/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Portforwarding af Utorrent
Fra : bruuno117
Vist : 1632 gange
100 point
Dato : 25-12-07 19:31

Jeg sidder her med en ny Netgear wgr614 wireless router, og har lige sat den til, og alt ser ud til at køre fint. Problemet er bare at jeg ikke kan downloade/uploade noget med Utorrent, så jeg har prøvet at portfprwarde de porte utorrent bruger, men det står stadig væk stille!

Min isp er en lokal udbyder der hedder Engsnet9 og det er lidt specielt, min ip adresse er af typen 10.168.x.x , men før jeg fik sat routeren til var jeg da i stand til at downlode/uploade normalt selv om utorrent ikke var i "grønt", men nu kommer der intet igennem :/

Er der nogen der ved hvordan jeg løser det problem.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 25-12-07 19:36

Ok nu kokser det da for routeren, nu gider den ikke at portforwarde, når jeg taster oplysningerne ind og trykker "apply" siger den "port conflict with other service" !!!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-12-07 20:03

Prøv at RESET den, så den kan starte på en frisk!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-12-07 20:31

Smart router der beskytter mod ulovlig fildeling, sådan skulle de være som standard.

Accepteret svar
Fra : Munkeboren

Modtaget 100 point
Dato : 25-12-07 23:23

http://portforward.com/routers.htm -> hjælp til portforwarding (ved ikke lige om din Netgear er iblandt)... Hvis det ikke virker:

Prøv andre clienter end utorrent... Utorrent accepteres ikke mange steder, netop fordi det er bøvl... Prøv andre... der er mange...

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 26-12-07 00:43

Hov hov, hvem sagde noget om ulovlig fildeling!!!

Utorrent accepteres ikke? hmmm det er efter sigende en af de bedste klienter, hvis ikke den bedste, og så afgjort den bedste efter min mening.

Lige nu står routeren desværre 11 kilometer væk, så jeg kan ikke få det afprøvet nu :/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-12-07 01:42

Muligvis....

Men fortæl mig ikke at de millioner af gb der udveksles hver dag er strikkeopskrifter.

Sorry, Linux-folk, I bruger jo meget lovligt p2p

Kommentar
Fra : Munkeboren

Dato : 26-12-07 01:47

LuffeA... jeg tager meget HAtten af for din holdning til fildeling... men da denne post går ud på at få måske Lovlig fildeling til at virke skal vi så ikke holdes os til det?

OK... tjah.. ved ikke hvor meget du er inde i fildeling.. og ang. clienten... LAngt fra den bedste i mit hoved... MEN... Skriv når du lige kan prøve...

Godkendelse af svar
Fra : bruuno117

Dato : 26-02-08 11:41

Nå bedre sent end aldrig. Jeg besluttede mig til at sætte computeren som DMZ, dumt!? måske, men det virker :) desuden har jeg taget backup af hele systemet før jeg koblede den på nettet, så når den efterhånden er infesteret med virus, ghoster jeg den bare. Så værsgo.