/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rejsemål med gode dansesteder?
Fra : Ysseven
Vist : 732 gange
125 point
Dato : 22-07-07 08:19

Hejsa!

Jeg er på udkig efter en rejse (i midten af august), men der står sjældent et ord om dansesteder. Vi er ikke længere teenagere, så vi er ikke ude efter diskoteker, men steder med dansemusik. De kan sagtens være små!

Da jeg ikke kan lide at flyve langt, så skal det (denne gang) helst - men ikke nødvendigvis - være eks. Mallorca, Rumænien, Bulgarien eller lignende. Vi vil gerne tæt på stranden, så forslag til en storby duer ikke...

Så hvis der er gode forslag derude, så kom endelig frem med dem...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-07-07 09:36

Dansesteder er helt naturligt en del i nattelivet,
det behøver man ikke udpensle.
Hvis i vælger rejser for de modne, så undgår i discoballaden.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 22-07-07 09:46

...!?

Hvis det var så lige til, havde jeg næppe rejst spørgsmålet, vel...?

Der er faktisk ikke særlig mange dansesteder for de halv- til helgamle. Så meget har vi da fundet ud af. Og det er derfor, at jeg søger info her.

Og "rejser for de modne" har vi også prøvet. Det var der, at der var mindst dans!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-07 10:39

Da behovet for den slags steder er forsvindende lille (bortset fra for de "lokale") finder du ikke den slags beskrivelser....

Hvis de reklamerede med den slags var de jo ikke så interessante mere....

Hver en lille by i verden har den slags - nok mest på steder hvor der IKKE kommer mange turister....

Så dine ønsker bider sig selv i halen...

Hvilket land I vælger er egentlig underordnet - I skal blot VÆK fra turiststederne (de vil hellere leve at noget andet) og ud/ind til de byer som "normalt" ikke er turistattraktioner.....

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 22-07-07 11:05

Måske forklarer jeg det bare dårligt....???

Jeg søger efter go'e gammeldags dansegulve af en slags. Og de findes. Vi har faktisk fundet flere på Mallorca - men der må også være nogle i andre lande.

Når jeg rejser sådan et spørgsmål er det fordi jeg håber på positive, brugbare svar. Ikke på bemærkninger, som beskriver det, jeg allerede selv har fundet ud af, og som er den direkte årsag til spørgsmålet...

Det kan godt være, at jeg lyder lidt sur - hvad jeg også er ved at blive lige nu - men hvorfor skal der altid komme negative eller ligegyldige svar i trådene? Hvis man ikke kan "bidrage positivt", så er vel ligemeget med at skrive i tråden? For når der kommer mail om "Kommentar til dit spørgsmål", så bliver jeg så glad - men kun for bagefter at blive skuffet over indholdet i svaret. Og jeg er tydeligvis ikke den eneste...!!!

Suk. Dagens bøvs.

Men jeg venter spændt på et informativt eller positivt svar alligevel.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 22-07-07 11:05

Refi og Teil når i nu ikke har nogen viden på området hvorfor skriver i så indlæg om det ?

Spanien er generelt et godt sted at gå i byen for ikke teenagere men tag en en snak med en rejsearrangør fordi det kan godt skifte fra år til år hvilke målgrupper de enkelte destinationer satser på.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-07-07 11:15

Citat
Refi og Teil når i nu ikke har nogen viden på området hvorfor skriver i så indlæg om det ?

Citat
Hvis det var så lige til, havde jeg næppe rejst spørgsmålet, vel...?

Jøsses hvor dum kan man være. Alle feriesteder jeg har besøgt, kunne byde på dansesteder
i rigeligt omfang.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 22-07-07 11:19

--> Thomas.Haugaard: Tak.

Det gør vi faktisk, når vi kommer frem, men guiderne er ofte så "grønne" og fokuserede på at henvise til steder, hvor de (formentlig) får bonus, at deres viden ikke er noget bevendt. I øvrigt heller ikke på mange andre områder. De kan ikke svare på forholdsvis simple ting. Men så tager jeg eks. billeder af det, som jeg er blevet nysgerrig efter og spørger på hotellet eller lign.

Men denne gang ville jeg gerne være på forkant, i stedet for (igen) at sidde 8 dage på ferie uden dans. Vi er nemlig meget glade for at danse!

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 22-07-07 11:24

--> Teil: Vi kommer åbenlyst ikke de samme steder. Men vær sød og lad være med at skrive flere af dine besynderlige "ih, hvor er jeg krænket over at I ikke gider høre mine ubrugelige svar"-indlæg.

Jeg er ikke dum - og du ville, uanset hvad du selv mener, være en af de sidste, der kan udtale sig herom! Selvom du også siger det om andre end mig...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-07 11:34

Citat
Jeg søger efter go'e gammeldags dansegulve af en slags. Og de findes. Vi har faktisk fundet flere på Mallorca - men der må også være nogle i andre lande.

Ja - de findes overalt - men IKKE på de store turiststeder og slet ikke i ferietiden....

