/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Ændre skriftfarve på websider
Fra : leob
Vist : 486 gange
200 point
Dato : 26-02-08 00:06

Jeg er ved at blive svagsynet
Mange web-sider er skrevet med små typer. Dem kan jeg ofte rette ved at ændre fra 100% til 150% (i nederste højre hjørne hvis webmasteren har lavet siden ordentligt). Godt nok stemmer det underliggende design så ikke altid, men skidt ....
Ikke alle websider har denne feature og det er heller ikke altid at TEKSTSTØRRELSE i VIS virker.
Så ville det være godt, om man så i stedet kunne ændre farven på teksten fra den mere og mere brugte lysegrå til en kraftig sort tekst.
Er der nogen som ved, om dette kan gøres og hvordan?
Eller har I andre gode ideer?
leob

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 26-02-08 00:19

Du har sikkert brug for Firefox internet-browser.

Du går ind på:
http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

Vælg den udgave af Firefox, som passer til dit system, installerer det og vips!
...har du en browser, hvor du ved at trykke <CTRL> samt <plus> tasten kan forstørre teksten.

Vil du igen formindske den, så den passer til billederne: <CTRL> samt <minus> tasten.

Man kan ikke i nogen internet-browser forstørre både takst og billeder(mig bekendt).

God fornøjelse.

Kommentar
Fra : jensegon

Dato : 26-02-08 01:12

Du kan også bruge denne her. Prøv den,den virker rigtig godt. http://adgangforalle.dk/

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 26-02-08 02:47

Du kan få alt på din computer vist med større skrift (også sider i browseren) og større ikoner, i din skærm indstilling kan du ændre DPI til noget større og mere let læselig, lad være at vælge Stor størrelse. det kan give problemer på nogle sider med logind felter, jeg har med succes sat min til Bruger defineret og valgt 110%, og har ikke haft problemer på nogen sider, du finder indstillingen ved at højre klikke et tomt sted på din skærm og klikke på Egenskaber, derinde klikker du på fanebladet Indstillinger og klikker igen på knappen Avanceret, der kan du under fanen Generelt ændre DPI dot per inch, eller på dansk punkter per tomme, prøv det jeg tror du lettere kan læse sider på nettet og i dine tekst programmer med mere, farven kan du ikke ændre uden det er noget du selv har skrevet

Godkendelse af svar
Fra : leob

Dato : 26-02-08 10:19

Tak for svaret o.v.n..
De andre svar var mindre brugbare idet jeg ikke vil skifte browser og det ikke var tanken at jeg skulle høre ordene
leob

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-02-08 11:54

Selv tak, håber du bliver glad for ændringen, ellers kan det nemt ændres tilbage igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-02-08 02:40

Jeg blev nysgerrig om det kunne lade sig gøre at ændre farver i Internet Explorer, det kan faktisk lade sig gøre, undskyld min selvsikre påstand om at du kun kan vælge farver i dine egne dokumenter her kommer opskriften: Klik på funktioner og på Internetindstillinger, nederst under fanen Generelt klikker du på Farver, fjern markering i Brug Windows farver, lad markering blive stående i Brug pege farver, vælg så tekst farve ved at klikke på Tekst (jeg har i øjeblikket mørk blå) vælg eventuel en pege farve ved at klikke på Når der peges (der har jeg valgt rødt) når så muse markøren er på et link, bliver teksten på linket rødt, slut af med at klikke OK, men det er ikke det eneste ryk lidt til højre og klik på Tilgængelighed og sæt markering i Tilsidesæt farver, der er angivet på websider, klik OK og Ok en gang mere, nu har din side den valgte farve, jeg har ikke ekperimenteret med Tilsidesæt skriftstørrelse, der er angivet på websider, den funktion må du selv lege lidt med