/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Luksus ble tage fra ældre
Fra : thyfoon
Vist : 1038 gange
439 point
Dato : 20-08-07 07:13

http://www.fyens.dk/article/841002

Nu har jeg smidt mit brigdrag afsted så nu må vi se hvad der sker

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 20-08-07 07:16

Ja så kan klummen glæde sig over, at han ikke bor i Odense

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 20-08-07 08:04

og er det luksus at gå med ble? jeg mener det ikke

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-08-07 09:35

Godt du går til kamp. Sandheden skal frem. Danmark har aldrig været rigere, og så skal der altså ikke spares på sådan et område.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 439 point
Dato : 20-08-07 11:04

LUKSUSBLEER ?????? - er det luksus at få ordenligt hjælpemiddel ???? Gudfader bevares - nu må der vist tages noget op til mere end overvejelse - det er for hulan da ikke meningen at gøre tingene ringere for borgere der behøver hjælp af den ene eller anden slags !

Tag fra de fattige og svage og giv til de rige - eller byg noget nyt (vimangler da bestemt et eksta operahus eller lignende ikke ???? (BVADR) - en eller anden sagde engang lortelang - og lige på det område - desværre JA !

Thyfoon godt du råber op - det er mere end nødvendigt - håber der er mange der råber med - jeg gør i hvertfald.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 20-08-07 11:17

De der "luxusbleer" er der plys på ydersiden eller hva?

Hmm, ja det er dælme dårlig journalistik at kalde en bedre ble for luxus....

Thyfon, er det dig der har henvendt dig til journalisten?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-08-07 11:50

Godt du har styrken til at stå frem, det kan komme andre end dig selv tilgode (håber jeg) krydser fingre for dig

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 20-08-07 13:03

Kære venner skattelettelser og kommunesammenlægninger er altså ikke gratis.

Når man derudover skal have unødvendige broer der skal stå som mindesmærker over afgående trafik ministre ja så må de gamle klemme ballerne sammen mens de kan læse om hvordan ledelsen i større danske virksomheder scorer millioner til sig selv på at få virksomheden solgt til en kapitalfond der efterfølgende belåner den til langt over skorstenen og får et kæmpe skattefradrag.

Hvis man så læser Jyllandsposten eller CEPOS ja så vil man endda forstå at det er til vores eget bedste

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 20-08-07 13:58

mangorossa ja jeg har også henvent mig men ved ikke hvad der sker i nu

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 20-08-07 17:54

jeg har møde med jounalist kl 18,15 bliver spænde er sq nervøs for hvad jeg har sat i gang men nu er terningerne kaste

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-08-07 17:59

Thyfoon - knæk og bræk med journalisten - og ikke nervøs - du har sat gang i at tage fat om noget der foregår i danmark langt mere end mange ved - eller ikke ønsker at vide om - det er rigtig godt du står frem og får råbt op - hatten af for dig
Desværre er der rigtig mange der bare bliver elendige og ikke orker at gøre noget - men dem der kan og vl bør høres !
Håber du trænger igennem så der kommer noget godt ud af det - krydser fingre

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-08-07 21:10

Hatten af for dig. Selv om dit helbred ikke er for godt, så tager du alligevel kampen op, imod det system der behandler dig og andre ligestillede med disrespekt. I har krav på *respekt* fra det samfund i har arbejdet i, og betalt skat til, i mange år. Så hold ud. Din stemme skal nok blive hørt

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 20-08-07 21:27

jeg har snakket med jounalisten og de vil gerne ha billder af mig med den nye og den gamle ble så man kan se forskeld på at den ikke dækker, hvis det bliver sådan så bliver mit navn nævnt men ikke noget billede af mit ansigt

mulighed 2 er ansigt men så kan man ikke se hvorfor de nye bleer er sådan noget skod

hvad syntes i ville være bedst jeg skal snakke med jounalisten igen i morgen

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 20-08-07 22:17

Jeg synes ikke du skal lade dig fotografere med ble. Hvorfor skal du ydmyges på den måde? Det må være nok at du siger det er sådan.
De må lave en tegning, som viser hvordan forskellen er.
Det er super, at du bruger dine kræfter på det her, men husk at bevare din selvrespekt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-08-07 23:03

thyfoon - hvis der skal tages billeder - så kan journalisten skaffe en model - og tage et foto af dit ansigt hvis det er nødvendigt - og det skal fremgå hvem der er model og hvem du er så ingen tager fejl - grunden til det med foto med ble er for anskueliggøre det bedre.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 20-08-07 23:44

