/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvem ved det???
Fra : dova
Vist : 1190 gange
200 point
Dato : 23-10-07 17:16

Lige et spørgsmål om noget der undrede mig lidt :

Hvis man kigger på de forskellige profilnavne, er der en lille person, som er blå såfremt man er online.

MEN....hvordan registreres det hvem der er online

Via IP-adressen måske

Grunden til spørgsmålet er, at for lidt siden da jeg loggede på, så var der en bruger, som ikke har været her i et stykke tid, og hvor den lille personikon var blå og viste at brugeren burde være online......MEN, når så man klikker på profilen, står der to datoer...en for tilmelding og en for "senest logget på"....og se i følge den, har brugeren så ikke været logget på i mere end en uge.

Det var alligevel nok til at vække nysgerrigheden.....og ved så at gå ind og tjekke alle de små "blå mænd" jeg lige kunne finde...viste det sig, at ud af de 31 jeg tjekkede, var der kun de 18 der var eller havde været online idag d. 23/10........men hvad så med resten

Hvorfor vises de online når de ikke er det og måske ikke har været det i mindst en uge.......er KANDU i UDU.......eller registreres onlineprofilerne via IPadressen......så der er tale om nogen dobbeltprofiler, sådan at når eks. profilen "Pladderballe" er online, så er hans dobbeltprofil "Mr. Fusk" det også automatisk

Svært spørgsmål....ik' oss'

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-07 17:19

Det "problem" har været oppe et par gange, bl.a. af e.c og jeg.

Vi fandt frem til, at det må være cookies og midlertidige internetfiler, der gør at de blå mænd lyser, for fjerner man cookies og m i f, slukkes manden

At de så lyser på kandu, kan være fordi brugeren har været inde at kikke, men ikke har logget sig på.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-07 17:20

Du kan bl.a. læse e.c's tråd her, hvor der også bliver linket til min

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-10-07 17:21

dova

Måske kandu kan gi' dig svaret, jeg ved det ikke.

Hvis du nu søger på emesen, som ofte står online, men ikke har været logget på siden den 03.09.07

Hvem er det der styrer brugerne !!!!!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-10-07 17:21

Jamen den køber jeg ikke helt alligevel Nordsted, at det skulle have noget med cooies og mif at gøre for lige den profil jeg faldt over i første omgang, skulle tilsyneladende have været online sådan "on/off" flere gange i løbet af dagen....uden jeg har slettet cookies eller noget

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-10-07 17:23

Citat
Hvis du nu søger på emesen, som ofte står online, men ikke har været logget på siden den 03.09.07

Hvem er det der styrer brugerne !!!!!!

Jamen det er jo så heller ingen hemmelighed, at lige den du nævner der har flere profiler

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 23-10-07 17:23

Ja, men forklaringen er såmænd meget naturlig.

Du ryger online med din IP-adresse men logger kun på med een.

Det vil med andre ord sige, at har du 2 profiler vil du se "små blå mænd" på begge profiler, men du vil "officielt" kun være logget på med det brugernavn, der er brugt fra starten.

Din lille undersøgelse er endnu et bevis på den omsiggribende brug (misbrug) af dobbeltprofiler.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-10-07 17:27

Citat
så der er tale om nogen dobbeltprofiler

Hvis det skulle være sådan, så har du en dobbeltprofil

Jeg har da mange gange set mig selv online, selv om jeg ikke er logget på (og det var ikke fra min egen computer) jeg skulle bare lige se, hvad der skete.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-07 17:27

Det kan så heller ikke være forklaringen, den med to blå mænd, med to profiler, og kun en logget på, for min mand og jeg har en hver, men det er næsten kun mig der er logget på, og hans lyser altså ikke

Vi bruger samme pc

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-07 17:28

Trøst dig med at INTET af Kandu´s statistikker er relevante.....

Hovedparten af den er sikkert lavet af hensyn til annoncører (slags bevismateriale)

Alene Online er steget støt i 2 mdr. (plejer at blive nulstillet hver måned)

Tror de "blå mænd" er styret af login (cookie) - men seneste login er styret af kommentarer....

