/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
icon for bogmærke mozialle fox
Fra : svendmogensen
Vist : 1095 gange
200 point
Dato : 07-12-07 11:16

En lille spørgsmål. Jeg ville gerne have et ikon på mit skrivebord. I ie kan man nemt sende et ikon for foretrukne. hvordan i firefox
forhåbentlig et godt svar tak

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 07-12-07 11:30

Hvis du med spørgsmålet mener, at du vil lave en genvej til en hjemmeside (i Firefox), så skal du blot trække i det lille ikon til venstre for URL'en (internet-adressen med www...), dvs. peg på det og hold venstre museknap nede, og flyt det så ud på skrivebordet. Så har du lavet en genvej til den side, du nu har åben i Firefox.

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 07-12-07 11:39

Jeg ved ikke hvordan du får ikonet ud på skrivebordet fra Firefox men jeg bruger IE7 til at sende genvejen til skrivebordet. Da jeg har sat FIREFOX som min foretrukne browser (default) er det Firefox der åbner genvejen.

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 07-12-07 12:03

Nej det er en genvej mappen bogmærker - tak for interessen

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 07-12-07 12:06

Øh, svendmogensen - hvilken kommentar svarer du på?

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 07-12-07 12:10

Undskyld uklarheden - det er et supplerende spørgsmål, da da jeg har fået forskellige svar.
Det jeg spurgte om, eller det jeg mente.
Hvordan får jeg en genvej til mappen bogmærker i Morzilla fox

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 07-12-07 13:12

Højreklik på siden og tryk på bogmærk denne side.

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 07-12-07 13:21

@chaufrat
Det kan jeg ikke i min Firefox, men det kan man i IE...

@svendmogensen
Nu har jeg så svaret: du skal finde den fil, hvor Firefox gemmer dine bogmærker, og den hedder bookmarks.html. Mappen, som den ligger i, er skjult, så du skal først i Windows Stifinder:

"Tools ? Folder Options ? View (tab) ? Show hidden files and folders" (jeg kører med en engelsk Windows, men det skulle være til at finde...)

Så skal du ind på C:\Documents and Settings\<Windows login/brugernavn>\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\ og muligvis en mappe længere ned, hvor du så finder filen 'bookmarts.html'

Nu højreklikker du så bare på denne fil og vælger at sende en genvej til skrivebordet - og SÅ er den der....

Voilá!!

Accepteret svar
Fra : hidane

Modtaget 200 point
Dato : 07-12-07 13:24

Forresten, så er der forskellige add-ons (små ekstraprogrammer) til Firefox, der kan gøre det lidt lettere med bogmærker:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/search?q=bookmarks&status=4

De virker sammen med Firefoxs egne bogmærker, men der er også add-ons, der virker med Googles bogmærker.

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 08-12-07 11:10

til hidane
tak for svaret: Det er rigtigt at man kan finde den, men det er ikke den der referer til selve mappen for favoritterne ligger. Så jeg arbejder videre.
nb. jeg arbejder i vista

Godkendelse af svar
Fra : svendmogensen

Dato : 29-12-07 18:00

Tak for svaret hidane.