Ja, det er rigtigt Mirit, jeg synes det er en god ide med en model...Du skal bestmt ikke gøre det selv...med mindre du ser hamrende godt ud ...så send lige artiklen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-08-07 08:50

Citat
Med mindre du ser hamrende godt ud
... hvad i alv har det med sagen at gøre mango ????
Bortset fra det har journalister og andre medie som regel kontakt til modeller - så den udgift må de selv afholder - det vigtige er der der under et evt billede netop STÅR SKREVET AT FOTOET ER AF MODEL.

THYFOON hvorvidt du ønsker at vise dit ansigt er jo noget du bestemmer helt og holdent - men det har jo ingen relevans for en evt artikel.
Medier i almindelighed dyrker at have foto i sager hvor vi andre kan snige og snage - det synes jeg er helt urelavant i det her tilfælde.

godmorgen herfra

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 21-08-07 09:27

tak for råd og imput

og magos ja jeg er hammer lækker *LOL* ROFL*

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-08-07 11:43

Mirit, nu var det sagt i spøg

Nogen gange hjælper humor til at tage det værste, når man er i en hård situation...og os der har et handicap er vant til at bruge sort humor...det kan virke lidt barsk, men det er en overlevelsesmanøvre

Ok Thyfoon, så send lige et billede *fnis*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-08-07 11:54

tjahh joooeehh - men jeg kan ikke lige se hvad det egentlig skulle gøre godt for med et billede af thyfoon - det er ligesom den anden ende det drejer sig om (medmindre det er et billede af en lækker fyr med ble på hovedet )

thyfoon hvad synes du der kom ud af din samtale - bare journalist sensationslyst eller ?????

Under alle omstændigheder - godt du tog sagen op - det kan hjælpe både dig og en masse andre

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 21-08-07 12:20

thyfoon snakker med jounalisten vender tilbage når vi er færdig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-08-07 12:22

OK

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 21-08-07 13:06

Jeg tror at, et meget stort problem, i denne sag er penge.
Alle dem der nu bor på plejehjem, osv. har vist glemt at betale skat, afgifter osv. medens tid var. Jeg anklager ikke alle dem der altid har betalt deres skat. Men lur mig om blot nogle enkelte af disse personer, engang har lavet noget "sort" arbejde.
Netop på grund af de har "snydt" tidliger i deres liv, er der ikke så mange penge nu.

Det er ris til egen røv, at snyde i nu'et, det kommer tilbage senere i livet.

MVH

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 21-08-07 13:33

Vi havde en god snak og atiklen kommer på torsdag vi har taget billeder af mig og de har fået bleer med hjem så de kan tegne fotografer eller hvad de nu ønsker
men det gik godt

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-08-07 13:45

Argh viskinge, den holder ikke!
Vi har masser af penge i Danmark og lur mig om ikke pensionisterne skal til at betale for skattelettelser, som Fogh har proklameret.

Mellemskatten bliver sat op og du skal tjene mere før du skal betale topskat...alle bliver garanteret min. 1.500,- kr om året i skattelettelser...
Pengene skal hentes hjem via grønne afgifter.......
Kun pensionister får ikke flere penge ud af det..men vi skal stadig betale mere for brændstof (jeg er 100% afhængig af min bil, da jeg ikke kan benytte offentlige transportmidler) Og varmeregningen stiger...Så igen er skattelettelserne kun for dem der har nok i forvejen...pensionisterne betaler!

Så drop lige det fis med at det er fordi "nogen" har glemt at betale skat.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-08-07 13:46

Super Thyfoon, godt gået

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 21-08-07 14:35

Det er ikke kun pensionisterne der må holde for, det er alle på overførsels indkomster

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 21-08-07 16:39

mangorossa skriver:

Citat
Vi har masser af penge i Danmark

Nå, hvor er de så henne, alle disse penge?????
Det kan da godt være, at jeg tager fejl, men jeg syntes da at man dagligt hører om nedskæringer, stort set på alle områder, inden for det offentlige.
Er det fordi at der er masser af penge i den offentlige kasse???

