/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvilket Antivirusprg til Vista
Fra : Sunnyman
Vist : 691 gange
50 point
Dato : 05-08-07 10:20

Hejsa,

Har brugt Avast som antivirusprogram til både min Vista 32 og 64 bit indtil nu, men synes den sluger for meget af ressurcerne.

Er der andre der har oplever et ?

Nogle forslag til hvilket AV program der kører godt med Vista ?

Takker

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-07 10:26

AVS fra Kaspersky. De har nu opdateret så det fungerer med vista.

Kan hentes her. Rul lidt ned på siden.

http://neowin.net/index.php?act=view&id=40850

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-07 10:40
Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-08-07 10:44

Og når det ikke længere virker går du over til PrevX

www.Prevx.com - ikke gratis - men noget af det bedste.......

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-07 10:47

tak for supleringen miritdk Det er altid godt med backup.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-07 10:49

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-08-07 10:57

Jeg bruger Avast på XP, og jeg mærker ikke noget til at det bruger ressourcer.

Kan man stadigvæk få nøgler til AVS ? .

Ellers er alternativet AVG, men det er ikke lige så godt som Avast og AVS http://www.grisoft.com/doc/products-avg-anti-virus-free-edition/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-08-07 10:59

AVS stopper jo sandsynligvis på et tidspunkt.......

Men der kommer nok noget i stedet....

Udviklingen stopper jo ikke

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-07 10:59

De gamle nøgler til AVS virker stadig efter hvad jeg har afprøvet.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 05-08-07 11:08

NOD32 er et uovertuffen antivirusprogram, altid i top i alle test, hvor den er afprøvet sammen med andre.
Tilmed er den IKKE ressource krævende.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-08-07 11:17

Fijala-> Du har også hamstret nøgler til AVS .

Men man kan ikke få flere. Har lige prøvet.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 05-08-07 11:18

Hejsa..

Har en gang været udsat for at en computer der kørte med Avast kørte meget langsom.

Det var Avast der var skyld i dette.. jeg mente at den havde fundet en virus som må have låst scannen..

dette hjalp med af afinstaller, genstarte og installer programmet igen..

Ellers vil jeg mene at Avast er en af dem som bruger mindst ressurcer. og Norton bruger mest

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-07 11:18

Jeg har også hørt fine anmeldelser af NOD32 som paperboy nævner og her er der en anmeldelse

http://www.nettips.dk/Default.asp/KatId=98/SubId=/id=1708/text=Ukendt,+men+supergodt+antivirus

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-07 11:36

sti_s. Jeg hentede et i sidste uge og da var der bøvl med at modtage (den kom dog dagen efter) men da brugte jeg en af de forrige nøgler og det fungerede fint. Jeg har lige været inde på majorgeeks http://www.majorgeeks.com/Kaspersky_Active_Virus_Shield_d5215.html og er i færd med at downloade og vil lige se om man kan få en nøgle.
Hvordan nmu med opdateringer, hvorlænge mon de bliver ved

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-08-07 11:39

Jeg tror også en af og geninstallation måske kan hjælpe. Og så skal man aldrig have andre programmer kørende, når man installerer sikkerhedsprogrammer. Det kan godt give en dårlig installation.

Iøvrigt, så kan man jo også lukke for de af Avasts tjenster\moduler, man ikke bruger. Det vil spare ressourcer.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-08-07 11:53

Fijala -> Jeg gætter på at opdateringerne fortsætter licensperioden ud, men læste på Kasperskys forum at de ville stoppe. Kan ikke finde tråden mere desværre.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-07 11:55

ja så må man jo ud at kigge efter et nyt. Har længe været fristed af Kaspersky, men når nu den AVS har kørt gratis så længe har man jo ikke inversteret endnu.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-08-07 12:13

Kaspersky er godt, men heller ikke billigt. Jeg mener, at Avast kombineret med Cyberhawk, giver de samme features, og en tilsvarende beskyttelse http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=69

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-07 12:17

Sunnyman

der kom svaret sikker fra sti_s

og et gratis spørgsmål fra mig blev besvaret.

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 05-08-07 13:17

stl_s altid dyb respekt for dine svar.

Har installeret cyberhawk, kanon program.

Men mit problem er stadig at når Avast er installeret, så kører HD konstant. og jeg har prøver at se hvad det er i avast der scanner konstant.

Så snart avast er afinstalleret er der ikke noget problem. Har du en løsning ?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-08-07 13:34

Tak Sunnyman

Hmm, måske får Avast ikke tilstrækkeligt med rettigheder på Vista. Når du installerer Avast, højreklikker du så på installationsfilen, og "kør som administrator" ?

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 05-08-07 13:41

Ja, programmet er installeret som Administrator.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-08-07 13:54

Hmm, mystisk. Kan faktisk dårligt finde noget om Avast problemer på Vista. Brugte du noget andet før Avast ? Hvad har du ellers af sikkerhed, firewall osv ?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-08-07 14:03

Hmm, og dog, der er måske noget her http://forum.avast.com/index.php?topic=27928.0

En af processerne kan pludselig bruge en masse RAM. I et tilfælde var det nok at genstarte Webshield

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 50 point
Dato : 05-08-07 14:12

Du kunne evt prøve rådet der står i den sidste post her http://forum.avast.com/index.php?topic=29719.0

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 05-08-07 15:34

Det er rigtig nok at VRDB får hardisken til at køre en del... jeg har da også slæået den fra.. da jeg køre med nogle backup løsninger som er mere sikker..

Citat
VRDB

VRDB står for "Virus Recovery Database"; det var kendt som "integritets database" i tidligere avast! versioner. Formålet med VRDB er at hjælpe når, på trods af alle sikkerhedsforanstaltninger en virus slipper igennem til computeren, og filer bliver inficeret. Med hjælp fra VRDB er det muligt at reparere inficerede filer (føre dem tilbage til deres oprindelige tilstand). VRDB viser sig ved et ikon med bogstavet "i" i systembakken (ved siden af uret). Hvis ikonet er animeret er databasen netop nu ved at blive opbygget.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-08-07 17:12

Man kan sætte VRDB til kun at køre når screensaveren er aktiveret. Nok en god ide at gøre det, syntes jeg. Så behøver man ikke at lægge et nyt image ind, hvis uheldet skulle være ude .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-08-07 17:52

Hvem faen bruger screensaver idag

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-08-07 18:34

Citat
KANDU?DK
Vejen til en hurtig løsning

Refi -> Ovenstående er vel brændt ind i din skærm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-08-07 18:43

Og det er snart mange år siden jeg har brugt en screensawer....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-08-07 18:44

Hov - det var ikke en sav

Godkendelse af svar
Fra : Sunnyman

Dato : 05-08-07 22:39

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-08-07 22:46

Velbekomme .

Jeg ser lige, at der var kommet flere svar siden jeg lagde linket, men du fandt ud af meningen alligevel