/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Festabe
Fra : ans
Vist : 3032 gange
10 point
Dato : 24-01-08 21:51

Hvad er definitionen på en festabe !!!!

Jeg har deltaget i et spørgsmå, hvor en bruger udtaler sig om, at jeg ikke er en "festabe"

Men hvornår er man en "festabe" Er det når de personer man er sammen med. synes man er en "festabe" eller !!!!

Der blev skrevet dette

Citat
Vindtør og humorforladt har du nu altid været, ikke ligefrem nogen festabe, men nu er det også dokumenteret, at du hverken er den skarpeste kniv i skuffen eller det hurtigste dyr i skoven

Citat
Vil det sige at man skal medbringe badetøj ...eller er der lagt op til en gang vinternøgenbadning?

Er man en "festabe" hvis man vil deltage i en "gang vinternøgenbading" sammen med andre brugere på kandu LOOOL

Ja jeg er lidt i tvivl, men håber på et svar på, hvad en festabe er.

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 20 point
Dato : 24-01-08 21:59

En festabe defineres som en person, som ved enhver given lejlighed deltager i alle former for selskabelighed, hvor vedkommende kan føre sig frem som selskabets omdrejningspunkt.

Det er absolut et ønske, at alt er gratis, men skal man nødtvungent have sit eget forbrug med, vil det ofte bestå af adskillige FF'er og en håndfuld hash. Hovedformålet er at blive så fuld som overhovedet muligt, så man dagen efter kan sige, ligesom de andre gange, hold da kæft hvor fik vi mange bajere igår.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-01-08 21:59

Hmmmm.

I min verden er en festabe et muntert menneske der morer sig i andres samvær og gerne vil omgås andre. Derfor er sammenkomster af enhver art kærkomne (og man deltager gerne i dem).

Jeg tror du er blevet kategoriseret at et subjekt, hvor begrebet festabe åbenbart er en der vil med i skoven og fyre jordfede, for derefter at bælle sig til brækpunktet i Aldis de billige guldbajere!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-01-08 22:00

Sååå jeg har, som den bruger du refererer til, svært ved at se dig som en karakteristisk festabe

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-01-08 22:22

Se der er vi jo henne i noget med definitionerne! Her hos os er det vel nærmest en der morer sig.

De der der tager lidt til næsen og er totalt overgearede eller hashvragene der sidder og våser, ikke at forglemme de drukne der sidder og snøvler i deres guldbajere, karekteriserer vi ikke som festaber.

Så åbenbart er det lidt landsdelsbestemt hvad ordet dækker.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-01-08 22:24

LOOL Måske 3773

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-01-08 22:26
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-01-08 01:12

En festabe er for mig en, der altid er gang i - festlig og med på hvad som helst af "skæg og ballade".

Festaben kommer altid velforberedt til alle slags fester (rigeligt med drikkevarer, nytårskrudt, værts/værtinde- gave, osv.)

Moster

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-08 09:02

Jeg tror at Klumme (..som sædvanligt) roder lidt rundt i begreberne

Der er forskel på en festabe og en festoriginal
Klumme henregner ...gu' ved' a' hvilk'n grund? ..åbenbart undertegnede, som tilhørende den sidste kategori.

..og dét vil jeg da på det bestemteste ikke afvise !

..et rigtigt fest lig : http://www.cssboxing.com/temp/festlig.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-01-08 14:30

Citat
festlig og med på hvad som helst af "skæg og ballade".

Hvad er så skæg og ballade !!!!

Citat
Festaben kommer altid velforberedt til alle slags fester (rigeligt med drikkevarer, nytårskrudt, værts/værtinde- gave, osv.)

"Nyrårskruddet" havde jeg så ikke medbragt , men der var en gave til værtinden og den anden gæst.

Gæsten var da glad for "gaven"

Men at blive betegnet som

Citat
Vindtør og humorforladt har du nu altid været

af en person, der har set mig IRL i få timer, den person burde i dag være professor og ikke have økonomiske problemer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-08 04:09

Professor? Dét ka' nås endnu

Økonomiske problemer? Hvem? Jeg har over 400.000 kr. i friværdi, er gældfri, har job og dermed mere end rigeligt til dagen og vejen. Jeg er 1.75 m høj. Jeg vejer veltrænede 66,6 kg. Helbredet i iorden. Bolleveninden bor på Frederiksberg og mit humør fejler bestemt heller ikke noget.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-01-08 12:30

Når en festabe træder indenfor døren, er stilheden brudt!

Festaben har altid lyst til en fest!

ans - hvis jeg skal pinde ud, hvad der kan være af skæg og ballade under en fest - ja, så tror jeg desværre, at jeg må give klumme ret ...............og det huer mig ikke

Moster

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-01-08 13:45

Jeg skal nok gi dig ret en anden dag moster

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-08 15:37

For at bevare fokus...

Idag står der i E.B (EkstraBladet) i én af sladderspalterne, bl.a;
Citat
..fest-aben Paris Hilton ...

ans -> Vil du sammenlignes med Frk. Paris ???

Konkret:

En festabe ..er en person, som ikke lader en lejlighed for sammenkomst og fest passere ...uden, at dukke (evt. ..uanmeldt, uønsket og u-inviteret) op, i lønligt håb om, under store armbevægelser og gøren opmærksom på sig selv, at bli' festens midtpunkt og samtaleemne; NU ..og i al fremtid !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-08 15:38

Vindtør og humorforladt....? Muligvis ?

..men festabe?

NEJ !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-08 15:44
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-08 16:03
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-08 16:06

Citat
Jag
gjorde upp en eld för dig
och nu brinner hela skogen
Nu
Vet jag vad du kommer att säg
och det känns som första gången
Kom
Vi visar dom att det är vi
men det visste alla redan
Ut
springer du iväg med mig
ja hör du hur dom sjunger?

- Break -

Som
att allting redan var bestämt
som att jorden går runt solen
Vem
hade kunnat ta min plats?
han finns ju bara inte
Dom
pratar om något underbart
jag är där och kan berätta
Stort
större än jag någonsin trott
det snurrar i min skalle

Jag
gjorde upp en eld för dig
och nu brinner hela skogen
Nu
Vet jag vad du kommer o säg
och det känns som första gången
Kom
Vi visar dom att det är vi
men det visste alla redan
Ut
springer du iväg med mig
ja hör du hur dom sjunger?

hör hur dom sjunger?

hör du hur dom sjunger?

</ MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 19-04-08 13:26

Tak for svaret Klumme.

Så jeg er ingen festabe.

Hmmmm måske molo skulle have haft point, han havde jo ret

Nå men han får jo fødselsdagspoint i dag, så det går nok.

Den oprindelige tråd http://www.kandu.dk/Spg115573.aspx er nu blevet annulleret af kandu. Den blev for gammel.

Ja sådan kan det også gå for "tråde", de bliver for møre og kan ikke holde.

God weekend

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-04-08 13:38

hehe Tak Ans....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-04-08 07:14

..hold da kæft hvor fik vi mange bajere igår

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-04-08 10:45

LOOL Det er jo det jeg siger....... Festabe.