/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Forbandet klistermærke
Fra : Bakuda21
Vist : 823 gange
100 point
Dato : 08-05-08 15:52

Hejsa

Er der nogen der ved hvordan man får et klistemærke af en kniv? Da vi købte dem sad der et mærke på dem alle, og de er simpelthen umulige at få af, og hvis man endelig får det hvide er mærket af, sidder klistret der stadig

Er der nogen der kan hjælpe

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 08-05-08 15:52

Varmt vand og sæbe

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 08-05-08 15:53

Har haft samme problem med en kasse dyre glas jeg købte.

Det er pisse irriterende, men tror ikke der er nogen bedre løsning, i så fald vil jeg meget gerne kende den.

Lad dem ligge i blød nogen minutter, så papiret bliver vådt.
Brug så neglen eller en blød svamp til at få klisteret af med.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-05-08 15:59

http://www.askalex.dk/
her er noget om klistermærker

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-05-08 16:00

Smør madolie på, derefter vand og sæbe

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 08-05-08 16:11

Rensebenzin er super til formålet!

Mvh.
Thomas

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-05-08 16:15

Varm på dem med en hårtørrer....så kan de lige trækkes af

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 08-05-08 16:43

Der findes faktisk en spray, der hedder "Etiket-fjerner".
Er det bedste jeg nogensinde har prøvet. Desværre tro jeg den er svær at finde, da det normalt sælges til firmaer. Jeg har aldrig set den i en detailhandelsbutik, men vil da ikke udelukke at den kan købes af private.

Ellers har jeg altid brugt en ½ terpentin & ½ husholdningssprit blandning. Den er nu også meget effektiv, men "Etiket-fjerner" er altså en tand bedre.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 08-05-08 16:47

UPS UPS
Det er 50% husholdningssprit + 50 % renset benzin.
Sorry, jeg huskede forkert og havde trykket ok, inden jeg nåede at tænke mig om!!!

MVH

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-05-08 17:56

Jeg synes forhandleren eller fabrikanten skulle have en opringning - det er jo nok forhandleren hvis det er prisen, han må finde et mærke der lader sig fjerne.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-05-08 21:43

Ja selvfølgelig kan man bruge sprit eller rensebenzin, som absolut sidste løsning.

Vores ene datter havde engang tapetseret en hel dør til sit værelse med klistermærker. Da vi valgte, at sælge huset, fjernede jeg alle mærkerne med rensebenzin og tålmodighed

Men da dit spørgsmål handler om knive/spiseredskaber, ville jeg nok foretrække den uskadelige madolie

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-05-08 21:55

Prøv lige engang og smøre brun sæbe på. Lad det "trække" med lidt film over og ta det af næste dag. Mere er der ikke i det

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 08-05-08 23:25

Det plejer at virke for mig at lade det ligge i opvaskevandet natten over.
Evt lige skruppe det sidste af med en gryde svamp dagen efter.

Men ja, de skide klispermærker kan være en PITA

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 09-05-08 10:43

Brug neglelakfjerner smør det på klistermærket med en vatpind og det skulle virke efter et par minutter!

Godkendelse af svar
Fra : Bakuda21

Dato : 09-05-08 16:59

Tak for svaret tedd. Det virkede faktisk godt med neglak fjerner, men madolien gjorde da også lid :D
Tak for de mange andre svar