Det er det eneste der giver mening i forskellige visninger....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-10-07 17:35

Altså....Når Kandu sir I er på, så er I på BASTA.

Kandu ved hvad de gør, hvornår de gør det og har snorlige tjek på det hele.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-10-07 17:40

Hvor mange brugere på kandu "arbejder" egentlig for kandu !!!!

Der har jo tidligere været eksempler på at en bruger underskrev sig med profilnavnet i stedet for "teamet bag kandu" LOOOOL

Ja vi bliver tjekket i h.... og r..

Husk nu det når, der bliver skrevet "private indlæg"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-07 17:43

Citat
Kandu ved hvad de gør

Ja - INGENTING

Citat
hvornår de gør det

ALDRIG

Citat
snorlige tjek på det hele

Den er for langt ude

Kommentar
Fra : nemifan

Dato : 23-10-07 19:06

har prøvet det, med når jeg klikkede "gå/go" på linket kam det rigtige frem
det er jo heller ikke den mest detaljerede hjemmeside...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-10-07 19:42

nemifan ?????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-07 21:14

Citat
Det vil med andre ord sige, at har du 2 profiler vil du se "små blå mænd" på begge profiler, men du vil "officielt" kun være logget på med det brugernavn, der er brugt fra starten.

nixen det er som vinden blæser om emesen er online - ikke noget med IP da der kan være mange forskellige på samme IP.
Og mine dobbelt profiler logges på fra forskellige computere og ikke fra samme browsere.
E.c via FireFox

Emesen logges ind ind via IE 6 samtidig med at denne sendes.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-07 21:18

Og går du her over vil du se både e.c og Emesen lyse op.
http://www.kandu.dk/groupview.aspx?grpid=30608

Ude i siden.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-07 21:25

1. Sted i Nord >
Citat
det er næsten kun mig der er logget på, og hans lyser altså ikke

Så sæt et nyt batteri i Hans.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-07 21:27

e.c Ok, jeg giver Hans nogle Duracell

Men bortset fra det, når "jeg lyser" uden af være logget på, hjælper det altid at fjerne småkager og mif, efter kort tid, ryger også mine batterier

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-07 21:41

Nu lukker jeg Emesen igen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-07 21:59

Og så kan jeg ikke se hvad der er galt med mine profiler.

Profilerne har faktisk blacklistet hinanden.
Når en profil underskriver, er det altid med Eyvind.
Så vidt jeg ved, har disse profiler ikke strøet om sig med point.
De har heller ikke diskuteret med sig selv og gaflet point.
Det holdes ikke skjult at profilerne findes.

Det eneste to af profilerne har gjort.....................er at vinde en præmie hver.
De har vist begge også leveret et par heldige resultater for nogle spørgere.

Hvor er de utilfredse med dobbeltprofilerne henne..................... når der kastes point i grams i længere tid - så Kandu's point system forsøges destrueret.

Nogle af mine profiler er skabt i leg - og hvis ikke Kandu også er leg......................

Hilsen Eyvind.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-10-07 22:43

Den her sætning hører med til det du citerede, ans : "eller registreres onlineprofilerne via IPadressen"....
Citat
så der er tale om nogen dobbeltprofiler

Citat
Hvis det skulle være sådan, så har du en dobbeltprofil

Ans: Ikke forstået

Kommentar
Fra : debilo

Dato : 24-10-07 00:01

Den med dobbeltprofiler holder ikke for min normale profil er ikke "blå" lige nu og at det nordlige sted skulle kunne få den væk ved at slette småkager osv. er sikkert bare et udtryk for at den falder ud efter den tid der går med det.

Diverse teorier om "blå" profiler IP adresser er nok årsagen til at nogle "vidende" personer, hvoraf nogle endda tror at man skal være logget på for at læse indlæg, er i stand til at finde ud af hvem der har hvilke dobbeltprofiler.

Det er da indlysende for de fleste at kandu.dk logningssystem ikke virker ordentligt og at diverse konspirationsteorier er et hjernespind hos nogen der åbenbart ikke har andet at give sig til.

Desværre Dova, jeg har heller ikke svaret på dit spørgsmål, men kan bare konstatere at der er flere der gætter forkert.

