/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
større mailboks
Fra : vieira
Vist : 1014 gange
27 point
Dato : 04-05-08 21:55

jeg er begyndt at få en masse irriterende mails men der kan ikke være mere end 150 mails i min inbox kan man lave mailboxen større.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-05-08 22:01

hva med at sorterer de irriterende mails fra

hvis det er spam så brug http://www.codeode.com/spamfilter/

Eller prøv at kik på g mail http://www.google.dk/search?hl=da&q=google+mail&meta=

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-05-08 22:06

Citat
men der kan ikke være mere end 150 mails i min inbox

Hvilket mail system benytter du - Outlook eller andet?
Og er du sikker på, er der kun kan være 150 mails - er det ikke den samlede størrelse?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-05-08 22:22

Videre send til en googlemail og derfra til dig.
Google kan sortere spam og andet fra og du har samtidig en mægtig postkasse.

Kommentar
Fra : vieira

Dato : 04-05-08 22:25

jeg har outlook express

når jeg modtager omkring 150 mails modtager jeg en mails hvor der står at mailen er sendt retur til afsender pga pladsmangel, er der ikke et sted man kan sætte sin mailboks op til at kunne tage flere mails

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-05-08 22:30

Citat
jeg har outlook express

når jeg modtager omkring 150 mails modtager jeg en mails hvor der står at mailen er sendt retur til afsender pga pladsmangel, er der ikke et sted man kan sætte sin mailboks op til at kunne tage flere mails

Dvs. det er mailboxen hos din udbyder, der stopper dig - hvor ofte tømmer du din inbox?
Og hvilke udbyder benytter du?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-05-08 22:44

Det normale er 10 mb på serveren.

De damn.. spammere er klar over dette og sender derfor ikke fyldige mails.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-05-08 22:50

Men 150 små mails, kan ikke fylde 10mb!

Kommentar
Fra : vieira

Dato : 04-05-08 22:50

jeg har tdc webspeed som udbyder

og jeg tømmer læser mails hverdag men tømmer postkassen engang om måneden når der er omkring 5000-6000 mails i den

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-05-08 22:55

Citat
og jeg tømmer læser mails hverdag men tømmer postkassen engang om måneden når der er omkring 5000-6000 mails i den

Det er den samlede datamængde på TDC's wepspeed, der ikke må overskride de 10 mb.

Så mange mails, fylder hurtigt din postkasse - ryd op dagligt!

Kommentar
Fra : vieira

Dato : 04-05-08 22:55

jeg har en del mails liggende i sendt post tæller de også med

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-05-08 22:58

Ja - alt hvad du har liggende i Inbox, Sendt mail og Slettede tæller med.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-05-08 23:01

Når Du sender billeder så send dem som .jpg , Windows gemmet i .bmp hvis man ikke lige husker at rulle ned til .jpg.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-05-08 23:19

hvis du har outlook express, så synes jeg du skal installere spamfighter, det er et super godt program til og fjerne spam med. og så skal du nok sætte outlook express op til IKKE og gemme en kopi på serveren, men hente det hele ned og så klar din daglige/ugelige/månedlige oprydning der.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-05-08 23:33

TDC's Spamfilter sørger automatisk for, at gemme Spam-mails i SPAM-boksen på TDC online.
Den bør du også tømme, hvis der er for stor data-mængde i den.

På samme hvis kan du, kan du også markere Spam-mails i din Inbox med jævnlige mellerum - på den måde vil du fremover slippe for dine evt. Spam-mail's.

Er det derimod nyhedsbreve og lignende, som du har abonneret på, skal du selv melde dem fra, hvis du ikke ønsker dem mere.

Jeg modtager max. 10 Spam-mails om måneden der kommer frem til min Microsoft Outlook, resten ender i TDC's Spam karrantæne.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 27 point
Dato : 05-05-08 00:14

Jeg lader spamfighter klare det hele, så kan jeg også se om der bliver soteret nogen frem ikke skulle være gået igennem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-08 00:52

Som bredbånds kunde hos TDC, kan opgradere din mail boks hos TDC og få mere plads: http://tdconline.dk/publish.php?id=10672 jeg fik en bekræftelses mail fra TDC, den har jeg tilsyneladende slettet så jeg er ikke helt sikkert, men mener at huske noget om en tidsfrist, så sletter TDC mails, ikke noget jeg er sikker på, bare min elendige hukommelse som siger noget i den retning

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-08 00:54

Inde i TDC webmail kan du indstille spam filter så de irriterende mail bliver fra sorteret og ikke kommer i din Indbox på Outlook Express

Godkendelse af svar
Fra : vieira

Dato : 05-05-08 09:07

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-05-08 09:12

http://yousee.dk/privat/kundeservice/internet/faq.php?id=13860 (webspeed hedder jo nu yousee ikke ? )

ind under indstillinger

sæt det centrale spamfilter til

lad være med at gemme kopier af mail på webmailen (fjern hak)

Kommentar
Fra : Tkryhlmann

Dato : 26-06-08 18:22

Til information kan mailboksen heller ikke klare mere end 1000 mails.. Om de fylder 10 mb eller ej!