/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
transport i rom
Fra : sørenABC
Vist : 654 gange
18 point
Dato : 03-02-08 17:56

ve er ved at planlægge en tur til rom
mit spørgsmål går på hvordan kommer vi fra lufthavnen og ind til termini banegården
tog-bus eller taxi -og hvordan er prisen for sådan en tur

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 03-02-08 18:23

Det kan rejseselvskabet nok bedste hjælpe dig med, og/eller DSB

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 03-02-08 18:25

hejsa
fra hvilken lufthavn i rom er det og er det en tur med rejseselskab eller alene....de gange jeg har været i rom med rejseselskab har der været transport til byen...
der går tog til rom fra begge lufthavne og det er ikke særlig dyrt at køre hverken med tog elelr bus i rom....
men hvilken lufthavn er det fra..
mvh miss j

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 03-02-08 18:39

hov...glemte at fortælle, at jeg bor iitalien og har mulighed for at hjælpe dig med evt togtider....
mvh miss j.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-02-08 19:02

Miss josephine, du som kan italiensk, er dette her noget i kan bruge??

http://www.ferroviedellostato.it/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-02-08 19:06

Denne side ser ud til at være ganske nyttig

http://www.italy.dk/turisme/togrejser.htm

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 03-02-08 19:19

det vigtigste her er hvilken lufthavn det drejer sig om......de ligger meget langt fra hinanden i to forskellige retninger....så ingen hjælp før navnet på lufthavn.....men der kører tog til termini fra begge lufhavne så hvor svært kan det være.....hverke italien elle rrom er et uland og togene hernede kører mere regelmæssigt og til tiden end de gør i danmark....
og så om de reser på egen hånd elle rmed rejseselskab.......er de med rejseselskab er transport inclusiv og så er det jo ikke noget problem....der er desværre ikke så mange oplysninger fra spørgeren......
lufthavn mm efterlyses...og så skal jeg nok hjælpe..jeg har hele den italinske togplan ...så nemt.....
men det er ikke svært at stå på et tog og køre ind til rom by og det er meget billigere end i dk.....
metroen f.ex koster bare omkring en 5'er for 1½ times kørsel i HELE rom og omegn..ikke noget med tillægsbilletter mm...
jeg gir ca.50kr for billet retur til bologna.....det er samme strækning som fra helsingør til københavn som koster næsten 100kr....med klippekort....
hernede skal man bare huske at købe bus/metro billet i tabaccherie før man stiger på tog eller bus...og så stemple den ved indstigningen....hvis man da kan komme til automaten i bussen,,,,,,,og metroen i rom er skidenem....findes vist ikke nemmere nogen steder...
ciao miss j

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-02-08 19:31

Sidst vi var i Rom fløj vi med sterling.

Der kom stewarderne rundt i flyet og solgte (retur) busbilerrer til en direkte bus fra lufthavnen til rermini.

Det viste sig at være ret overflødigt fordi der var mange busser af samme slags i lufthavnen, hvor man bare kunne købe biletter til den der gik først. Eneste fordel var art man så også havde en fast aftale for returturen.
Se på hjemmesiden for ankomstlufthavnen. Der er flere omkring Rom.
Mindst en har også fine togforbindelser.

Buskørsel er ikke så hurtig i myldretiden , og det er stort set hele dagen i Rom.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 03-02-08 19:34

ja, men spørgeren har STADIG ikke svaret hvilken lufthavn det handler om...der er 2 lufthavne i rom.....o
miss.j.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-02-08 21:19
Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 03-02-08 21:36

ville det ikke være nemmere hvis spørgeren svarede på det man har spurt om..hvilken lufthavn det drejer sig om.....så kan jeg med ingen besværd sende hjælp.....harden italienske todplan på pc.....så ingen problemer i det, men spørgeren har stadig ikke svaret.....mærkeligt når man nu så gerne vil ha hjælp.....
ciaooooooo e buona sera...miss. j.

Kommentar
Fra : sørenABC

Dato : 05-02-08 08:08

hej svarere
vores rejse er ikke købt endnu,men det er ikke en charterrejse og lufthavnen vil formentlig være
Ciampino.
Til miss josephine:jeg synes du lyder lidt utålmodig i dine kommentarer,du kan ikke vide det,men det er første gang jeg er på og det er ikke så tit jeg åbner min pc.
Men jeg vil være lykkelig for hjælp.Vi satser på ankomst til rom d. 1 august ved middagstid

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 05-02-08 12:06

ja...min tålmodighed er ikke så vidstrækkende........me når man stille ret spørgsmål herinde, så vil man jo gerne svare og ha responce..ok....
me når du ved præsic lufthavn, så er de tikke noget problem for mig....at hjælpe dig....nemt....
men august og rom,...megetdårligt tidspunkt....for det første er der ulidelig varm i august i rom og for det andet er meget lukket i august, da det er ferie måned for romerne og italienerne.....rom er MEGET varm i august, hvis det da ikke regner....de sidte 2 år har det regnet meget i italien i august.....hvis muligt ville jeg vente til september....
miss j.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 09-02-08 15:16

"Alle veje fører til Rom" og men kan tilføje "Utallige busser kører til Termini" fra begge lufthavne er der drift ca. hvert 15. - 30. minut, dog stopper alle busser ca. 23:00 - og så er der "kun" taxi tilbage.