MVH

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-08-07 17:21

viskinge...
det første indlæg du kom med virker ærlig talt temmelig negativt og dumt på mig - faktisk kunne du lige så godt have skrevet at thyfoon og andre i samme situation - eller lignende situationer har været skattesnydere - eller det der er værre - og derfor nu sidder som handicappet og ikke kan få en rimelig hjælp !

Og - jo der er penge nok til at hjælpe - der er bare ikke vilje nok til at gøre det - men snakke om det kan alle = valgflæsk !!!

thyfoon keep up the good spirit

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 21-08-07 17:51

nu har jeg også skrevet til Dansk FolkeParti att Pia Kjærsgaard: og gjort hende opmærksom på Odense nu hvor anders har lavet Vælfær og skattelettelse

Kære Pia Kærsgård

Jeg tillader mig at skrive til dig, da jeg føler at vores politiker både på lands & by lader hån om os Ælder og handicappet.
Nu er Anders Fogh kommet med sin store plan men hvad hjælper det når der åbenbart ikke er råd til ordentlig bleer til os der bruger dem, jeg vedhæfter atiklerne fra www.fyens.dk jeg har snakket med en jounalist og der kommer en atikel i på torsdag, har du spørgsmål skal du altid være velkommen til at kontakte mig.

Lidt om mig.
Jeg er en af dem der bliver ramt af Odense Kommunes (OK) spare plan for bleer, Jeg er en ung
mand på 30 år og jeg har et stort problem uden min flex ble og OK vil ikke være med til at kikke
individuelt, deres eneste kommentar er ”vi kan jo ikke ha alle mulige idioter randen”
jeg lider af urin og delvis afføring kontinens og den ble jeg nu bliver tildelt er den største de har
men er ikke lavet til en på 195 cm.
Jeg er tilbudt comfort som ikke kan holde eller en tape ble der vil kunne holde men er for lille og ville give mig gnave sår.

den måde min penis ligger på gør
at bæltebleen jeg bruger/brugte holder tæt, den sørger for at urinen bliver holdt tilbage og ikke
kommer ud i tøjet.
Dette har stor betydning for mig at jeg ved at min ble kan klare urin & Afførings Kontinens og at
jeg kan komme ud og funger socialt.
Denne måde som denne nye bletype er på og som er bevilliget i sted for min flex har flere fejl.
Dele ligger min Penis helt oppe ved kanten og bleen bliver ikke trukket ind så når min urin kommer,
vil det sprøjte direkte op af min mave og der med vil jeg blive meget våd, jeg ville ikke ture gå ud
med denne ble da jeg ved hvad konsekvensen vil blive.
Kikker man på bleen kan man se at den umulig kan holde til afførings kontinens.
Er det Odense Kommunes Holdning at man skal søger for at unge boger, skal holdes inde døre ”og
at vi gerne vil give den et hjælpe middel der ikke kan bruge” og der med kan de får lov til at tisse og
skide i eget tøj? for vi skal spare uden at tage et individuelt kik på borgerne og evt. kunne vi være
fleksibel?
Tena flex beder dække evne fra under pungen og op er der 25 cm
Men den Nye Ble er dække evne fra under pungen og op er der 19 cm
7 cm der har meget stor betydning for dækkeevne af penis og denne måden bleen bliver holdt på
D E T E R V IGT IG AF STO R B E T Y DN ING at bleen ligger ind til kroppen for at kan fange urinen
Tena Flex ligger ind til koppen sikker at der ikke sker noget hvor i mod den nye ble ikke kan bliver
presset tilstrækkeligt ind pga. penis går helt til grænsen af den nye ble bleen.

Jeg har Dansk Handicap Forbund ind over og anke for at hjælpe mig, du må gerne stille Anders Det spørgsmål om vi ikke har råd til bleer.
Jeg skammer mig over at jeg har stemt venster ved sidste valg.

Mvh

XXXX XXXX

PS Jeg vedhæfter atikler fra www.fyens.dk

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 21-08-07 21:27

det har sq været en travl dag min mail er strømmet med mail med sympati og spørgsmål og ros der har været nogle enkel der mener jeg er tosset af at stå frem og at jeg vil få balade med Odense kommune men gør jeg det er der ikke noget at gøre ved det.

