/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
mozilla/ovetaget
Fra : ferik
Vist : 689 gange
100 point
Dato : 08-01-08 00:16

der var et godt TIP her vedr. et fri brænder program, (troede jeg)
det hentede jeg, resultat: Mozilla/Firefox har fået ny startside, som jeg ikke kan fjerne, har afinstalleret STARBURN og Firefox, men det hjælper ikke startsiden er:
ttp://www.rocketdivision. com/
hvordan mon jeg slipper af med rocketdivision ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-08 00:22

Inde i kontrolpanel under internetindstillinger kan du bestemme startside

Mvh Sune

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 08-01-08 00:23

Ferik

Her den rigtige genvej

http://www.rocketdivision.com/

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-08 00:24

Hvis det er noget snavs så gå ind på www.spywarefri.dk og lav en onlinescan

Mvh Sune

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-01-08 00:40

Klik på det lille hus på IE7 toolbaren og fjern siden.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-01-08 00:41

Klik på pilen ved huset.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-01-08 00:54

jeg kan ikke fjerne siden, har prøvet at fjerne siden/afinstalleret Firefox og meget andet
kører i øjeblikket Ewido
måske bliver jeg nødt til at lave Systemgendannelse
til SMOKEi
det er Rocket division jeg ikke kan fjerne

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-01-08 01:01

når jeg starter Explore er der ingen problemer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-01-08 01:04

ikke noget skidt der - du fik valget om du ville bruge deres side som startside og har ikke fjernet fluebenet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-01-08 01:11

Hvilket styresystem kører du?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-01-08 01:11

Der er ikke noget snavs i det program. Er faktisk en god brænder. Du skal bare skifte startsiden i Firefox, til f,eks Google, eller noget andet.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-01-08 01:44

jeg kører Windows XP media
på en Aldi computer, type Medion fra nov 2006
jeg har kørt med både Internet explore og Firefofox
til sti_s
jeg kan ikke skifte

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-01-08 01:47

til miritdk
det med startside må jeg desværre have overset, men hvorfor mon ikke jeg kan ændre den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-08 02:00

Prøv at gå ind på den side som du gerne vil have som startside, for Firefox klikker du på Funktioner og på Indstillinger, under fanebladet Overordnet klikker du på Anvend nuværende side, og luk ved at klikke OK, med Internet Explorer gør du det samme, klik på Funktioner og på Internet indstillinger, under fanebladet Generelt klikker du på Anvend nuværende side, luk med at klikke Anvend og OK, hvis ikke det løser problemet, så har du et program som beskytter startsiden, men som Rocket har overtaget

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-08 08:33

Det var MIG der kom med tippet....

Men men men - der er INTET snavs i StarBurn - det er et superprogram....

Jeg kunne måske have advaret om at man skulle huske at fjerne flueben osv......

Men jeg går da ud fra "folk" selv kan læse hvad de klikker på.....

Der er masser af programmer der gerne vil have dig til at bruge deres (eller partneres) startsider....

Hvordan du ændrer det tilbage er der vist råd nok om, men til en anden gang - installer ALDRIG noget UDEN al læse HVAD du installerer f.eks. af tillægsprogrammer.....

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 08-01-08 09:57

Det kan da godt være at der ikke er snavs i de programmer som følger med andre programmer.

Men det er et beskidt trick, at der automatisk er sat hak i så det kommer med, hvis man ikke når at fravælge det.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-01-08 12:49

jeg har systemgendannet fra i fredags

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 08-01-08 12:50

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-01-08 12:56

der var jeg nok lidt for hurtig
Rocketdivision er tilbage som startside i Firefox,
hvorimod Internet Explore 7 kører normal

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-08 12:58

Har du forsøgt at sætte din startside som jeg foreslog

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-01-08 16:41

Tøm Firefox`s cache når du har skiftet siden.

Citat
Men det er et beskidt trick, at der automatisk er sat hak i så det kommer med, hvis man ikke når at fravælge det.

Jeg kan kun være enig, men det her er da værre http://securitygarden.blogspot.com/2007/10/webroot-spy-sweeper-is-out-of-favor.html

En ellers velrennomeret spywarescanner, der har flueben i installation af en spyware toolbar. Zonealarm siges at gøre det samme.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-01-08 19:21

stl_s
Tøm Firefox`s cache når du har skiftet siden.
? hvordan tømmer jeg cache

o.v.n
jeg har prøvet dit forslag 6-8 gange, jeg kan ikke få det til at virke
jeg har prøvet systemgendannelse 2 gange, afinstilleret Firefox 3 gange
Internet Explore kører normal
hiksen Erik