/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
gratis FrontPage til download?
Fra : gmadsen
Vist : 13906 gange
300 point
Dato : 20-02-08 20:40

Hej alle
Jeg går på hg, og er i den forbindelse ved at lave en hjemmeside i FrontPage. Det er en afleveringsopgave i it. Vi har fået lidt timer til at lave opgaven i skolen, men sådan noget tager jo tid, og jeg syntes ikke at hjemmesiden kan nå at blive rigtig god. Da jeg er en fattig studerende, har jeg ikke råd til at købe programmet selv,derfor findes der et sted hvor man kan downloade en gratis prøveversion af FrontPage?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-02-08 20:45

Jeg er aldrig stødt på en og da FrontPage er udgået er det endda lidt svært at finde købeversioner.

Hvis du ikke skal bruge specielle FrontPage faciliteter kan du godt redigere med et andet HTML program som f.eks. Kompozer, der dog ikke understøtter frames og altså heller ikke indbyggede FP ting som fælles kanter osv..

http://mozilladanmark.dk/produkter/kompozer/

Kommentar
Fra : gmadsen

Dato : 20-02-08 20:51

tror ikke det dur, da vi skal maile vores hjemmeside som en fil til vores itlærer (i FrontPage). hvis hjemmesidden bliver lavet i et andet program, vil hun nok ikke kunne se den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-08 20:59

Citat
som en fil til vores itlærer (i FrontPage)

Det er udgået for flere år siden....

Der er da ingen lærer der kan forvente I stadig bruger det

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-02-08 21:00

tror du skal kigge her tidligere tråd på kandu http://www.kandu.dk/spg109208.aspx

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-08 21:03
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-02-08 21:06

Kompozer arbejder med samme fil ext. så du kan sagtense redigere med den når bare der ikke er anvendt temaer og andre indbyggede FP ting.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-02-08 21:08

FrontPage Express har intet med FrontPage at gøre ud over navnet. Den er kun en anelse mere anvendelig end Word.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-02-08 21:10

FrontPage 2003 kan stadig købes, men kun som media-kit til firma/institutions licenser og så hos enkelte forhandlere med restlager.

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 20-02-08 21:18
Kommentar
Fra : croaks

Dato : 20-02-08 21:19
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-02-08 21:43

FrontPage er da heller ikke noget man bærer rundt på.
Det bygges op som et websted på en comp, og der kan da ikke bare bygges videre ude i "byen"
Siderne skal hænge sammen - især når det er en IT opgave.
Men de enkelte sider kan da laves og sættes ind - og så klistre links på så strukturen passer.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 21-02-08 23:03

Eyvind
det passer ikke det du skriver,
jeg bruger selv Frontpage 2003
og selvfølgelig kan der bygges videre "ude i byen"
og hvis det skal sendes som en opgave pakker man bare hele mappen
med "winzip" eller bruger TotalCommander der i øvrigt også kan bruges som FTPupload
og meget andet (skrot jeres STIFINDER)

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-02-08 19:16

G madsen

Jeg har sendt et brev til dig her på Kandu.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 22-02-08 19:27

det gjorde jeg også igår med link til fil download,
men ingen respons

Kommentar
Fra : gmadsen

Dato : 22-02-08 23:30

hej alle
er glad for alle jeres indlæg, men der er ikke en løsning på mit problem indnu, og dog...

Mad_Nuser og granner01, jeg har lige læst jeres privat indlæg

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-08 07:52

Bare en lille sidebemærkning:

Spørg din lærer hvorfor I skal lære at at lave hjemmesider i et program som genererer kode der ikke overholder web standarderne, som de er defineret af http://www.w3.org/ ???

FrontPage laver nemlig Microsoft specifikke proprietære parametre som f.eks. oncontextmenu og benytter specielle Microsoft nonstandard fonte. Derudover vil en FrontPage genereret side som oftest resultere i sider der sætter browseren i quirksmode, da der ikke defineres en korrekt !DOCTYPE for dokumentet.

At benytte FrontPage til opbygning af hjemmesider er som at forlange I skal skrive dansk stil med kyrilliske bogstaver ...i spejlskrift !!!

Lær ..din lærer; at programmere i overensstemmelse med de vedtagne webstandarder og sig, at han jo selv ka' begynde med at lære det fra bunden her:

http://www.hjemmesideskolen.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tigerlover

Dato : 24-02-08 09:36

jeg kan ikke hjælpe dig med FrontPage men hvis man skal lave hjemmesider for føste gang ville jeg anbefalede dreamweaver cs3 da det er nemt at bruge og der er en Prøveperioden på 30 dage

http://www.adobe.com/dk/products/?ogn=DK-gn_prod_dk

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-04-08 15:51

Jeg må give </MOLOKYLE> ret i det han siger. AT bruge frontpage er at tro man lære noget og så senere finde ud af at det er forkert og så skulle lære det hele igen.

Dreamweaver er også min anbefaling, om det er MX eller CS3 man benytter er lige meget i dit tilfælde.