/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Nabostridigheder
Fra : lejy32
Vist : 1344 gange
200 point
Dato : 18-02-08 19:11

Hej, jeg har fået et uoverskueligt problem med vores nabo, han er ikke helt almindelig,
(han siger nok det samme om mig) vores huse ligger kun 5 m fra hinanden,

Deres indkørsel ligger lige op til vores stue, problemet startede med at deres
Dreng spiller bold (tung læderbold) tit og ofte og det dunker helt op i bagdelen
Når vi sidder i vores sofa,

jeg sagde det så til dem, det skulle jeg aldrig ha gjort
Jeg blev skældt hæder og ære fra og kaldt en gammel idiot (jeg er 10 år ældre en ham)

Siden den tid har jeg fået fingeren hver gang vi har mødtes, og det ikke til at blive ved
Med at klare, det har stået på i 10 mdr. nu

han er meget hævngerrig, jeg kender flere der har haft problemer med ham.

Hvad gør jeg?

skriv venligst ikke ignorer ham eller flyt, der må være en anden løsning.

Mvh.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-08 19:15

Citat
der må være en anden løsning.

Sæt et par ruder i vægen.....

Det bliver hurtigt for dyrt for naboen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-08 19:17

I har vel en grundejerforening eller beboerforening eller noget 3die.....

Det er DER du skal henvende dig.....

Myndighederne kan næppe gøre noget (og gider garanteret ikke)

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-02-08 19:18

Spørg politiet om der er nogen muligheder, ellers er det jo kun at ignorere ham.

Har selv haft politiet involveret vedr en nabo hvis hund stod ude og gøede dag og nat.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-02-08 19:20

ja hvad gør du - Jeg ville hilse pænt hver gang han viser fingeren.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-02-08 19:21

Inviter ham og konen ind til kaffe,
få sønnen til at spille fodbold på samme tid
og yderligere forklaringer er overflødige, Svend

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-02-08 19:22

Er det op af dit hus han spiller bold !!!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-08 19:29

Giv evt. drengen en lettere bold (koster ca.20-30 kr) med et smil evt når den aggresive mand ikke er hjemme for at være ligesom ham med den strittende finger fører nok ikke til noget

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-02-08 19:29

det hjælper ikke at true ham med politiet. de gider ikke engang skrive en rapport på sagen. du bliver nødt til at invitere ham indenfor og så tage tyren ved hornene. jeg kender ikke opskriften på hvordan det gøres i praksis, men det skal løses gennem samtaler. alternativet er, at det eskalerer og til sidst bukker du under for presset, og det vil fryde din nabo. det kan være meget svært, men det er det eneste alternativ til de muligheder du ikke vil acceptere.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 18-02-08 19:41

Gå stille og roligt over for at tale med manden, fortæl ham om dine frustrationer - fortæl ham, at du ikke har det mindste i mod hans lille pode, kun noget i mod at han spiller med den tunge bold!

Jeg har altid lært at man kommer længst, hvis man er den der strækker en hånd ud!

Clou

Kommentar
Fra : tjasse

Dato : 18-02-08 19:58

Køb en tung læderbold, og gå ud og spil op af hans mur.

Måske ikke det bedste forslag hvad naboskabet angår, men hvad

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-02-08 20:02

Og hvis det ikke hjælper?
Køb er par køller og nogle golfbolde og begynd at træne på det fælles "øvelses område"...
Golfbolde slår og larmer mere end fodbolde. Svend

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-02-08 20:04

Citat
Og hvis det ikke hjælper?
Køb er par køller og nogle golfbolde og begynd at træne på det fælles "øvelses område"...
Golfbolde slår og larmer mere end fodbolde. Svend
- ja og nu vi er i gang så prøv dog med lerdue skydning

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-02-08 20:08

Hvor står det at indkørselen er fælles?

Som jeg har forstået det ligger den i skel.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-08 20:10

Tja - uden spørger - kan vi jo blive ved

Han er nok ude og tæve knægten.....

Kommentar
Fra : lejy32

Dato : 18-02-08 23:05

Hej igen, det er helt overvældene med alle de svar,
til Clou, tro mig, det er ikke muligt at tale stille og roligt med ham,
han råber så højt at han ikke kan høre mig,
og til sidst gider jeg ikke at høre mere på ham og går ind.

Til Ans, jo deres indkørsel ligger i skel,
og vi har sat støjhegn op, til den nette sum af knap 87000 kr.

det har hjulpet en del, men den stakkels dreng bliver nu tvunget til at spille, selv om han ikke gider.

til Refiang. grundejerforening eller beboerforening, jo sådan en har vi, jeg har snakket med formanden, han siger han ikke kan gå ind i sagen,

jeg kan godt forstå ham, han bor lige over for, og kender hans temperament.

til i andre mange tak for svarerne og kommentarerne.

Mvh.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-08 23:46

Jame hvis foreslagene ikke virker og han ikke er til at snakke med (for dig) Hva så med at snakke med hans kone når han ikke er hjemme??? Øh er det en fejl eller sagde du 87000 tusinde????Har du bygget et fort?????

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 19-02-08 00:50

Hej i tråden.

Hmm..er det mon den samme nabo som stadig er 'strid'? Så har han godt nok været det i laaaang tid?

http://www.kandu.dk/Spg69885.aspx

- og så tror jeg ikke at du skal (kan eller eller vil?) invitere på kaffe og forsoningshyggesnak.

Held og lykke med det og husk i hvert fald at det ikke er drengens skyld

Mvh Dorthe

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-08 08:05

Nå ok har andet at bruge min tid på hej hej

Kommentar
Fra : lejy32

Dato : 19-02-08 13:03

til Sunowich, jo du læste rigtigt 87000 kr. vi har sat det op i hele grundens længde, http://www.noistop.dk/sw74939.asp

jeg glemte at skrive at filmen knækkede for mig for ca, 1 år siden, der var kommet 30 cm. sne, og da deres garage ligger i skel, med fladt tag, syntes han det var en god ide at skovle det fri,

og han syntes også det var passende at skovle det ned i vores have, det syntes jeg ikke,

på det tidspunkt var vi ikke oppe at toppes, men var nok der var der kimen blev lagt,

vil lige nævne, for god ordens skyld, at vi kommer fint ud af det med de andre naboer,
fks. vores genboer er nogle af vores bedste venner, vi har været på flere udlands rejser sammen.

Kommentar
Fra : lejy32

Dato : 19-02-08 13:13

Til vil.du nej det er ikke den samme nabo, har er heldigvis flyttet til Sverige og er gået ned med sit firma, og skylder nu over 5 mill kr. til det danske samfund og jeg ved ikke hvor meget til diverse leverandørere,

jeg kan godt se at når jeg har haft problemer med naboerne til begge sider, kunne det se ud som om at det er mig det var galt med,

Mvh.