/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Automatisk opdatering kaput !!
Fra : Brassovitski
Vist : 812 gange
100 point
Dato : 10-09-07 19:43

Hej
Når jeg kører Windows 2000 opdatering virket det fint indtil, installationen begynder. Installationen mislykkes og der kommer en fejlkode 0x80246008. Jeg har søgt på koden og udført de fejlrettelser der foreslås på MS's hjemmeside. Når jeg forsøger at starte tjenesten Background Transfer, fremkommer følgende fejl: Tjenesten Background Transfer på local computer kunne ikke startes. Fejl 1068: Tjennesten eller gruppen somdet afhænger af startede ikke.

Hvad gør jeg så? Hvad er det for en gruppe der omtales?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-09-07 19:48

Prøv om Dial-A-Fix ordner det http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Dial-a-fix.shtml

Kør "Fix Windows Installer" og "Fix Windows Update".

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-09-07 22:18

Halløjsa
Nu er det da helt gået i ged. Når jeg kalder op til windows update, kommer der en fejlbeked:
Citat
Filer, der kræves for at bruge Windows Update, er ikke registreret eller installeret på computeren længere. Sådan fortsætter du:

Derefter kan man vælge at registrere filerne, men det hjælper ikke en døjt.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-09-07 22:35

Kørte du Dial-A-Fix ?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-09-07 22:20

Yep Jeg kørte Dial a fix, den fixede det hele så nothing duer.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-09-07 22:28

Det var da uheldigt. Den plejer stort set altid at virke. Du kan så evt prøve denne, som jeg så ikke selv har prøvet http://fileforum.betanews.com/detail/Windows_Update_Repair_Tool/1123680932/1

Ellers prøv at se her http://www3.telus.net/dandemar/updtcl.htm

Har du tjekket for snavs ? Ellers er du velkommen til at smide en HijackThis herind http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=9

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-09-07 13:44

Hej stl_s
Nu har jeg prøvet diverse troubleshooting på MicroSofts hjemmeside, uden at det hjalp en disse. Når jeg kobler op til MicroSoft update får jeg knapperne frem til at vælge hurtig eller brugerinstalleret, så går der et stykke tid og siden skriver så at de nødvendige filer for at køre windows update ikke er på maskinen, eller ikke er registreret. Jeg vælger så registrer, og den samme meddelelse kommer så igen. jeg tror på en eller anden måde at alle filer der har med windows update at gøre skal geninstalleres, men hvordan?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-09-07 16:14

Nu kender jeg ikke meget til Win 2000, men gad vide om ikke Windows Update filerne ligger i den nyeste servicepack, så måske et forsøg, at geninstallere den.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-09-07 11:56

Hej
Jeg har geninstalleret SP4 som er den nyeste til Win 2000, det hjalp heller ikke. jeg har desuden kørt en SFC /scannow, men da jeg ikke har en Win 2000 pro CD, kan de filer der skal opdateres rettes ikke hentes. Jeg har forsøgt at rette SourcePatch til C:\Winnt, hvor I386 folderen ligger.