/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Hvorfor rejse?
Fra : molokyle
Vist : 776 gange
475 point
Dato : 27-02-08 12:40

..når man ka' se DET HELE på sin computer?

http://youtube.com/watch?v=bNF_P281Uu4

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-02-08 12:49

Jae det er jo fulstændig som at værer der selv men plejer nu ikke og danse så meget når jeg er afsted Hi hi Meget sjov film Men det er jo ikke et tip såe du får desværre kun...................... la mig seee 2 stjerner
Men du får sku osse lige 2 merer savner allerede det nummer

Hejsa fra SunoFisk det er jo helt glædeligt at hører fra dig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-08 12:51

Fed musik ..iøvrigt: Hér en 'smagsprøve':

http://www.last.fm/music/Deep+Forest/_/Sweet+Lullaby+%28Paul+Kwitek+Remix%29

(Klik på > ikonet !)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-08 12:53

..men ...hvor er Matt's hamster?

her: http://youtube.com/watch?v=uikgwR8YwfQ

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : EtGodtTip

Dato : 27-02-08 12:58

God Video
*****
EtGodtTip

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-02-08 12:59

Ja den har jeg godt nok set et par gange den er ret god

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-08 13:21

..og et 'direkte' alternativt link til Matt's rejsemusik m. Paul Kwitek REMIX
..af Deep Forest Sweet Lulleby ( 6 min. 56 sek. = Be patient !) :
..til brug for din hjemmeside:

Kode
<object width="13" height="13" classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,0,0" allowNetworking="internal"> <param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" /><param name="FlashVars" value="resourceID=122681591&flp=true" /> <param name="movie" value="http://static.last.fm/webclient/inline/6/inlinePlayer.swf" /><param name="quality" value="high" /><param name="bgcolor" value="#ffffff" /><embed wmode="transparent" src="http://static.last.fm/webclient/inline/6/inlinePlayer.swf" quality="high" FlashVars="resourceID=122681591&flp=true" bgcolor="#ffffff" width="13" height="13" name="inlinePlayer" allowNetworking="internal" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" /> </object> <a href="http://www.last.fm/music/Deep+Forest">Deep Forest</a> – <a href="http://www.last.fm/music/Deep+Forest/_/Sweet+Lullaby+%28Paul+Kwitek+Remix%29">Sweet Lullaby (Paul Kwitek Remix)</a>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-02-08 13:50

Når jeg har været ude og rejse, har jeg nu aldig set sådan en "hoppegøj"... mon det kan være et

udslag af "rejsefeber"???

Der er nogle hamstere her http://youtube.com/watch?v=_KHL7jv4-MI&feature=related

Men jeg kan nu bedre li denne der spiser popcorn

http://youtube.com/watch?v=rfqNXADl3kU&feature=related

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-08 14:04

Det er faktisk et spørgsmål:
Kode
Hvorfor rejse?

..og ik' et 'TIP' ... Sunowich & EtGodtTip

Nordsted1 -> Rejsefeber? Tjaeh... turen går til Amsterdam i juni med min russiske overbo som rejsekammerat. Rembrandt museet og Coffee Shops !

Næste år er planen: MOCKBA el. Kalaallit Nunaat ..bare det er KOLDT !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-08 14:05
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-08 14:19

Landet hvor man ik' sådan liiiige lader sig arrestere af politiet :

http://www.cssboxing.com/media/flv/Arrestation.flv

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : EtGodtTip

Dato : 27-02-08 14:24

Hvorfor Rejse?
... Fordi det må være spændene at se alle de steder, som er på videoen, samt det seneste : Grønland.

På trods af at man kan se alt på sin Computer.

- Virkeligheden er bedre end fiktion & det er bedre selv at være i Australien end at se på, at en anden person hopper rundt i Sidney.

EtGodtTip
er
Rejs ud og oplev tingene selv

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-02-08 14:37

Jow jow jeg elsker da at rejse, dyrker det hvert år men Kan nu allerbedst lide at rejse med tog og på tommelfingeren med rygsækken bagpå og fjællræven foran til at støtte armene på og som modvægt ? men så var det lige at der kom dejlige unger og senere villatelt som så blev til en dobbeltakslet campingvogn

Men rejse jo det skal der til (gad vide hvor meget co2 udslip det koster )

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-02-08 14:50

Hvorfor rejse??

