/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
To printere til to putere!!
Fra : MUGN
Vist : 392 gange
100 point
Dato : 12-10-07 13:59

Hej jeg har to putere, en IMac og 2 alm pcér, der ud over har jeg en sort/hvid laser printer og en foto printer.
Laser printeren er ikke klar gjort til netværk, men det er foto printeren.

Hvon gør jeg nemmest og billigest sådan at alle kan snakke sammen. Jeg er bestemt ikke computer nørt, så pleas skriv venligst på dansk! ,

MUGN

Kommentar
Fra : kj

Dato : 12-10-07 15:20

Fotoprinteren sættes på netværket som delt netværksprinter og den anden på parallelporten, formodentlig som den hele tiden har været, men som delt printer. Du kan nu under installation komme i forbindelse med begge printere, fra begge putere, den ene over netværket, den anden fra den ene puter gennem den anden

Kommentar
Fra : MUGN

Dato : 12-10-07 15:28

Hmm Den er så koblet over en usb, men det ændre vel ikke noget, det er to nye printere, under et halvt år gamle.
Men det kræver så et den puter med printeren på, altid er tænt, ikk?
MUGN

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-10-07 17:50

Korrekt. Denusb printer du sætter til en computer skal altid være tændt for at de andre har adgang til den, mens den anden der er koblet til netværket altis er klar til alle pcer når bare den er tændt.
For at din usb printer er tilgængelig for de andre pcer skal du dele den på netværket. Det gør du ved at gå ind i Start - Printer og Fax enheder - Find den printer vi snakker om og højreklik den - Deling - Prik i Del denne printer - Navngiv den og sig ok hele vejen ud. For at den virker på de andre pcer skal den dog lige installeres på alle og efterfølgende skal du bare tilslutte den din første pc igen og den vil være tilgængelig for alle (når puteren er tænd selvfølgelig)