/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Ingen penge retur endnu ? :-(
Fra : Jesper_wood
Vist : 570 gange
100 point
Dato : 19-10-07 17:50

Jeg havde købt et par sko hos: http://www.dtcshoppen.dk/dtc/index.php
Skoene passede ikke i størrelsen, skrev derfor en mail til dem.
Da jeg ikke fik svar, sende jeg endnu en mail, igen ingen svar. Så ringede jeg til dem, fik fat i en dame som tilsyneladene ejede siden, og aftalte at jeg skulle sende skoene retur til hende.
Nu 2 mdr efter + adskillige ubesvarede e-mails har jeg endnu ikke fået mine penge retur.
Nu viser det sig at siden er lukket ?!? ( kan ikke komme derind )
Har jeg nogen mulighed for at få mine penge igen ???

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 19-10-07 17:56

Gå til forbrugerrådet de vil hjælpe dig med hvad du kan gøre.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 19-10-07 18:09

Kan se på www.fbr.dk at man ikke kan sende mails til dem, hmm underligt.
Men hvis jeg har forstået det rigtigt så koster det 200.-kr at indgive en klage, og man er ikke sikker på at får nogle igen.

Kan se at http://www.dtc-net.dk/ stadig linker til den overstående side. burde man fortælle dem om min sag ?

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 19-10-07 18:16

Du skal søge hjælp og fortælle dit forløb evt. på advokat vagten, hvis du ikke kan få fat i forbruger ombudsmanden.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 19-10-07 18:19

Advokat vagten ? Forbruger ombudsman ?

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 19-10-07 18:24

ja de er begge klar til at svare på dine spørgsmål. hvorfor advokat vagt fordi det er gratis.
MVH Bevi54

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-10-07 18:29

Har du betalt med Dankort kan du kræve pengene
tilbage via din bank.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 19-10-07 18:31

http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/annoncehajer/undgaa-snyd/
du kan få oplysninger her
og ja stop den penge handel i din bank.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 19-10-07 18:36

du kan starte med at klage her. http://klag.klagetjek.dk/FsComplaint/Start.aspx
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 19-10-07 18:47

Det er jo land tid siden. Tror i stadig jeg kan stoppe overførlsen ?

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 100 point
Dato : 19-10-07 18:51

Tag en snak med din bank om det, måske kan de tilbage trække beløbet,
ellers må de i første omgang siges at være tabt. Indtil du får klarhed på hvad du kan gøre.
Du må hanke op i de klage steder du kan få fat på som kan hjælpe dig på den rette vej.
Mvh Bevi54
ps. håber du får løst dit problem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-07 19:27

Hvor meget har du betalt ?????

Glem banken - du har jo modtaget en vare - desuden er det for gammelt...

Godkendelse af svar
Fra : Jesper_wood

Dato : 27-10-07 10:23

Tak for svaret bevi54.