Jeg vil nu give H.C. Andersen ret----At rejse er at leve----

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-02-08 14:50

Orv...Rembrandt museet, jeg er misundelig

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-02-08 15:02

Nordsted du kan jo bare tage campingvognen derned Du behøvs jo ikke at gå på Cafe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-02-08 15:09

Sunowantefisk, en tur til Amstedam, den får jeg sgutte manden med på, efter vi kørte rundt i München med campingvognen ( ved en fejl), ikke nemt, med ensrettede gade i myldretiden...

Men muligheden for at camperer udenfor byen er der jo, men igen i år hedder det Gardasøen, mest for sønnens skyld, som mødte så mange på campingpladsen, som han har holdt kontakten med, og har aftalt at mødes med.

Men vi tror det er sidste år han er med, så hvem ved?? Vi vil også gerne se Østrig, i det hele taget er der meget vi gerne vil se

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-02-08 15:35

Til spørgsmålet - jo for at se det hele..........Århus gamle by og smørum var ikke med på filmen.

Accepteret svar
Fra : MissBe

Modtaget 475 point
Dato : 27-02-08 16:00

....hvis man ikke har været ude
kan man vel heller ikke glæde sig til at komme hjem

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 27-02-08 16:02

.....duft eller føle tv er vel desværre (/heldigvis ???) heller ikke opfundet endnu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-02-08 07:48

Hmmm...... Faktisk bryder jeg mig ikke om at rejse udenlands

Hvorfor..?

Fordi:

1.) Jeg er bange for at flyve
2.) Af andre sprog taler jeg kun engelsk ..og svensk ! (..samt; omkring 50 ord på grønlandsk.)
3.) Jeg besidder ikke de store midler.
4.) Jeg hader alle insekter ..især 'fremmede' af slagsen er jeg utryg ved.
5.) Jeg er skrækslagen ved tanken om at komme til skade.

..og så synes jeg det er noget 'underligt' noget at spille Kong Gullerod på den gode danske valuta, når man i mange 'fremmede' lande som borger kun lige akkurat ka' holde sulten fra døren.

Amsterdam er dog ikke så 'fremmed'; folk taler udmærket engelsk, de har næsten alle penge på lommen og byen minder en hel del om Christianshavn i København. I grønland taler man også dansk. I Moskva vil jeg blive indkvarteret privat og blive guidet rundt af en 'indfødt' Moskovit. Alle tre steder er rejseudgiften til at overse, da jeg rejser med tog og båd.

Egentlig ku' jeg godt tænke mig at tage på fiskeferie i Vietnam, men det ligger så damn langt væk og jeg frygter at kommunikationen vil være et problem.

Hvis det er for at møde andre kulturer man rejser? Så vil jeg give Eyvind helt ret:

Smørum er et godt sted at begynde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-08 13:05

- Jeg rejser kun til ikke-underdanige lande, og spiller slet ikke Kong Gullerod.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-08 20:36

1. Du kan enten klare det med nogle FF'ere, tale med din læge, kikke statestikker eller finde en
anden transport form

2. Fingersprog kan bruges alle vegne, .. så kan du altid supplerer med en lille lommeordbog

3. Det behøver jo heller ikke være luksusferie, for at man kan komme afsted, bare det at se noget
nyt er dejligt

4. Tag et myggenet og insektspray med

5. Det er du vel også herhjemme?? Husk det blå/gule sygesikringsbevis (og ekstra forsikring til Moskva)

Du behøver jo da heller ikke spille Kong Gulerod i udlandet. Da jeg var i Gambia så jeg bl.a.hvordan andre turister forærede transistorer til tjenestefolkene, så de fik særbetjening i ferien, men jeg så også hvor kede af det, de blev når batterierne ikke virkede længere, og giveren var rejst

Min bror har rejst meget i Østen, også Vietnam, og han kan altså heller ikke Thai/Vietnamesisk, men har klaret sig fint alligevel...

Når du kommer til Amsterdam vil du opdage, at du kan forstå en del af sproget, da der indgår mange ord fra engelsk/tysk, og engelsk kan du jo

Rigtig god tur

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-08 20:50

Der er også nogle der siger, at når man bliver gammel vil man ikke fortryde det man har gjort men det man IKKE fik gjort, så hvis du vinder i Lotto, så tag du på en mega fisketur i Vietnam

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-02-08 20:53

Citat
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-02-08 14:50

--------------------------------------------------------------------------------

Orv...Rembrandt museet, jeg er misundelig

Jeg har et billed som Rembrandt har kopieret
Og ferie mit sommerhus ligger 8000 km her fra SUK

