
meget, meget stor,
men jeg bor nok lidt endnu
her hos min far og mor.

Jeg er blevet pyntet op
med blomster for og bag.
Sløjfer har jeg her og dér,
jo, jeg er klædt med smag.

Jeg fik vand i hovedet, så
mit hår blev ganske vådt.
Det er noget, jeg hader, men
jeg synes, jeg tog det flot.

Jeg har fået en masse pakker
i noget flot papir,
af en masse søde mennesker
tak til dem jeg si'r.

Jeg vil håbe, alle nu
har fået noget rart,
og at I vil hygge Jer,
selv sover jeg nok snart.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 01-06-08 10:20

--> transor:
Der er jo ikke tale om selve dåben - men festen efter. Og spørgeren vil næppe skrive en ny salme over "Se den lille kattekilling"...

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 01-06-08 17:47

Der både synges og laves mange festsange i anledning af barnedåbsfester.

Jeg har været med til mange, hvor dette bestemt er en del af kirkehandlingens efterfølgende fest, - og som gør denne fest endnu mere festlig end den ellers ville have været.

Ammitz

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-06-08 04:18

Til Ysseven

Det var jo også lidt sarkastisk ment. Men det var rent faktisk dåben , som spørgeren skrev om.

Det er jo lidt galt at man ved dåb, konfirmation og bryllup fokuserer så meget på de efterfølgende festligheder at man ser helt bort fra selve handlingen, og ikke regner sangene i kirken med. De er dog som oftest af en væsentlig større lødighed. Dåbsforældrener, brudepar mv. burde i stedet virke for at salmerne vælges med et større personligt præg.