Jeg kan stærkt anbefale denne hjemmeside: http://www.rom-guide.dk/REJSEPLANLAEGNING/OVERNATNING/B_OG_B/B_OG_B.htm som igen fører til denne side http://en.venere.com/hotels_rome/?ref=11768#o=default&r=0&m=0&f=B000100000000000&sb=1

Har lige booked "Orsa Studio" (Lille lelighed på 35 kvm) 6 overnatninger (2 personer) ifm Påsken og samlet pris 675 Euro = ca Dkk 5.000

Lyt til <missjosephine> gode råd. Bliv VÆK fra Italien i august måned.

Et andet råd:
Besøg Ryanirs hjemmeside - det gjorde jeg - og efter en del forsøg bookede jeg:
Aarhus / Stansted = Tur retur Dkk 1.364 (2 personer alt incl - også 2x15 kilo bagage)
Stansted / Ciampino = Tur retur Dkk 1.317 (do)
Total Dkk 2.681

Rigtig god tur
/PG

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 09-02-08 17:54

ihevertfald ROM i august...alt er lukket og forbandet varmt hvis ikke regnvejr...italienerne holder ferie i august specielt dem i storbyerne og smutter på campingferie ved havet...
go'weekend..
fra italien miss.j.

Kommentar
Fra : sørenABC

Dato : 09-02-08 21:45

hej gruppe

1000 tak for den dejlige hjælp jeg tror vi bliver væk fra rom i august

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 09-02-08 23:25

hej nordsted1 mmm jeg havde den allerede..har brugt den flere gange da je gikke havde fået min bil og bvar nødt til at køre med tog til bologna....
ciao miss.j

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 29-03-08 18:04

Lige kommet hjem fra Roma.
Ankomst til CIA: Ankomst terminal (Meget lille) gå ned ad trapperne > lige ud og du ser 3 bus-stop > stil dig op ved nummer 3 og bussen kører dig lige til Termine. Der kan købes billetter ved bus-stop (6 euro pr. person enkeltbillet).
Bemærk hvor du stiger af ved Termine, for det er nemlig her du skal stige på igen !

Skal du videre fra Termine, så gå til platform G elle H. Her kan købes billet til videre transport (1 euro pr. person) Stemples i bussen, og du kan nu køre 75 minutter hvorhen du vil.
/PG

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 29-03-08 18:16

er billetterne steget....dem jeg har tilovers fra sidste gang e rpå 0,77 €....vel at mærket over hele rom og omegn.....billigt..i forhold til i københavn...koster ne billet ikke 17-19 kr for bare en time og kun i 2 zoner...
tog og bus er billigt i italien...og i mange tilfælde meget hurtigere end at køre med bil...
jeg har fundet ud af, at herfra hvor jeg bor, tar det max. 3½ time til roma, alt efter tog og tidspunkt.med bil mindst 1 time mere og dyrere pga. af benzinpriserne og vejafgifter...
go weekend....
hvad er der egentlig blevet af spørgeren.....har han/hun fundet ud af noget nyt....???
hejsa fra italien...of dejligt forårsvejr med 22 gr i skyggen..her hos mig...og op til 35-40 gr i solen...
miss.j...

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 30-03-08 00:50

Ciao Miss
Sono misundelig > fra 17 gradi (Roma) til 5 gradi (Danimarca) så er din temperatur helt OK. Påskemessen fra Peters Pladsen blev desværre ikke en succes .. men paraply-sælgerne havde kronede timer. Det STYRT-regnede i 3-4 timer > fra ca. 10:00 til 14:00. Et måltid hos "Alfredo e Ada" in viale Bianco Nuovo reddede dagen. Ada er nu 84 år, og hun har arbejdet i det samme køkken i 62 år.
Vi boede 100 meter fra Piazza Navone og 500 meter fra Piazza San Pietro
Ciao /PG

"Spørgeren" er nok faret vild på én eller ander banegård.
Jeg har mange gange rejst med tog til/fra Milano - Firenze .. og det var billigere end AutoStrada betalingen .. men det var i 1982
Ancore Ciao

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 30-03-08 01:16

så godt i tv at det pissede ned....og tænkte at det var godt jeg ikke havde taget den lange tur dertil bare for at opleve den kedelige papá....
kender ikke den ristorante du omtaler, men du må da godt gi mig adressen....men kommer så nogel andre fede steder....godt nok et par år sidenjeg sidst var rom, me må snart komme derover...men her hvor jeg har slået mig neder der ganske flot..ha rlige besøgt en lille by bae 10 km herfra som nok er en af de smukkeste middelalder byer i miles omkreds og har hørt at borgen på toppen skulle være den flotteste i hele italien...men den var desværre under restaurering....
men mine varmegrader er til at holde ud....35-40 gr i solen på min altan..skønt....og det hele i haven vokser og gror....vidunderligt.....og får røde kinder....
godt man ikke er i det kolde dk mere....
hilsen og ciao fra italien.....
ps..elsker dog ROMA........