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-08 21:27

Og jeg har malet et billede med Rembrandt maling

8000 km... håber du kan li at flyve, ellers bliver det da noget af en gå-tur

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-08 21:39

Molokyle - hvorfor har du hævet, når du ikke selv gider deltage.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-08 21:48

Han er rejst

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-02-08 21:50

Citat
Han er rejst

jA TIL Ballerrup

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-08 21:52

Eller også er han IGEN faldet i søvn

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-02-08 21:55

Ja det er også på tide god nat til alle

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-08 22:05

Måske han vågner når den nye provokerende tråd kommer forbi for det gør den nok
Tror det er en der trænger til at komme ud på en længere rejse
Ps. så da lige molo i en anden tråd for lidt siden og lød ikke som en med tastaturaftryk i ansigtet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-02-08 09:17

Eyvind -> Det gider jeg da godt, men jeg ska'altså også samtidig ha' netafgang ..og 'ordne' en MASSE andre ting for borgere rundt omkring i verden ...Smørum inkl.

Jeg kigger bestemt forbi i egne spørgsmål ..når jeg har tid ..og lyst

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-02-08 10:52

- jammen molo - Smørum er da udnævnt til postfrit område.
Vi sender intet, og får kun post som er forkert afleveret.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-02-08 11:00

Eyvind -> Det hedder: http://www.newsmarket.dk/nyhed.asp?id=8297

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-02-08 11:29

Ja den er mægtig - jeg har lige sendt en pakke vand til analyse i Hillerød.
Den kom allerede dagen efter.........................................................................til mig.
Ned med den igen > så var den heldig at komme til modtager.
Sendt fra posthuset - så frankering var ok.

Men et sjovt spørgsmål fra postindleveringsdamemennesket var om det skulle sendes som pakke eller som brev.
52 kr. som brev
eller 72 kr. som pakke

Man skal nok vælge den høje pris for at posten også når bestemmelsesstedet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-08 20:06

Eyvind -> Korrekt !

Det er nogen gange billigere, at sende som brev end som pakke ..og vise-versa

Et brev måler MAX. 90 cm = højde + længde + bredde og vejer max. 2 kg. !

..og så er der frimærker på et brev ..dét er der ik' på en pakke

Smart ....ik' ???

</MOLOKYLE>A

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-08 23:29

Det er ikke smart at sende pakken til afsenderen...........................mig.
Men pakken er nu endelig kommet frem.
det er værre med en harddiskramme fra singapor ................. som aldrig kom frem.
Hvis nogen har "lånt" den pakke så bliver de slemt skuffet over at se to stykker blik med et stik på.

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-08 09:23

Godt og sagligt argument MissBe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-03-08 09:50

- skal vi nu være saglige i en Molo-tråd.
Hopper straks af.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 02-03-08 10:15

eyvind du er garanteret bare misundelig fordi jeg fik pooooæææængerne

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 02-03-08 10:20

hvad så molokyle

hvad bliver det til ???

skal du så ud og svinge lidt med træbenet i den store verden ??

personligt ville jeg nok aldrig turde rejse til rusland
---den pose hold kæft bolsjer
som ville være nødvendigt for mig at medbringe - af sikkerhedsårsager -
ville ikke kunne medbringes (vægtmæssigt) som almindelig håndbagage

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-03-08 10:20

Ja det er jeg nemlig.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 02-03-08 10:21

.... god tur

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-03-08 10:22

Flueben af

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-08 20:04

Danke Well ! (Hollandsk)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-08 20:04

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 17-03-08 15:06

ps.
nu har du lige snakket om at rejse til grønland og rusland

kom til at tænke på dig...
i dag har jeg i nyhederne hørt at grønlandske børn lider meget af tuberkulose
og ved fra tidligere at tb er temmeligt udbredt i rusland !!!
http://www.google.dk/search?hl=da&q=tuberkulose+b%C3%B8rn+gr%C3%B8nland&meta=

sygdomme skal man være bange for...
og man skal altid
hvis man rejser til 'eksotiske' lande være orienteret omkring 'sygdoms-risici'
og have fået det nødvendige vaccinationer !!

however: tb kan både forebygges og behandles
(dog i rusland har de flere og flere multiresistente tilfælde af tb)
http://www.google.dk/search?hl=da&q=forebygge+tuberkulose&meta=

jeg kunne måske have valgt at sende pm
men valgte at 'spamme' dit spm. i stedet
og med noget du ikke en gang har spurgt om