/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
kan ikke komme på nettet
Fra : mogens6
Vist : 1538 gange
100 point
Dato : 13-03-08 22:29

Hej alle...

Jeg sidder ved min anden pc nu... Min bærbar kan pludselig ikke komme på internettet mere...
Jeg klappede låget/skærmen i som jeg tit gør.(så går den automatisk i dvale) Så jeg hurtig kan logge ind i windows uden at skulle starte bærbar fra bunden.. Og vil derefter ikke gå på nettet mere????... Før jeg lukkede låget virkede internettet fint og uden problemer...

Da jeg har logget på min windows bruger..Vil jeg på nettet...Den leder efter at give mig en netværksadresse og ender med at sige i "tray" højre hjørne at der kun er begrænset adgang...
Jeg prøver at reparere min forbindelse men den siger at den ikke kan reparere forbindelsen.. Og at jeg skal kontakte min internet udbyder... Det gør jeg ved stofanet... Men der er ingen fejl på forbindelsen og jeg sidder også på forbindelsen nu via en anden pc...

Jeg opdager inde i "understøttelse" under ip adresse at jeg får tildelt en anden ip adresse end jeg plejer...Nemlig "169.254.200.129 og jeg har normalt en ip som starter med 86.52.xxx.xxx

Jeg tror måske fejlen ligger der i ?

Hvordan kan jeg ligepludselig få tildelt en anden ip bare ved at lukke skærmen i på bærbaren? Og hvorfor vil den pludselig ikke gå på internettet mere?

Jeg har zonealarm pro (som jeg har prøvet at lukke)
Og superantispyware
SG SpywareGuard
Spywareblaster på min bærbar...

Hvad skal jeg gøre for at komme på nettet igen med den?

På forhånd mange tak!

Mogens

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 60 point
Dato : 13-03-08 22:35

Genstart PCén.

Dvale fungerer ikke 100%

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 13-03-08 22:39

Jeg har lige præcist samme problem lige nu (mærkeligt) Jeg har lige lavet et trådløst netværk der virkede fint, jeg har adgang til internettet via den pc jeg sidder ved nu (selvom den faktisk skriver at jeg har ingen eller begrænset adgang til internettet og at min ip-adresse ikke kan findes?!) Jeg kan sagtens fange denne pc med min bærbare men den bærbare kan ikke længere komme på nettet.

Så jeg følger lige med på sidelinjen. (jeg bruger iøvrigt ikke Stofa men Cybercity)

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 13-03-08 22:41

Jeg har prøvet at genstarte bærbaren.. Og jeg har lukket skærmen i talvise af gange før uden nogen problemer....Og logget ind... Men ved genstart er problemet det samme...

Jeg kører ikke med router, bare direkte fra stofakabel til modem og til bærbar...

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 13-03-08 22:45

Hej rosenkamp..

Jeg tror ikke vi har samme problem, men du skal være hjertens velkommen

Mit problem er at jeg ikke kan komme på min forbindelse med min bærbar lige pludselig, så nu har jeg taget en anden bærbar som jeg har til nødsituationer i brug istedetfor på samme forbindelse, der er der intet galt..

Mogens

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 13-03-08 23:06

Hmmmm vældig spøjst...... Nu virker den fint igen... Mærkeligt hvad der gik galt der? Jeg havde prøvet at genstarte den 2 gange via windows "genstart" Og problemet forsvandt ikke....Mærkeligt, men der må jo have lagt nogle rester i hukommelsen?

For så slukkede jeg 100% for maskinen og tændte den op på ny...Og det er heldigvis nok for nu er jeg på nettet igen med den... SUPER! Og min ip er tilbage på det normale igen!

Så Bille1948 du må have ret i at der må have gået noget galt denne gang med dvalen... Men en genstart var ikke nok.. Den skulle slukkes og tændes på ny!

Du ramte nærmest Bille1948, Mange Tak

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-03-08 23:07

Hej

Prøv at klikke på netforbindelsen i højre hjørne, så åbner Status for LAN-forbindelse,
klik Egenskaber, marker Internetprotokol (TCP/IP), klik egenskaber,
marker Hent automatisk en IP-adresse og Hent automatisk en DNS-serveradresse,
hvis ikkke de allerede er markeret.
Virker det?

Ellers tryk Start>Kør skriv CMD og i Prompten der kommer frem skriver du:
netsh winsock reset

Genstart computeren.
Virker det?

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-03-08 23:08

Kan se det funker igen, jeg var for langsom

mvh klaudi

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 13-03-08 23:14

Og Tak til dig Klaudi... Den virker nu...De 2 er markeret....

Tak alle....Problemet er løst...Bille kom først med et tilnærmelsesvis svar så han får point... Ville også meget gerne give dig Klaudi point hvis kandu gav mulighed for at dele point....Tak alle... God aften og nat

Godkendelse af svar
Fra : mogens6

Dato : 13-03-08 23:15

Tak for svaret Bille1948...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-03-08 23:18

Pyt med Point, bare du har fået "skidtet" til at virke

Go'aften og nat

mvh klaudi