/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Løn til afløsere på plejehjem
Fra : Funambulist
Vist : 4607 gange
300 point
Dato : 30-07-07 20:17

Hej

Jeg er interesseret i at vide grundlønnen til ufagudlærte ferieafløsere (over 18 år selvfølgelig) på plejehjem.
Hvad er de forskellige tillæg desuden på?

Ved godt at der er forskel fra de foskellige kommuner osv. men er interesseret i at høre om der er nogen der har nogle specifikke tal?

På forhånd tak. God sommer!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-07-07 20:21

Du kan finde de forskellige lønstatistikker i de forskellige kommuner i linket her,

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-07-07 20:21

http://www.foa.dk/sw74600.asp

jaja...jeg glemte linket, men her er det

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 30-07-07 22:05

Du kan beregne lønnen her

http://www.foa.dk/sw2793.asp

men det er en løn fra 2002, så prøv at ringe til FOA for at få den præcise løn oplyst

Telefon: 4697 2626

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-07 09:23

Jeg har netop arbejdet som plejervikar på et plejehjem i en måned.

Lønnen som vikar er 110 kr. i timen. (Arbejds tid for dagvagter: 8.00-15.00/15.00-22.00 Nattevagter: 22.00-5.00/1.00-8.00) Der er tillæg for nat-/week-endvagter + 20 kr. i timen.

Hvis du er faglært vikar er lønnen en anden. Arbejdes mere end 20 timer pr. uge kaldes 'overskydende' vagter G-dage ..og lønnes en del bedre. Mange plejehjem har dog ikke økonomi til at ansætte folk i G-dage.

Når man tænker på arbejdet: Personlig pleje af syge dybt demente ældre, mange med blodpropper, kørestolsbrugere, blinde, uden sprog, som hver dag skal vaskes, skiftes flere gange dagligt, medicineres og mades ved alle måltider. Så forstår jeg godt at der kræves mere i løn. Det er et MEGET hård psykisk belastende arbejde. De ældre er ikke spor taknemmelige for plejen. De jamrer og beklager sig og vil enten hjem ...eller dø!

Det er MIN erfaring.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-07 09:31

Ps. Ud over at der skal skiftes sengetøj dagligt skal de ældre selvfølgelig også klædes på/af. Ha' skiftet tøj dagligt (..ellers klager de pårørende). Mænd skal dagligt barberes, kvinder ha' lagt make-up og sat hår. Der skal bruges loft- eller stålift for at de kan komme op eller i seng (..de sover også til middag.) De svageste skal skiftes liggende, hvorfor du skal lære at betjene 3-way-glide lagner.

Det er IKKE nogen loppetjans sku' jeg hilse at sige. JEG kunne ikke have dette job som levebrød. Jeg var for alvor ved at 'gå ned med flaget'. Man skal virkelig være af en speciel støbning for at holde til jobbet i længden. Så tænk dig rigtigt godt om inden du søger om ansættelse.

Jeg er fuld af respekt for de som arbejder i denne sektor med 'tunge' beboere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Funambulist

Dato : 01-08-07 13:37

Tak til alle, selvom det ikke er helt fyldestgørende.

Har selv arbejdet som afløser for ved siden af studiet og overvejer det igen, men ja, det er hårdt både psykisk og fysisk, så lønnen er lidt afgørende for mig.
God sommer.