Jeg har lige snakket med Ekstra Blade og de har bedt mig om at smide lidt af sted til til dem og så vil jeg høre nærmer i morgen senste torsdag så nu må vi se hvad der sker.

tak for opbakninge til jer alle det var ikke nemt at starte på det men jeg har det faktisk godt med at stå frem med det

Nå jeg er god træt sov godt *s*

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-08-07 21:52

Det med at du måske kunne få probs med kommunen, er sådan noget der afholder folk fra at gøre opmærksom problemerne. Hvis der ikke var nogle som dig, der stod frem, så ville de forhold jo bare fortsætte. Jeg tror, at du vil få en bedre, og mere respektfuld behandling fra dem fremover.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-08-07 22:41

Flot arbejde Thyfoon...og nej jeg tror ikke du vil få flere problemer med kommunen, tværtimod. Jeg har selv kæmpet med en del sager og har nydt større respekt fra kommunens side. De tør ganske enkelt ikke gå imod, da de ved at jeg kan finde på at gå videre med sagen.
Så fortsæt endelig Thyfoon og tillykke med det stykke af vejen du trods alt er nået.

sushjer, ja det er også folk på overførselsindkomster, det glemte jeg at skrive..tak for at du gjorde mig opmærksom.

Viskinge, ja der bliver skåret ned, da Fogh hellere vil bruge pengene på udvikling...og lign..

Ps.: Jeg har aldrig stemt venstre ej heller Dansk folkeparti...kunne aldrig falde mig ind!

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 22-08-07 08:18

Bedre bleer hvis borgerne selv betaler
Af Jørgen Volmer
ODENSE: Der kan være hjælp på vej til en del af de 800 ældre borgere, der fremover må nøjes med en såkaldt comfort-ble frem for de bedre og dyrere flex-bleer.

Hvis de er villige til at betale forskellen i prisen på de to bleer selv, kan de lov at beholde den dyre ble. Det kræver dog en ny beslutning i Odense Kommune, for det vil betyde, at der i realiteten indføres en form for brugerbetaling.

- Det vil stride mod mine principper, men hvis det kan hjælpe nogen, så mener jeg, det her er en sag, hvor den personlige værdighed kommer før de politiske principper, siger ældrerådmand Søren Thorsager (S).

Kommunen har spurgt Ankestyrelsen, om ikke det er muligt at lade folk selv betale forskellen i prisen.

Det har styrelsen mundtligt givet udtryk for, at det er, hvis alle borgere har den mulighed.

- Det vil betyde, at vi skal bevilge de billige bleer til alle borgere og samtidig tilbyde dem den dyrere ble mod at betale prisforskellen selv. Det kan vi gøre forholdsvis hurtigt, hvis det er det, vi vil, forklarer Søren Thorsager.

- Det vil være et brud med idéen om, at der ikke skal være brugerbetaling på et så vigtigt område. Men det er jeg villig til, hvis det kan hjælpe nogen, tilføjer han.

Sagen ventes bragt op på det næste møde i Ældre- og Handicapudvalget på tirsdag.

NU MÅ DE K.... E.... M... Styre sig betale hvordan i h.... skal vi finde penge til det

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 22-08-07 09:20

Ja Thyfoon, der er der det bærer hen, med den regering vi har ved roret..
Det kan være vi skal ud og finde sponsorer til vores hjælpemidler

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 22-08-07 10:06

ja

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-08-07 10:30

Regeringens PLADDER om velfærd, er kun tomme ord. Det groteske forslag er bare ET eksempel.

Jeg så også gerne Fogh sendt på pension. Men så heldige er vi nok ikke

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-08-07 11:23

UPS!!!!
Meritdk (+ alle andre der følger denne tråd):
UNDSKYLD, Jeg kom til at se, at jeg havde skrevet/udtrykt mig forkert i mit første indlæg.

Der skulle naturligvis ikke havde stået alle men derimod en del.
Jeg beklager mange gange.
Medens vi er ved fejlene, er jeg da vist ikke den eneste der har lavet en.
1. thyfoon's overskift: 1 stk. stavefejl.