Nå men så fik jeg da tjekket at min reserveprofil funker endnu.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-10-07 00:28

Citat
Nå men så fik jeg da tjekket at min reserveprofil funker endnu

Det var da godt BjarneD

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-10-07 01:01

Tja Kim, den slags er der jo nogen der går højt op i så det er jo godt at detvirker.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-07 05:25

Jeg har flere gange oplevet at være på besøg hos andre (..bl.a.) Nordsted1 og har dér konstateret at selvom jeg havde slukket min computer (..OG hevet stikket UD !!!), så vistes jeg som værende on-line her på kandu.dk.

Jeg hælder til den teori at det er cookies hos den som er logget på kandu der er årsagen. Ikke cookies hos den som er indehaver af profilen, afgør om vedkommende bruger 'ser ud som' være logget på. Årsagen er snarere, at den bruger som ser den anden bruger som logget på ikke selv har logget ud, sidste gang vedkommende besøgte kandu.dk

Logger man ud før man forlader kandu.dk, så vil kun de som virkelig ER on-line vises, når man logger på igen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-10-07 06:18

Ser du BjarneSnotDum.

Jeg skrev nicket på en af dine mange anonyme profiler, men du er så lavstammet et dumt svin, at du oplyser navnet på en brugers virkelige navn, på trods af, at det er helt alm. kotume ikke at gøre dette.

Hvor er du dog LAV og med en dårlig karakter Debilo / BjarneDum. Din type man ikke kan stole på, hvis man så meget som vender siden til.

Men fortsæt du bare med dit infantile crap; Jeg er efterhånden pishamrende kold over for hvad du, som den fladpandede karakterinsuffiente affaldsspand du er, finder på.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-10-07 09:55

Molo

Citat
Årsagen er snarere, at den bruger som ser den anden bruger som logget på ikke selv har logget ud, sidste gang vedkommende besøgte kandu.dk

Hva' så når Y logger på, ser at X er "blå"........Y logger ud.
Efter et par timer logger Y på igen......X har mistet farven......og Y logger ud.
Lidt senere logger Y på igen...og X har igen taget den blå trøje på........
Men ifølge dato for senest logget på.....har X slet ikke været der i mere end en uge

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-10-07 09:59

Sikken dejlig dag det er i dag!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-10-07 10:08

Der er vist væltet en natrenoveringsspand her i tråden nu.
Mig og mine profiler har kun sandaler på så..................................

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-10-07 12:01

http://www.kandu.dk/spg111434.aspx#1251888

Jeg mente kun, at du også bliver vist som online, når du er offline.

Citat
Logger man ud før man forlader kandu.dk, så vil kun de som virkelig ER on-line vises, når man logger på igen.

Jeg logger altid ud af kandu. Når jeg er et andet sted (hos ikke brugere på kandu) så kan jeg se mig selv som online, til trods for at jeg ikke er logget på som bruger.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-10-07 13:21

Citat
Jeg mente kun, at du også bliver vist som online, når du er offline.

Du ved vel ikke hvornår jeg er on- eller offline

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-10-07 13:27

Hvis du ikke har været logget på, men bliver vist som online, så kan jeg da se det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-10-07 18:24

Citat
Hva' så når Y logger på, ser at X er "blå"........Y logger ud.
Efter et par timer logger Y på igen......X har mistet farven......og Y logger ud.
Lidt senere logger Y på igen...og X har igen taget den blå trøje på........
Men ifølge dato for senest logget på.....har X slet ikke været der i mere end en uge

x kan da sagtens have været inde og kikke på kandu et par gange uden at være logget på, men cookien eller hva dælen det nu er, sidder fast ved surfingen, x kan så se sig selv som logget på, og sletter cookien og blegner

Rent gætteværk, men e.c og jeg kunne ikke se anden løsning, og fakta er, at når jeg lyser blå uden at været logget på, og så sletter hvad der slettes kan, så går lyset ud

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-07 18:39

x og y

Er de ikke ukendte

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-10-07 18:46

Emesen lyste også selv om han ikke havde været på i flere måneder.
I kort tid troede jeg der var nogen som loggede på i den profils navn.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-10-07 18:58

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvem der fra kl. 18:35 - 18:45 brugte mit logind. Jeg stod som værende online. Men blev fra ca. 18:45 offline.

