/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Udvidelse af sko
Fra : dynamicduo
Vist : 13369 gange
100 point
Dato : 17-08-07 15:00

Er der andre tricks end vådt avispapir og blokning hos en skomager, til at udvidde sko, der klemmer?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-07 15:12

Ja - selv at købe/lave en klods til udblokning......

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-07 15:12

Ja det kræver jo lidt tid at gå dem til

Men har du købt skoene for små !!!!! så er der ikke meget andet at gøre end det du selv skriver.

Men kunne du ikke passe skoene, da du købte dem ??

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 17-08-07 15:14

Har gået og kigget på den længe - og i dag var de på udsalg og min størrelse har alle dage været 39 - også hvad angår de andre sko købt i samme butik - så jeg købte dem glad og kækt. Men - de klemmer! Og de kan ikke byttes, og jeg vil have dem! Jeg er meget stædig! Men ja.. Det *er* tåbeligt, jeg ved det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-07 15:29

Så må du gå dem til

Et par timer om dagen og dine fødder venner sig til skoene

Du prøvede dem vel før du købte skoene

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-07 15:30

vænner, det var en upser

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-08-07 16:01

Nej, der er ikke andre tricks, og hvis ikke skoene er af skind eller læder, kan du glemme ethvert forsøg på at gøre dem større

Sko er ikke noget der skal gås til eller klemme når man køber dem.....det dur ikke ....sko skal passe når man prøver dem i butikken, ellers skal man glemme det.....eller lide og få deforme fødder

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-07 16:15

Jeg har da gået sko til, som ikke var af skind eller læder. Mine fødder er ikke deforme

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 17-08-07 16:20

Jeg ved at med eksempelvis fodboldstøvler lage disse ca. en time i vand og så spillede man en kamp med støvlerne på og derefter sad de perfekt på fødderne, men om man kan med alm. sko ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 17-08-07 17:38

En skomager er ikke så dyr, og han kan sige om det kan lade sig gøre.
kh mette

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 17-08-07 20:03

Min faster dypper dem i en spand med vand og går dem tørre, det funker. Mvh B&S