/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Hårfarvning
Fra : nala17
Vist : 471 gange
40 point
Dato : 29-05-08 19:49

Hey,

Har ikke så meget forstand på det med hår så har brug for lidt hjælp:S

Jeg skal til barnedåb her om lidt over en uges tid, mit hår er virkelig kedelig det har en slags leverpostejsfarve brun:S anyway jeg fik lavet hvide striber i håret omkring oktober mdr. hvis nu jeg farver det i en skyllefarve i en farve der er lidt mørkere end det jeg har, vil mit hår så se underlig ud pga striberne??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-05-08 21:12

Der hvor du nu har lyse striber, vil håret blive lidt lysere når du farver det.

Det er jo moderne med refleksstriber i håret, så jeg syntes ikke dit hår vil komme til at se underligt ud, men hvorfor ikke fortsætte med striberne??

Hvis du vælger at farve håret helt, så sørg for at der er en der kan vejlede dig ordenligt lige med farven, f.eks i Matas de plejer at være dygtige

Kommentar
Fra : nala17

Dato : 29-05-08 21:42

Jeg gider ikke fortsætte med striberne fordi mit hår ser så kedeligt ud og har haft striber i håret i snart 2 år og vil gerne prøve noget nyt.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-05-08 21:51

Ved du hvad, det ville jeg ikke turde gøre selv - du kan risikere, at det bliver grønt, når det er lysnet.

Tag lige en snak med frisøren - så kan du evt farve det selv bagefter, alt efter hendes råd

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-05-08 21:59

Jeg har prøvet at have striber, hvor jeg selv bagefter har farvet hele "manken", men det er rigtigt at du kan få misfarvet håret når du har bleget det, men jeg har kun set det, når en "afbleget" har badet i swimminpool=klorin

Kommentar
Fra : sansemotorik

Dato : 30-05-08 09:37

Du kan vælge at få det hele afbleget og prøve på en frisk.

Hvad med at afblege og gi det Henna. Efterfølgende er henna smukt. Bliver flottere og flottere for hver gang.

Måske du kan få en veninde til at hjælpe dig. Plejer at være hyggeligt.

Kommentar
Fra : nala17

Dato : 30-05-08 17:18

Hey
Jeg har prøvet henna og gør det ALDRIG igen jeg har kun haft dårlig oplevelse med det og kan ikke anbefale andre at gøre

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-05-08 19:33

Kunne du ikke i første omgang købe en skyllefarve, sådan en man skyller ud af håret efter 4-5 vask?

Du kan da nå at prøve dig frem, inden du lader dig indfarve med "permanent" farve.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 30-05-08 21:32

Jeg har talt med en frisør idag.

Hun siger, at dit hår skal behandles med en såkaldt forpigmentering, inden ny farvning, hvis du skal opnå et ensartet resultat. De lyse striber er mere porøse, og vil derfor tage mere imod farve end resten, dvs. at striberne bliver mørkere ved farvning - altså stadig et stribet look

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-05-08 22:35

Og det der "Stribede look" er det andre kalder for reflekser i håret og betaler for i dyre domme hos en frisør

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 30-05-08 22:43

Ja men nala 17 siger jo
Citat
Jeg gider ikke fortsætte med striberne
derfor udtrykket "stribet look" -