/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Peter Liverpool Hansen.
Fra : RUThclau
Vist : 552 gange
360 point
Dato : 24-04-08 23:06

Jeg spørger om dette navn fordi han opstår af intet og forsvinder igen ud i den blå luft.Liverpool Hansen var dansk amerikaner , og traf en kvinde i Danmark der var født 1875 i Bælum i Nordjylland.
Hun rejste til U.S.A.efter Liverpool og blev gift med ham i New York omkring 1900. Liverpool døde i 1902 og kvinden som nu hed Kirstine Hansen rejste hjem til Danmark igen. med sig havde hun sin
lille datter som blev født i USA 26 - 8 - 1902. Liverpool kaldte sig Ingeniør. Er der nogen der har stødt på dette navn i deres søgning efter aner i Vendsyssel. Mvh RUThclau.

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 24-04-08 23:22

Der findes så vidt jeg husker en bog hvor alle ingeniører er noteret i. Her kan du måske være heldig at finde ham. Så en tur på biblioteket og lån bogen om ingeniører.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-04-08 08:33

905 Peter Hansen udvandrer her:
http://www.emiarch.dk/search.php3?l=da

3 Kirstine Hansen vender hjem, men ikke Nordjylland
http://ddd.dda.dk/immibas/immibas2.asp

Så nok ikke oplysninger på den måde?

Men der er jo flere/andre oplysninger i DIS, for det er vel også dig der har spurgt der?
"
Jeg søger en jens peter chr. peter liverpool hansen som rejste til u.s.a. omkring 1900 tallet. han kom fra danmark og havde en dame med der hed Kirstine hansen. hun havde været gift før med navnet Johansen. Liverpool døde ,og Kirstine rejste hjem med datteren som hed Nora Lilly Hansen. Hun blev født i Brooklyn 26- 8- 1902
"
Hed Kirsten tidligere Johansen, hvad var hendes ungpigenavn?
Og hvad hedder Liverpool rigtigt: jens peter chr. peter liverpool hansen??
Og datteren Nora Lilly Hansen??? Det er da en væsentlig supplerende oplysning...

Hvis den altså er rigtig? Kan du godkende begge spørgsmåls oplysninger?? Svend

Kommentar
Fra : RUThclau

Dato : 27-04-08 21:12

Jeg overdrev nok da jeg skrev a hen hed 2 x peter. Hans navn er Jens Peter Christian Loverpool Hansen.
Kristine er født Larsen gift Johansen . Født 12 - 8 - 1875 I Bælum.
Nora Lilly Hansen født i usa,døbt 27 - 12 1903 i Bælum. Mvh.RUThclau.

Kommentar
Fra : RUThclau

Dato : 27-04-08 21:19

Hej svend . Nu kludrede jeg vist lidt igen. Det beviser at man skal læse korrektur på det man sender afsted. der skulle stå ( at han hed) Desuden er det LIVERPOOL han hed. Undskyld.