/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Sandsynlighed
Fra : Malfoy
Vist : 2321 gange
25 point
Dato : 26-11-07 00:10

Hej,
Nogle der kan hjælpe mig med denne opgave.

Sandsynligheden for, at en tilfældig dansker stemmer på Modstandspartiet, er ifølge en meningsmåling 0,25.

a) Hvad er sandsynligheden for, at der blandt 20 tilfældigt udtagne danskere er højst 8, der stemmer på partiet.

b) Hvad er sandsynligheden for, at der blandt 20 tilfældigt udtagne danskere er netop 5, der stemmer på partiet.

På forhånd mange tak,
Malfoy

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 26-11-07 00:40

hvis du kaster med en terning
hvad er sandsynligheden for at du slår en 5'er ??

kan du svare rigtigt har du vundet en stjerne!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-11-07 03:28

Hvis opgaven kan regnes med almindelig forholdsregning, så er der ingen sandsynlighed overhovedet, hverken i A eller B, du skal have 500 tilfældige personer før der statistisk skulle være 1 (helt nøjagtig 1,25) person som skulle stemme på Modstandspartiet, men måske er spørgsmålet mere videnskabelig

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 26-11-07 06:54

Malfoy :

17 spørgsmål
heraf 17 af typen "Hvem kan løse denne skoleopgave for mig?"

Prøv at snakke med dine lærere om lektiehjælp

Kommentar
Fra : achton

Dato : 26-11-07 23:56

Snyder skolebørnene med lektierne?

Annuller spørgsmålet
Fra : Malfoy

Dato : 29-11-07 18:29

Jeg fik løst opgaven uden hjælp af jeres fucking dumme bemærkninger! Derfor annuler jeg dette spørgsmål