/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Nogle der kan hjælpe mig
Fra : anette69
Vist : 1751 gange
50 point
Dato : 06-01-08 12:42

Jeg vil høre om man kan bloker en persons ip adresse så vedkommende ikke kan skrive til mig
mere.Hvad kræver det af program hvis man ikke kan gøre via sin computer ?
På forhånd tak

Kommentar
Fra : malene25

Dato : 06-01-08 12:45

hvis det er på din e-mail

så burdte der være en det hedder blokkere det er der på de fleste mails

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-08 12:48

Hvis du har en anden firewall end Windows, så kan du gøre det der, måske også i Windows firewall, der er jeg ikke sikker

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 06-01-08 12:48

tror ikke man kan blokere en ip adr. via e-mail, der skal du blokere e-mail adressen - ligesom Malene foreslår...

Accepteret svar
Fra : vedikkealt

Modtaget 35 point
Dato : 06-01-08 12:49

Under...."Fanen " Meddellelse i Outlook Express, kan man vælge at blokerer afsender.

Men det forhindre ikke, at vedkommendes mail IKKE kommer frem til ens PC, den ryger bare direkte i Slettet mail.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 06-01-08 12:50

personen vil jp stadigvæk kunne kontakte di, hvis du blokere ip-adressen, da vedkommene blot kan benytte en anden pc...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-08 12:51

Måske er det bedre at du blokerer i Windows host filen, ikke alle firewall har den indstilling i gratisudgaven

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-01-08 12:54

For at blokere en afsender via ip skal Du vist en tur igennem retssystemet.

Men via nedenstående spamfilter kan Du vælge en adresse og "bounce" en afsender, serveren vil så sende den retur med meddelelsen om at modtagers adresse ikke eksisterer, som du jo kender når Du selv afsender en mail med ikke-eksisterende modtager.

Programmet virker direkte på serveren, man skal åbne det først, sortere mails fra og derester sende resten videre til sin mailklient.
http://www.mailwasher.net/

Kommentar
Fra : anette69

Dato : 06-01-08 12:56

Jeg har prøvet i outlook Den virker. Hvad i hotmail ?
Min veninde har prøvet det i hotmail og hun kan ikke huske hvordan hun gjorde det.
Der fik hun ikke mails fra bestemte personer og hun havde blokert deres ip adresse.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 06-01-08 13:04

Gå ind i funktioner > meddelsesregler > Liste over blokerede afsendere.
Dette er for outlook expres.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-08 13:15

Du kan faktisk ikke blokere en person på ip adressen, som det er nævnt så skifter denne adresse hos mange, også uden at de behøver at bruge en anden computer, bare slukke nogle timer og starte igen, så har man måske en anden ip adresse, i hotmail kan du bare klikke på Uønsket, når du har markeret den uønskede mail, der kan du også tilføje Rapporter, gør du det vil Microsoft sætte afsenderen på den sorte liste, hvis altså der er andre end dig som har problemer med den afsender, du kan lave flere indstilling, ved at klikke på Indstillinger, men at blokere en ip holder ikke personen ude ret længe

Kommentar
Fra : anette69

Dato : 06-01-08 13:33

Jeg har søgt lidt på nettet og som jeg forstår det kan jeg med et program bloker en ip adresse
Jeg tror da ikke min ip adresse ændre sig. Den hedder det samme hver gang

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-08 13:37

Hvis afsenderens ip ændres er du lige vidt, er det i din hotmail at du har problemer med uønskede mail ?

Kommentar
Fra : anette69

Dato : 06-01-08 13:59

Jeg vil bare have den sådan i min hotmail jeg ikke modtager noget fra den person og ikke behøver at slette eller den ryger i uønskede post.
Virker fint i min outlook.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-01-08 14:23

Start Windows Live Mail.

I Windows XP skal du klikke på Start og derefter klikke på Programmer.

–eller–

I Windows Vista skal du klikke på Start og derefter klikke på Alle programmer.

Klik på Windows Live, og klik derefter på Windows Live Mail.

Marker meddelelsen på meddelelseslisten.
Peg på Uønsket e-mail i menuen Handlinger.

Hvis du ikke kan se menulinjen, skal du klikke på knappen Vis menu på værktøjslinjen og derefter klikke på Vis alle menuer.

Klik på Føj afsenderen til listen over blokerede afsendere

ovennævnte er ms bud - hvis du har messenger med samme kontaktperson så kan du først blokere ved at højreklikke og vælge bloker kontaktperson - og derefter slette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-01-08 14:24

ps ovennævnte kun for pop3 kient

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-08 14:33

Messenger og hotmail arbejder til en vis grad sammen, hvis du bruger messenger og har personen som kontakt, kan du så ikke blokere der ? Husk at blokere ikke slette, ellers kan du tilføje afsender som uønsket i hotmail, mail ryger så direkte i mappen Uønsket post og slettes automatisk efter 10 dage, du behøver ikke at kontrolere eller se i den mappe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-01-08 14:37

man kan faktisk godt skrive til en person der er blokeret på messenger - på hotmail - hvis personen ikke er sat i uønsket post

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-08 14:51

Citat
man kan bloker en persons ip adresse

Her er løsningen på dit problem....

http://www.spywarefri.dk/manualer/bitguard-manual.htm

Der er vist nederst HVORDAN du blokerer iper

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-08 14:55

Det hjælper bare ikke hvis afsenderen skifter IP, og det er foreslået at blokere i firewallen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-08 15:08

NEJ

Men det var jo ikke spørgsmålet....

Bare bloker afsender som spam - inden længe bliver vedkommende TRÆT af at oprette nye mailadresser...

Kommentar
Fra : anette69

Dato : 06-01-08 15:47

1000 tak........Jeg har fundet ud af det
I har gjort mig så glad.Jeg var inde i min hotmail og fandt ud af jeg kan sætte den op til det kun er mine kontakt personer der kan skrive til mig.ALLE andre samt spam bliver slettet med det samme.
Personen er slettet fra min messenger
Min outlook virker fint også.
Igen MANGE tak for jeres hurtige svar og hjælp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-08 17:33

Nu har du så fået et nyt problem - hvis du bruger den løsning.....

Alle der skriver til dig fra adresser du ikke kender i forvejen, bliver nu direkte slettet...

Det gælder jo også dem du GERNE vil have mails fra (det kunne jo være de skiftede mailadresse...)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-01-08 18:28

nej refi - ikke før man selv sender dem i uønsket post

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-08 18:29

nå....

Men så sletter den jo heller ikke alt.....

Så er du jo lige vidt....

Så har jeg svært ved at se det løser noget problem - man skal jo så modtage dem først

Godkendelse af svar
Fra : anette69

Dato : 06-01-08 19:17

Tak for svaret vedikkealt.