/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Øl og ølbrygning HJÆLP!!!
Fra : idasorensen
Vist : 521 gange
48 point
Dato : 12-11-07 14:53

Jeg skal i min studieretnings opgave i Gymnasiet skrive om øl i fagene biologi og dansk. I dansk har jeg tænkt mig at skrive om hele ølkulturen i Danmark og hvordan den har ændret sig.
I biologi skal jeg i gang med at brygge øl nu her, men jeg mangler at finde ud af hvad jeg egentlig vil undersøge med øllet (skal have en sammenhæng med det jeg arbejder med i dansk).

Kan man undersøge noget med smag eller hvad? Kom frisk. Har VIRKELIG brug for hjælp!

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-11-07 14:57
Kommentar
Fra : idasorensen

Dato : 12-11-07 14:59

Hehe, tak.
Men jeg mangler lidt at finde ud HVORDAN man på et højt nok plan (3.g gymnasiet) kan undersøge det biologiske i øllen?

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 12-11-07 15:27

Min gamle tjekkisklærer sagde at hun kun kunne drikke tjekkisk (overgæret) øl p.g.a. at det var mere basisk.

Du kan fortælle mig om der er signifikant forskel på PH på over- og undergøret øl.

Kommentar
Fra : idasorensen

Dato : 12-11-07 15:36

Så det kunne man undersøge eller hvordan? Det lyder spændende.
Men er det også muligt at finde ud af hvorfor der er - hvis der er - forskel i pH-værdien?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 12-11-07 16:55

De forenede bryggerier hjælper gerne du skal kontakte Carlsberg og de giver dig den hjælp du mangler( det plejer de i hvert fald)

Kommentar
Fra : idasorensen

Dato : 12-11-07 17:34

Tak. Jeg kan dog ikke helt finde ud af hvordan jeg kan komme til at skrive til dem?
Kan kun finde nogle mailadresser hvor man kan skrive til dem med ris og ros etc.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 13-11-07 10:31

kundeservice