/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
engelsk ord
Fra : g7790211
Vist : 1300 gange
30 point
Dato : 17-05-08 23:18

Hvad er det længste engelske ord med kun 1 vokal???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-05-08 23:23

Det er nok mere et Walisisk / gælisk ord

Kommentar
Fra : iah

Dato : 17-05-08 23:25

fortæl fortæl...

Kommentar
Fra : g7790211

Dato : 17-05-08 23:27

Citat
Det er nok mere et Walisisk / gælisk ord

sig frem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-05-08 23:27

Jammen det er kun et gæt - da Wales har ord med mange konsonanter.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-05-08 23:43

Dette bynavn kræver vist mere end en gin og tonic for at udtale

Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch

http://www.campingdanmark.dk/Wales/Verdens-laengste-bynavn-findes-i-Wales.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-08 23:47

Gælisk er ikke engelsk var spørgsmålet ikke om et "engelsk" ord ellers kan der hentes mange eksempler, både fra gælisk - fransk- swahili - tysk og så videre, kan spørger bestemme sig til om det skal være engelsk

Kommentar
Fra : g7790210

Dato : 17-05-08 23:47

Citat
Dette bynavn kræver vist mere end en gin og tonic for at udtale [Roterende fis i kasketten]

Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch

http://www.campingdanmark.dk/Wales/Verdens-laengste-bynavn-findes-i-Wales.html

ha ha ha ha ha ha ja det er vist kun de skarpeste af de indfødte der kan klare dén dér uden at brække tungen!!!

Kommentar
Fra : g7790210

Dato : 17-05-08 23:49

Citat
Gælisk er ikke engelsk [Surmuler] var spørgsmålet ikke om et "engelsk" ord [Meget forvirret] ellers kan der hentes mange eksempler, både fra gælisk - fransk- swahili - tysk og så videre, kan spørger bestemme sig til om det skal være engelsk [Rækker Tunge]

korrekt..... det der blev spurgt om var et engelsk ord... og med kun 1 vokal.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-05-08 00:00

Nåe ja - der blev jo ikke spurgt om noget fra Storbritanien.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-05-08 00:24

mile,
(engelsk mile = 5300 feet = 1609 meter.)

mvh EA_HS

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 18-05-08 00:37

der er 2 vokaler...

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 18-05-08 01:06

Når vi nu er i gang.....hvem kan nævne et efternavn, der er kendt her i landet, som består af 12 bogstaver, hvoraf de 10 er konsonanter....og de 7 af konsonanterne står endda lige efter hinanden?
Det er ikke et alm. -sen navn, det er et navn af tysk oprindelse, men de fleste har hørt navnet, som også er firmanavn for et firma, der engang var ret kendt.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 18-05-08 01:47

Assenchfeldt..

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 18-05-08 01:48

Ehhh.. der skulle have stået, Asschenfeldt

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-05-08 03:45

Øøøh, jeg kan altså kun se 4 konsonanter ved siden af hinanden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-08 07:53

Jeg ka' kun lige umiddelbart komme i tanker om: Knight (knægt/ridder)

..eller hvis samme vokal må optræde 2 gange: Speech (tale)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 18-05-08 09:01

Der er ikke mange bud, heller ikke fra mig. Through. De to vokaler hænger de ikke næsten sammen? Jeg elsker italiensk: Bellissimo, bamino
ciao

il nostro metodo di apprendimento rapido
Le strutture linguistiche possono essere chiarite mediante processi logici e storici.
Ed è per mezzo della logica e della storia che noi spieghiamo la lingua:
i nostri studenti ricordano più facilmente perché capiscono.
?
Durante le lezioni spieghiamo in modo chiaro e sistematico le strutture grammaticali e sviluppiamo in modo naturale tutte le capacità linguistiche:
ascolto,conversazione, lettura, dettato e composizione.

Kommentar
Fra : g7790210

Dato : 18-05-08 09:24

Det er på 9 bogstaver.... Starter med "S"

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 18-05-08 09:34

lidt derop af : Schmuck

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 18-05-08 09:38

Er det til en kryds og tværs mon

Hvad er vokalen ?

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 18-05-08 09:40

Hvad er nummer to bogstav ?

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 18-05-08 09:41

Hvilken slags ord er det ?

Accepteret svar
Fra : mulberry

Modtaget 30 point
Dato : 18-05-08 09:52

strength Kun 8

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 18-05-08 10:36
Kommentar
Fra : g7790210

Dato : 18-05-08 11:31

Citat
strength Kun 8 [Surmuler]

....og så sætter du lige et "s" i enden.... og så får du ordet "strengths"...

Godt ramt!!!!!!!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : g7790211

Dato : 18-05-08 11:33

Godt gået mulberry.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-05-08 11:42

Sygate, jeg har kigget på dit link, men forstår ikke helt hvad du mener/hentyder til.
Oldboston spurgte efter et efternavn på 12 bogstaver, med 10 konsonanter, hvor de 7 konsonanter står lige ved siden af hinanden. Så skriver du "Asschenfeldt", hvorpå jeg skriver, at der kun er 4 konsonanter ved siden af hinanden, nemlig "ssch". Efter "ssch" er der en vokal (e) hvorefter der kommer 2 konsonanter mere. I "Asschenfeldt" er der IKKE 7 konsonanter VED SIDEN AF HINANDEN.
I hele navnet er der 7 konsonanter, men IKKE ved siden af hinanden, som var det Oldboston efterlyste.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 18-05-08 12:26

Troldepige:

Ehh.. når ja. Det passede ellers fint i går da jeg kom hjem fra en cafetur

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-05-08 12:52

Sygate, du er tilgivet
. Når bare vi ender med at blive enige, så går det jo nok.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 18-05-08 18:37

Super fantastisk!
Jeg tænkte senere på, at spørge om det lader sig gøre, at sætte s på til sidst, men det kan jeg godt se nu at se kan man selvfølgelig.
Yes! I feel good!!
Også lidt sjovt, at ordet lige har den betydning, når nu det har den karakter med mange konsonanter