2. Jeg har da altid ment at ældre, nok er lidt ældre end 30 år, men jeg tager måske grueligt fejl (i så fald er jeg oldgammel)

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-08-07 11:49

thyfoon:

Lige et simpelt spørgsmål:

Hvad prisen i forskel pr. ble i Kr. ?????

MVH

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-08-07 11:58

viskinge hvor vil du hen ???
Citat
Der skulle naturligvis ikke havde stået alle men derimod en del
- uanset om det er den ene eller anden form for overførsel indkomst betales der ved den søde grød da skat - og det er vel en menneskeret at kunne leve med et handicap på den bedst mulige måde - uanset hvad ????

Jeg KAN ikke forstå hvorfor netop den gruppe - blandt mange andre - skal fratages at kunne leve så normalt som muligt pga der bruges penge helt forkert - for eks til umulige projekter der rejses til mindesmærke for en eller anden politiker - osv osv.

thyfoon - du går stærkt frem - hatten af for dig (hvis jeg havde en)

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-08-07 12:25

miritdk:
Jeg har forstået spørgsmålet, således at det var ældre medborgere, det drejede sig om !!!
Det viser sig nu, at det er en anden gruppe af mennesker, det faktisk handler om!!!

Det kan godt være, at jeg er lidt dum, men prøv lige at læse overskriften !!!!!
Jeg forstår overskriften som, at det er ældre mennesker, som der er kommet på plejehjem, det drejer sig om.

MVH

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-08-07 13:36

viskinge - om det er ældre eller yngre - så skal hjælpen til det enkelte individ ved være i top - jeg forstår ikke din vriden og snoen her

Hvis du kigger i thyfoons profil kan du se han har haft et spørgsmål før dette om samme - det kunne måske oplyse dig lidt hvad tråden her angår.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-08-07 14:12

miritdk:

Jeg forstår ikke din vriden og snoen her!!!!!!

LÆS OVERSKRIFTEN!!!!!! på spørgsmålet

Det er vel ikke meningen, at man skal læse spørgeren' s profil og tidligere spørgsmål, inden man må komme med en kommentar, ellers er der da noget, jeg fuldstændigt har misforstået.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-08-07 14:56

PS:

miritdk:

Din profil får man da ikke en lyd ud af at læse.

MVH

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 22-08-07 16:19

prisen i forskeld er 5 kr pr ble men med de billiger skal de ud tider og jælpe med at skifte og den tid de skal bruge hos mig (2 personale) bliver tagt fra ander

Har lige snakke med radio3 på fyn en af de store lokalradioer der skal jeg lave et intavu kl 07,30 jeg er godt træt det er noget af en medie storm jeg har sadt i gang

viskinge thyfoon du har en stavfejl i din overskrift??? OG jeg er ordblind hr proffesor

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 23-08-07 05:51

http://www.fyens.dk/article/842531

http://www.fyens.dk/article/842512

Dette bliver slutningen forløbig i tråden men når der sker noget intrasant skriver jeg igen

Godkendelse af svar
Fra : thyfoon

Dato : 23-08-07 05:54

Tak for svaret miritdk. dig og mangorossa har være skønne at snakke med og få råd og vejledning med alt det her som er sat igang jeg har fået gode råd så jeg ikke dummer mig i mit intavu med jounalisten tak venner ps mangorossa jeg laver også 500 point til dig *ss*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-07 10:18

kanondu fik så meget ud - jeg er super glad på dine vegne - du har godt nok fået sat gang i så meget

Flot gået !!!

Har du overvejet at gå videre så det ikke kun er i odense der bliver sat gang i nogen tanker hos visse tanke tømte skrankepaver ??? Jeg tænker på større medier

Du er godt nok en modig mand - der er desværre så mange der ikke tør stå frem og så sker der jo ingen forandringer.

Håber du ikke slipper det hele men følger op på det - for er der noget kommuner er gode til er det lige at bruge den der med at vente - for så har alle nok glemt balladen - lad dem ikke slippe !!!

Hav en god dag nu - og slap af ovenpå de anstrengede dag Bare der var flere af din slags !

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-08-07 22:47

Velbekomme Thyfoon, godt gået...hjælper gerne hvis du har brug for det.