/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Sten
Fra : Tilde38
Vist : 1092 gange
150 point
Dato : 19-12-07 14:34

Jeg har samlet en del små sten 1½x1½ ca i en masse forskellige farver og udformninger. Det ser godt ud i hurricane stager med et bloklys.. Problemet er at jeg gerne vil have dem gjort lidt mere "medgørlige". Jeg er ikke indehaver af diverse maskiner til at slibe dem med, så er der nogen der har en ide til hvad man ellers kan gøre ved disse? De behøver ikke blive blanke, bare "blødere"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-12-07 15:10

Du kan ikke gøre ret meget uden en maskine......du kan gøre det med en Polertromle, det er sådan en lille elektrisk maskine som du putter stenene i sammen med vand og noget slibemiddel....og så skal det køre deri, i nogen uger.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 160 point
Dato : 19-12-07 15:18

Det er rigtigt, uden en maskine går det ikke. Men, du kan få et "blødere look", hvis du blander dine sten med andre materialer. F.eks sand, spåner, perler eller hvad du nu kan li´. Du kan også fylde vand i din stage, så stenene kun lige er dækkede. Go´ fornøjelse

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 19-12-07 16:24

æv osse..

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 19-12-07 16:31

Du kan lakere dem!!!

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-12-07 16:46

hvis det er fordi de er for skarpe i kanterne kan du smide dem i en cementblander sammen med nogel store sten (1-2 kg pr stk) og lade den køre i et par dage. det tager det værste af kanterne men sørg for at holde blanderen i en garage eller udhus for det larmer ganske forfærdeligt.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 19-12-07 16:53

de er ikke skarpe.. de er ru.. jeg ville havde dem lidt blødere.. stakkels mine naboer..

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 19-12-07 18:12

Hej Tilde - hvorfor vil du egentlig lave om på dine sten? Du har fundet kønne natursten, og nej naturen er ikke altid perfekt! Du kan sagtens købe fine stene til dekoration, som er bløde, afrundede og smukke. Men jeg fornemmer, at DINE sten betyder noget for dig.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 19-12-07 18:44

HelleBirgitte.. det vil jeg fordi de er lidt træls at have med at gøre i hurricane stagerne.. det jeg mener er, at de skal kunne "rystes" på plads så bloklyset er til at få til at stå lige.. jeg har købesten og de er da absolut ikke nær så fine som dem jeg selv har fundet..

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 19-12-07 18:57

jamen så handler det vel egentlig ikke om stenene, men snarere om at finde et "fundament" til bloklysene, så de kan "stå" på stenene ik´? En glasbakke eller lign i rette str.?

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 19-12-07 19:12

nææ.. for de skal være i de stager... men jeg kan da godt se at det bliver svært

Godkendelse af svar
Fra : Tilde38

Dato : 20-12-07 09:28

Tak for svaret HelleBirgitte. jeg prøver mig frem..

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-12-07 09:38

Tak for point - håber det bliver godt.