/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virus programmer
Fra : Daxxa
Vist : 1035 gange
100 point
Dato : 18-04-08 12:09

Hejsa Kandu'er,

Nu har jeg så lige fået ny bærbar, og der er vista på, men ingen antivirus?
Hvad vil i foretrække? Hvad er det bedste gratis antivirus?

På forhånd tak (:

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-04-08 12:10

Avast
AVG

Kommentar
Fra : godtur_dk

Dato : 18-04-08 12:13

lige præcis - Avast antivirus er super. Du kan finde det her:
www.avast.com

Du skal bare registrere dig på siden, så får du en produktnøgle der gælder ét år pr mail.. Derefter gør du bare det samme igen.

mvh. godtur.dk

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-04-08 12:14

Har gode erfaringer med avast, Svend

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 18-04-08 12:17

Jeg bruger Avast på Vista home premium og kan varmt anbefale dette produkt.

Her er så et link til en masse gode programmer også avast:

http://www.spywarefri.dk/downloads1.htm

og her kan du så læse lidt om programmerne:

http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-04-08 12:22

besøg
www.arlet.dk
der er gode forklaringer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-04-08 12:30

jeps avast

yderligere så se her

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=490

så er du godt beskyttet

ps.. læg mærke til at online armor IKKE er vista kompatibel endnu

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-04-08 16:15

Måske har du alligevel et virusprogram på din nye Vista maskine.

Og har du det - bør den afinstalleres før du lægger noget andet ind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-04-08 16:17

Hov jeg glemte lige.
Jeg kører Avast på alle mine computere og er glad for det.

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 18-04-08 17:01

Personligt bruger jeg Kaspersky på alle mine computere..
Men jeg kan sige et program du for alt i verden skal undgå: Norton antivirus

Kommentar
Fra : Bloodsnake

Dato : 18-04-08 17:08

AVG vil jeg nu sige er det bedste hvis det nu skal være gratis

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-08 23:01

Ikke for at skabe mere forvirring, men hvis du ikke vil have Avast som er en udmærket løsning, fuldt på højde med betalings programmer, det kan du også læse hos Malwarecheck, så er her en tredie gratis løsning Avira eller AntiVir som programmet hedder, den anbefaler Malwarecheck også, vælg den fremfor AVG som er en gammel sag og ikke helt på højde med Avast og AntiVir, der mange som bruger den, vist mest fordi "det har vi altid gjort" :http://www.free-av.com/en/download/1/download_avira_antivir_personal__free_antivirus.html
Jeg bruger Avast på dansk og Bullguard (købeprogram) Avast er lige så god en antivirus, som antivirus delen i Bullguard, hent Avast på dansk her: http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html rul ned og klik på Download ud for Danish version

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-04-08 23:24

tjah .... tilskuerne omkring fodboldbanen er altid bedre dommere end ham den sortklædte mand der løber rundt med fløjten på selv banen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-08 23:35

Er der et skjult budskab i dit indlæg als

Kommentar
Fra : als

Dato : 19-04-08 11:52

Ja, det er der, men jeg ønsker ikke at lave en længere diskussion ud af det.

Jeg mener at mange efter bedste evne og ærlige mening rådgiver omkring emnet gratis virusscannere. Det er både her i dette forum og andre fora og også computermagasiner, dagblade, aviser, radio, tv og lignende. Det ærgrer mig lidt når man forsøger at udgive sig som ekspert og andre tror på det man siger, og især når man nu ikke er eksperten. Det er det skjulte budskab som ligger i mit første indlæg og det har ikke noget at gøre med de mange ærlige meninger som er kommet frem i denne tråd

Jeg kender gratisprogrammer og producenterne fra nærmeste hold, så jeg ved hvorfor de laves og jeg ved hvad de indeholder. Jeg har intet større ønske end at kunne anbefale gratis software hvis jeg bare kunne sige at det er kvalitet. Jeg ærgrer mig lidt hver gang jeg hører denne: "Jeg bruger X-gratisscanner og jeg har ikke haft en virus i mange år" eller denne "X-gratisscanner kører fint hos mig" Til det første: Man kan ikke se om man har virus hvis scanneren ikke fanger den. Til det andet: Er det det der er vigtigt eller er det vigtigt at den finder hvad den skal finde?

Når jeg siger at jeg kender gratis-producenterne på nærmeste hold, så er det selvfølgelig fordi jeg har deltaget i deres kurser og er faktisk inviteret til Tjekkiet igen til Technical Training/Meeting fra den 19 til den 21 maj med alt betalt

Egentlig er det ganske nemt for enhver at lave en test. Installer en gratisscanner og kør så ind på de rigtig stygge snavsesider og se hvad der sker. Ny test: Installer en god købescanner og surf ind på samme sider og se hvad der sker.

Nu ønsker jeg ikke nogen større diskussion om emnet, men jeg vil dog sige at min mening er at man får hvad man betaler.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-08 12:21

Ok dit indlæg var ikke nem at tyde, ingen af os udgiver sig for at være eksperter, men vi fortæller om hvad vi selv bruger, og linker til sider hvor eksperter skriver om sikkerhed, så må spørgeren træffe sit valg ud fra dette, at vi så er lidt uenige om man kan sammensætte en sikkerheds pakke gratis, som giver lige så stor sikkerhed eller bedre sikkerhed end man kan købe sig til, det skal vi ikke diskutere i dette spørgsmål, slut herfra og god sikker weekend til alle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-08 12:26

Citat
Man kan ikke se om man har virus hvis scanneren ikke fanger den
det var ikke længe jeg kunne holde mig, lige en kort kommentar til denne sætning: Nej men hvis computeren bliver checket i hoved og r** i et sikkerheds forum, efter besøg på usikre sider, og der ingenting er, så må jeg som amatør gå ud fra at der intet er sluppet igennem, nu er det slut herfra, jeg vil ud at nyde det gode vejr

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 19-04-08 13:25

Jeg kan sige fra erfaring at man skal undgå Norton antivirus. Jeg havde problemer med virus, hvorefter jeg kontaktede en gruppe _eksperter_ på området, og de sagde jeg måtte da væresindssyg at køre norton. Jeg købte et nyt program, problemerne blev løstog jeg lever nu lykkeligt til mine dages ende..

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 19-04-08 16:03

Du kender vel: spywarefri.dk ?
God hjemmeside om sikkerhed lavet af ærlige enthusiaster.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-04-08 18:25

Jeg udtaler mig udelukkende om dette spørgsmål.
Citat
Hvad vil i foretrække

Jeg kører Avast på alle mine computere og er glad for det.

Jeg har ikke påstået hvad der er bedst, men har dog ikke fortalt hvad den finder og smider væk.

Jeg har også kørt med Norman som "fulgte med" internetopkoblingen, men da jeg har flere computere og flere harddiske - med forskellige styresystemer - fortæller min økonomi mig, at jeg ikke skal købe 10 licenser.

Er ikke ekspert og påstår det heller ikke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-04-08 10:33

avast gratis version sammen med threatfire er en super løsning

læs om threatfire her: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=69