/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Force Windowed Mode?
Fra : crha
Vist : 514 gange
200 point
Dato : 27-07-07 20:07

Hejsa

Jeg står med et program der bare ikke vil køre i windowed tilstand. Jeg har prøvet Alt + Enter, -w, -window, -startwindowed (hvad jeg ku find epå google), men intet hjælper.

Jeg tænkte på om der er en måde at få programmet til dette (et program der kan tvinge det?)?

Det er heller ikke muligt at minimere det. Alt + Tab får godt nok taskbaren frem, men der sker intet når man trykker på et andet faneblad.

Håber jeg er til at forstå og at der er et godt svar på dette :)

Mvh.
Casper

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-07-07 20:25

Hvad er det for et program?

Hvilket styresystem er det skrevet til?

Kommentar
Fra : crha

Dato : 27-07-07 20:52

Det er et meget gammel spil der hedder Manalink. Tror det er skrevet til Windows 95/98, men virker heller ikke selvom jeg sætter programmet til at køre som 95/98.

Har desværre ingen hjemmesider, men i readme filen står der:

"ManaLink and its updates are available at
www.gathering.net,
www.ten.net and www.microprose.com."

Dog lader det ikke til nogle af de sider er oppe.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-07 21:15
Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-07-07 22:29

PROFILER___

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 02:09

Heeiiiiii.................. Fedt link refi

Den dersens DOSBOX ska' jeg da strax prøve:

http://www.softpedia.com/progDownload/DOSBox-Download-15770.html

..og i morgen se om jeg kan få Chuck Yeagers Flight AirCombat til DOS 5.0 op at flyve.

Dét har jeg nemlig ikke kunne siden FAT8 og F16 gik af mode

( Hvis så ellers jeg ka' finde floppy'en i rodet i loftrummet )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : crha

Dato : 28-07-07 09:50

Tak for linket, men kan stadig ikke få det til at virke. Har prøvet DOSBOX, men den siger abre at programmet ikke kan køre i DOS-mode.

Andre forslag?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-07 10:46

Så må du have fat i en gammel maskine (kan købes/fåes for næsten ingen penge) og så der installere win 95....

Det er nok den eneste mulighed der så er tilbage.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 11:28

Eller installere WIN95 på en FAT16 partition på din harddisk. Dette vil resultere i en dual boot konfiguration, hvor du ved opstart kan vælge hvilket operativsystem du vil starte op med.

Det er nemlig nok selve filsystemet den ikke vil kendes ved. Visse DOS spil skriver direkte til disk og så nytter det ikke med kompatibilitets tilstand, da programmet ikke kender til NTFS filsystemet og der 'springes' BIOS kald til diskskrivning over.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : crha

Dato : 28-07-07 20:26

Er det muligt at formatere en USB disk til FAT og køre det derfra? =) For skal helst være muligt at tage det med mig og samtidig bruge det på andre computere :)

Kommentar
Fra : crha

Dato : 28-07-07 20:57

Flot af mig :P Skal jo ikke boote fra usb disken. Så det er ikke muligt at gøre det fra en win xp?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-07 22:37

Hvis ikke det kan køre på XP nu kan det heller ikke fra USB eller andet medie....