/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Fogh socialliberalistisk
Fra : Nik_
Vist : 471 gange
100 point
Dato : 11-10-07 13:08

Hej.

Jeg skal bruge noget dokumentation på nettet omkring at Fogh er blevet mere socialliberalistisk og midterorienteret, og gerne hvorfor.

Nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 11-10-07 16:07

Kaldes det socialliberalistisk at være total taburetklæber?

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 12-10-07 22:24

Alt udliciteres, de offentlige services undergraves, den kollektive rejseforsikring ligger i ruiner, privathospitaler og private pensioner skummer fløden, velfærdydelserne udmagres. Fogh er kun blevet mere social i retorikken, og det kan du sagtens finde dokumentation for.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 13-10-07 10:22

Det mener jeg ikke Fogh er i dag. Men søg istedet i hans tidligere litteratur ang. hans holdninger og vurder evt. det han mente dengang og nu. Så vil du kunne finde noget du kan bruge.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 14-10-07 07:51

Hej det lyder som en gymnasieopgave.

Derfor skal du starte med det materiale du allerede har fra din lærer.
For det første skal du kende forskellen på de forskellige politiske ideologier - den helt grundlæggende del kan skrives på meget få linier.

Lige i det tilfælde du omtaler, skal du altså fx argumenterer for at at Fogh går fra næsten at ville af med den offentlige sektor til at ville styrke den. Men frem med noter og bøger, så kan du godt selv...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-10-07 14:09

Citat
Fogh er kun blevet mere social i retorikken

Ja for at det offentlige forbrug fylder mere af samfundsøkonomien, end det var tilfældet
under Nyrup, samt at den offentlige sektor er vokset mere, end Lykketoft og Nyrup lagde op til, da den såkaldte 2010-plan for det danske samfund blev fremlagt i februar 2001. En plan som VK-regeringen har adopteret og overskredet - det taler vi selvfølgelig ikke højt om..

http://politiken.dk/indland/article166499.ece

http://www.dansk-politik.dk/?p=1526

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-10-07 14:34
Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 15-10-07 00:36

Klart en socialdemokratisk avis skriver. som de gør -ren propaganda,

Annuller spørgsmålet
Fra : Nik_

Dato : 28-10-07 19:25

.