/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
2 mail adresser på samme com
Fra : vieira
Vist : 1753 gange
40 point
Dato : 07-01-08 21:18

hej

jeg har 2 computere med 2 forskellige mail adresser på, nu skal den ene computer så sælges, hvordan får jeg den anden e mail adresse over på den 1 computer, så jeg har begge på samme computer.

påforhånd tak

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 07-01-08 21:25

Hvilket mail-program bruger du ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : d01tko

Dato : 07-01-08 21:36

I princippet er det meget enkelt.

Tilgår du din email adresse via webmail behøver du ikke foretage dig noget, blot fortsætte som du plejer nu bare på én computer.

Da de fleste som regel bruger Outlook/Outlook Express vil jeg i det efterfølgende forklare hvad du skal gøre.

Start Outlook/Outlook Express og vælg "Funktioner" > "Kontoindstillinger" eller "Konti"

Herefter dobbeltklikker du på den "konto" der er for din email. Det er lidt svært at hjælpe med dette da menuerne er lidt forskellige ud fra hvilken version af Outlook det er. Kontoen kan hedde f.eks. "mail.tdc.dk" eller et navn du selv har valgt. Det kan også være du skal trykke på noget der hedder "Vis indstillinger for eksisterende konti" før du kommer til der hvor mail kontoen ligger.

Når du nu finder den skal du dobbeltklikke på den og skrive alt ned omkring indstillingerne for din mail adresse på den computer du skal sælge. Det du blandt andet skal lede efter er "Server til indgående post", "Server til udgående post", "Navn", "Brugernavn", "Adgangskode" (den står med prikker eller stjerner men går ud fra du har skrevet den ned et sted eller kan huske den).

På den computer du skal beholde skal du nu bare, også i Outlook, vælge "Funktioner" > "Kontoindstillinger" eller "Konti" og så her vælge "Opret ny konto" eller "Ny" eller hvad der nu står. Det nemmeste er nok hvis du har begge computere inden for rækkevidde og så sidde med dem begge to samtidigt og gå skærmbillederne igennem. Herefter er det bare at skrive alle indstillingerne fra den computer du skal sælge ind i den du skal beholde.

Når det er klaret vil post modtaget på enten den ene eller anden email adresse havne i indbakken på samme computer. Husk at slette kontoen fra den computer du skal sælge.

Du kan også oprette to indbakker og en email-regel som sorterer mail på de to adresser i hver sin indbakke, men det er en anden sag.

Håber du kan bruge det til noget.

Kommentar
Fra : klumme-disk

Dato : 07-01-08 22:22

Citat
Køb Viagra_så letter det taankerne.

Citat
KOPIER DINE LOGIN

SLET ALT PÅ DEN DISK DU SÆLGER = brug
http://www.helgec.dk/killdisk.html
ELLERS KAN ANDRE GENBRUGE ALT, HVAD DER LIGGER PÅ DIN DISK

BARE ET godt lille råd_ FOR MENNESKER DER IKKE VIL AFLYTTES.

Kan du ikke finde UD AF at bruge programmet,
så smid en PM til mig, og DU er SIKKER på______???? TOTAL SLETNING

At andre aldrig ville kunne læse / SE dine film/ billeder MERE

MEN + sikkert IKKE lige det du tænkte PÅ________

Men personligt, ville jeg NØDIG SÆLGE en HD disk
uden den var TOTAL ULÆSELIG = for andre

Hygge dig med at kopiére dine adgangs oplysninger

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-08 23:05

gå i filer - identiteter - tilføj ny identitet og brug oplysningerne fra den pc du skal hente oplysningerne fra så den står rigtigt. Du kan tilføje ny identitet til den under filer - ny identitet

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 40 point
Dato : 08-01-08 04:38

Hvis du bruger Outlook Express så går du op i menuen og vælger Funktioner videre til Konti og i det vindue der dukker op vælger du fanebladet Post.

Marker nu den mailadresse du vil have over på den anden computer - og vælg punktet Exporter - nu får du mulighed for at gemme mailadressen en andet sted på din computer - hvis du har en extern USB harddisk eller en USB stick så kan du gemme den der.
Ellers gem den på dit skrivebord og der vil den hedde noget med .iaf og send den til den anden computers mailadresse og gem den på skrivebordet der.

Nu skal du gøre det samme på den anden computer som du startede med her, men i stedet for Exporter vælger du nu Importer.

Nu har du din mailadresse med koder og hele balladen på din anden computers mailprogram.

Det lyder måske lidt langhåret, men er i virkeligheden meget simpelt.

Godkendelse af svar
Fra : vieira

Dato : 04-02-08 20:23

Tak for svaret bentjuul.