Kl. 19:00 jeg loggede på med min profil.

Nordstedt1 jeg har intet slettet, så din teori holder ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-07 20:00

Selv Kandu ved garanteret IKKE hvordan det fungerer

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-10-07 20:25

Næhh det gør de sikkert ikke.

Så længe andre brugere ikke svarer på mine vegne (med mit logind), så er jeg sådan set ligeglad med, om jeg vises off eller online.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-10-07 21:21

Ja, jeg syntes nu altså det er irriterende at jeg står som online når jeg ikke er det

Hvis jeg f.eks er involveret i et spørgsmål, og spørgeren spørger om noget mere direkte til mig, så er det da uhøfligt ikke at svarer, og spørgeren må da syntes det er uforskammet at jeg så ikke gør det, når jeg "står som online"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-10-07 22:08

Det er jo ikke sikkert, at spørgeren ser om du er online eller ej.

Og man svarer, når der er tid til det.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-10-07 22:23

Jeg er slet ikke på listen Mig vil de ikke være bekendt

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 200 point
Dato : 24-10-07 22:24

Jeg er ellers meget pæn, når jeg tager mig sammen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-10-07 22:24

Osse i blåt LOOL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-07 20:34

ans ->
Citat
Jeg logger altid ud af kandu. Når jeg er et andet sted (hos ikke brugere på kandu) så kan jeg se mig selv som online, til trods for at jeg ikke er logget på som bruger.

(Jeg medgiver at det blev en smule 'knudret' ..det jeg skrev tidligere )

Det jeg mener er (..set fra dít perspektiv):

Det er ligegyldigt om DU som bruger er logget på din egen computer..eller ej, har slukket din egen computer..eller ej, tillader cookies på din egen computer..eller ej.

Dét som er afgørende er cookies på den maskine du logger på fra ...for at tjekke om DU er online.

Så er det iøvrigt ligegyldigt som hvem (hvilken profil) du logger på som, eller hvilken maskine du benytter (..om så det er din din egen ! ).

Det som er afgørende er cookie 'tilstanden' på 'the eye of the beholder' (= den 'aktive' computer som bruges til at logge på kandu.dk) ..eller rettere denne computers 'tidligere' (Kandu.dk -) cookie tilstand.

Jeg gætter på at det rent teknisk drejer sig om session cookies vs. persistent cookies.

Her er lidt om 'udløbsdato/-tidspunkt' for cookies som gør, at man IKKE vil ku' se en bruger som logget på:

Citat
Expiration

Cookies expire, and are therefore not sent by the browser to the server, under any of these conditions:

At the end of the user session (i.e. when the browser is shut down) if the cookie is not persistent
An expiration date has been specified, and has passed
The expiration date of the cookie is changed (by the server or the script) to a date in the past
The browser deletes the cookie by user request
The third condition allows a server or script to explicitly delete a cookie.

..citeret fra: http://en.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie

Dvs. at en computer som IKKE opfylder ovenstående betingelser vil se en bruger som on-line, selvom vedkommende IKKE er det!

</X/Y>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-07 20:37

Ps. Man får også en cookie selvom man IKKE logger på Kandu.dk

Man får en cookie ...bare man BESØGER Kandu.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-07 21:01

Py ha, så ser det da ud til at jeg ikke er helt galt på den med de småkager????

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 28-10-07 16:35

KLUMME

Citat
Jeg skrev nicket på en af dine mange anonyme profiler, men du er så lavstammet et dumt svin, at du oplyser navnet på en brugers virkelige navn, på trods af, at det er helt alm. kotume ikke at gøre dette.

Du er og forbliver en Kim.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-10-07 21:34

Nå, men da der tilsyneladende ikke er kommet et helt skudsikkert svar, lukker jeg det

Og det foregår så ved lodtrækning blandt deltagerne

Godkendelse af svar
Fra : dova

Dato : 28-10-07 21:37

Tak for svaret Klumme.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-10-07 21:39

LOOOL Tak Dova. Og jeg lyver ikke.......