/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Diverse prog. fejler
Fra : Brassovitski
Vist : 689 gange
200 point
Dato : 14-03-08 02:43

Halløjsa
Her er en grim en. Under installation af Registry Helper, kom der blå skærm med en meddelelse om at en nødvendig tråd for windows var brudt og windows blev stoppet for ikke at beskadige maskinen. Dette har efterfølgende medført følgende fejl ind til videre, som jeg ikke kan komme videre med.
1. Zonealarm starter ikke op ved start af windows. Ved forsøg på start via genvejen kommer der en fejl med at ZLclient.exe ikke er et gyldigt win32-program. Zonealarm kan ikke afinstalleres eller geninstalleres. Ved geninstallation kommer en fejl med at True Vektor skal standsen, da programmet skal skrive til den.
2. AVG antivirus starter ikke op ved start af windows. Ved forsøg på start via genvejen kommer der en fejl med at avg.exe ikke er et gyldigt win32-program. Ins´tallationsprogrammet kan køre og påstår at AVG er installeret men det kan ikke startes p.gr. af førnævnte fejl.
3. Mit Desktopcalendar program starter ikke op sammen med windows, og kan ej heller startes manuelt, dog kommer der her ingen fejl blot sker der ingen ting.
4. Forsøg på at starte windows i fejlsikret tilstand udløser blå skærm, med besked om at der er fejl på HD'n, men en efterfølgende chkdsk, finder ingen fejl.

Gode råd efterlyses. Jeg skal lige have en på øjet, har foreløbig arbejdet med maskinen siden kl. 20 i går.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 14-03-08 02:48

har du prøvet at systemgendanne fra før fejlen opstod?
leob

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 14-03-08 07:04

Har du prøvet at starte med CD/dvd drev med windows i og geninstallere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-03-08 07:29

registry helper er noget skidt og er med garanti grunden til du er inficeret og der går kage i alting - så smut ind til spywarefri.dk og få renset din pc, så skal resten nok ordne sig bagefter

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-03-08 07:35

Hej miritdk. Jeg tror faktisk du har ret, det kunne godt tyde på noget registry bøvl. Jeg har kørt en af de onlinescannere spywaredk har på siden (Active Scan online scanner), men den fandt intet mistænkeligt. Jeg har også kørt en fuld scan med AdAware uden resultat. Så hvad er dit forslag til hvad jeg skal køre fra Spywarefri?.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 14-03-08 07:36

Blå skærm plejer at være noget med en driver - måske grafikkortet?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-03-08 07:41

No bja2. Der har ikke været noget med blå skærm efter den ene gnag, bortset fra når jeg prøver at gå i fejlsikret tilstand, og der skrives til en afveksling ikke noget om driver, men derimod noget om at HD'n bør scannes, og det har jeg gjort uden der var fejl. Og bortset fra at alt hvad der har med spyware og antivirusprogrammer er deaktiveret, virker maskinen uden problemer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-03-08 07:42

det er jo ikke til at vide hvad registry helper bringer med sig der henad - så

opret dig som bruger her

http://www.spywarefri.dk/forum/

følg denne vejledning

http://www.spywarefri.dk/forum/links/hjtanv.htm

indsæt loggen i dette forum under nyt emne

http://www.spywarefri.dk/forum/forum.asp?FORUM_ID=15

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-03-08 10:30

Hej mirit
Har gjort som du forslog.
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=46114

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 14-03-08 11:28

så er du i gode hænder

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-06-08 11:40

Tak for svaret miritdk.
Kunne ikke få maskinen renset, uden at der gik kuk i diverse ting og sager, så jeg lagde mit gamle Ghost-mage på, og opdaterde med diverse nye ting, så nu kører det igen.
Har iøvrigt monteret en ekstra stor HD, så nu lægger jeg image på den, så har jeg altid en redningsplanke, når det går helt i knuder. Lave et image, henholdsvis genindlæse tager ca. 25 minutter, så det er jo dejlig nemt.
/Brassovitski

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-06-08 21:23

velbekomme - selvom du åbenbart selv fandt en løsning - altid godt med et image