/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Merit pædagogudd. og økonomi
Fra : morpige
Vist : 828 gange
100 point
Dato : 18-02-08 09:44

Hej
Jeg har et par spørgsmål som jeg håber nogen kan svare på:

Ved ledighed:
Er det korrekt forstået at man max. kan få SVU i 6 uger, i hele sin 4 årige dagpenge periode? og ikke i 52 uger, uanset hvad?

Under uddannelse til pædagog på merituddannelsen:

Hvis man tager denne uddannelse, kan man få VEU godtgørelse, såfremt man er ansat et sted. Ved hjælp af VEU godtgørelse kan man få betalt hele uddannelsen som varer i 2,5 år. (1 år fuld tid, og 1,5 år på deltid)
Men..
Kender I nogen som er blevet ansat som pædagogmedhjælper og er startet på denne uddannelse og får VEU godtgørelse (Som ikke koster virksomheden noget)??
Jeg synes jo det er logik at der var mange der gerne ville tage pædagog uddannelsen på denne måde - men jeg ved ikke om det er almindeligt kendt at gøre det- eller om det bare er fordi det kun er mig der har set muligheden?

Håber på lidt hjælp.

Hilsen
morpige

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 18-02-08 10:15
Kommentar
Fra : morpige

Dato : 18-02-08 10:21

Tak men det har jeg fundet. Jeg ønsker svar på mine spørgsmål, og det fremgår ikke af ovennævnte links, desværre. Jo der står at man max kan få SVU i 6 uger af de første 9 mdr.
Hvilket reelt betyder at man ikke kan tage uddanelsen som ledig. Men hvad med VEU, hvis man er ansat. Vil gerne høre erfaringer - og gerne fra dem der har jobbene

Kommentar
Fra : morpige

Dato : 18-02-08 10:40

Jeg ændrer lige mit spørgsmål lidt.

Er der nogen derude der ved om man, hvis man er pædagog-medhjælper, ikke normalt/gennemsnitligt har svært ved at få bevilliget orlov i et år, til uddannelse og derefter kun have deltid. Altså nogen der har prøvet det?

Annuller spørgsmålet
Fra : morpige

Dato : 18-02-08 14:03

Fordi jeg selv har fundet ud af det