/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
mangorossa
Fra : thyfoon
Vist : 573 gange
500 point
Dato : 23-08-07 05:55

væregod

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 23-08-07 09:36

HVAD FANDEN MENER DU MED DIT SPØRGSMÅL??????????????

hawaii7

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 23-08-07 10:02

det jeg skriver og må jegt så bede om at du taler pænt

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 23-08-07 12:44

væregod? jamen det er jeg da hver dag...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-08-07 12:51

thyfoon vil bare give mango point for deltagelse i dette spørgsmål

http://www.kandu.dk/Spg108514.aspx

Jeg synes, at I skal respektere, at der er ordblinde brugere på kandu.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-08-07 22:52

Tak Thyfoon...og tak Ans , ja nogen er lidt hurtige til at svinge pisken!

Hawaii, sådan behøver man da ikke svare fordi man ikke liige forstår meningen med noget..man kan starte med at spørge pænt, ikke sandt?

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 23-08-07 22:53

det var ikke min hensigt at latterliggøre en ordblind.
jeg opfattede indlægget som en spøg - har ingen anelse om, hvad der menes med det spørgsmål.
men undskyld til thyfoon

Accepteret svar
Fra : mangorossa

Modtaget 500 point
Dato : 23-08-07 23:13

Åse, det var bare nogle point jeg fik for min deltagelse i et andet spørgsmål..såmænd...og nej vi ved godt at det aldrig kunne falde dig ind..kærlige kvindemenneske

Godkendelse af svar
Fra : thyfoon

Dato : 24-08-07 06:22

Tak for svaret mangorossa. og aasenissum du har ikke gjort noget galt så du skal ikke undskylde *ss* mangorossa her er lidt nyt i sagen noget godt nyt

Alle får lov at beholde de dyre bleer
Leverandøren af bleer hjælper Odense Kommune, så alle 800 borgere fortsat kan bruge flex-bleer resten af året.
Af Jørgen Volmer
ODENSE: Ble-sagen, der har optaget mange borgere og politikere, siden Stiftstidende fortalte om den i mandags, ser ud til at få en lykkelig udgang.

I går nåede leverandøren af bleerne, firmaet SCA Hygiene Products, og Odense Kommune frem til en aftale, så Odense Kommune får de dyre bleer til de billige bleers pris resten af året.

Det oplyser ældrerådmand Søren Thorsager (S).
Glad for løsningen
- Jeg er utroligt glad for, at denne meget ubehagelige sag nu er løst til alles tilfredshed, siger han.

Firmaet, der også står for uddannelse af personale i brugen af blandt andet bleerne, har regnet på sagen og fundet ud af, at hvis Odense dropper bleerne i en periode og på et senere tidspunkt genindfører dem, vil en del af den uddannelse, der allerede har fundet sted, være spildt.

På lidt længere sigt er der nemlig bedre økonomi i at bruge de ved første øjekast dyrere bleer. Det viser erfaringer fra for eksempel Esbjerg.

På bundlinjen betyder det altså, at de 800 borgere, der i første omgang blev ramt af beslutningen om at gå over til de billige og dårligere bleer, nu kan ånde lettet op.

De får lov at beholde den gode udgave af bleerne, som blev indført i slutningen af 2006.
Håber på flere penge
- Med de mange positive tilkendegivelser, jeg har fået fra politikere fra flere sider regner jeg da med, at der vil være politisk vilje til at finde pengene, når vi skal forhandle budget 2008, så vi kan fortsætte med bleerne i næste år, siger Søren Thorsager.

Det var i går ikke muligt at få en kommentar fra Lars Havgry, divisionsdirektør i SCA Hygiene Products.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-08-07 19:21

Sådan!!!!!! Tillykke med sejren