Citat
Refi og Teil når i nu ikke har nogen viden på området

Kender vi hinanden

Citat
Spanien er generelt et godt sted at gå i byen for ikke teenagere

Eller mener du bare du ved mere

Jeg har endnu ikke været i en by i verden hvor den slags IKKE findes....
Udbuddet er blot mindst på deciderede turiststeder simpelthen fordi der ikke er penge i det....
De "lokale" turistkontorer er super til at fortælle hvor det findes i området, men da du samtidig vil have "vand" begrænser du jo mulighederne gevaldigt...

Så er der "primært" kun de større byer der ligger ved vandet...

F. eks. Ungarn "svømmer" i lokalsteder med "indfødt" dansemusik...
Wien har masser af steder (nok flest i verden).....

Men så begynder det jo at knibe med vandet.....

Det er det jeg mener med det bider sig selv lidt i halen....

"Vandstederne" tjener penge på andre ting - derfor er udbuddet begrænset i ferietiden....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-07-07 11:35

Gustav Vinkler spilles desværre ikke i Bulgarien.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-07-07 11:38

Bror Kalles Kapel kender man ikke i Tyrkiet

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 22-07-07 11:38

Tja, jeg kan ikke danse, men se denne guide...måske er det lidt besværligt når man på forhånd udelukker storbyer, hvor udbuddet traditionelt er størst.

http://www.dancesport.uk.com/world.htm#Austria

Ziggy99

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 22-07-07 14:00

hvad slags dans efterlyser du....
selv ville jeg da nødigt blive spist af med en gang gejledansesteder med gammeldags klamt dansemusik for dem der siges at være 40.......ellers tak....
jeg er selv til salsa/cubansk og jeg er 53 år og danser på livet løs.denne form for dans er for alle aldre og det er vidunderligt.........det er den slags dans jeg selv efterlyser, når jeg er udenlands......
men jeg tror nu, at der efterhånden er alle slags dansearter og steder de fleste steder nu om dage på feriedestinationerne......ikke alle er jo til disco og folkedans.....
god ferie.
dansemusen j.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 22-07-07 14:12

Rock 'n' roll i dens bedste forstand - hvis der må vælges! Altså 50'er musik med lidt knald på...

Jitterbug er nok favoritten, fordi den jo danses til meget...

Men vi tager også gerne en vals, cha-cha, tango, m.m.

Til gengæld er vi ikke til salsa (og "ko-klokker") - og det er der jo meget af, sammen med techno.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-07 14:15

Så hedder det LONDON

Allerbedst USA - men så langt ville du jo ikke......

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 22-07-07 14:38

nu er der altså ikke koklokker i salsamusik....der er noget du har misforstået......tror ikke helt du har hørt ægte salsamusik fra cuba.....det er ikke lige det samme som meget af det man hører en del danske band efterhånden efterligner og mange andre moderne musikere......og du kan dælme tro, det er altså ikke helt så nemt at danse rigitg salsadans/cubansk dans...det ligger i sværhedsgrad på højde med tango og andre stilarter...man blir aldrig færdig med at lære denne dansestil, da der findes utallige varianter og stilarter alt efter hvilken del af sydamerica, mellemamerica og ikke mindst usa, man kommer fra........det er skam ikke så nemt.....nogen sværmer til en stilart andre en anden.....selv er jeg mest til den cubanske, da det nok er den mest autentiske......og sjoveste......har du nogensinde set den film der hedder "dance with me" , den er rigitg god og viser det hele.....også moderne dans.....
selv har jeg danset i 50 år også jitterbug, men desværre er min kondi og mine knæ ikke til det mere.......så de sidste 9 år har det været salsadansen......og iøvrigt, så er jeg vild med 50'er musik......og strutskørter......er ret sikker på, at der findes masser af steder hvor det blir danset.....i london, som en siger og tyskland...
prøv at goggle dig frem....måske du finder noget der....
en gang til god ferie.....
dansemusen j.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 125 point
Dato : 22-07-07 14:46

Grand Canaria.
Puerto Rico
Ned mod strandbugten
Ude til venstre er der en restaurant med musik og dans ( er selv til Jitterbug /Jive)
Der spilles blandet musik.
Men det er lige et par år siden, at jeg var der sidst - så hvordan det er nu er jeg ikke sikker på.

Ps. De unge mennesker aner ikke hvad der blev danset i 60'erne.
Og kan nok heller ikke følge med.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 22-07-07 14:51

Om de unge kan følge med...? Næ. Det kan de ikke!

Det er sjovt at dem sidde med åben mund og polypper, når de gamle med gråt hår (om noget hår overhovedet...) svinger sig afsted med vandrette skørter til Elvis m.fl.

Kommentar
Fra : pusling..

Dato : 26-07-07 00:41

Det er godt nok ikke i august men måske et godt alternativ næste år ?
Kig her : http://www.swing-time.dk/content.60.81.0open=3
Det skulle være supergodt og sjovt

God tur...

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 26-07-07 08:34

Nu gør jeg linket brugbar ( ) og tjekker det...

www.swing-time.dk/content.60.81.0open=3

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 26-07-07 08:43

--> Pusling: Pyh, nej. Det duer ikke....

Vi har været på Lanzarote (og boede i den anden ende af øen), men vi var på en biltur forbi det sted - bare for at kigge:

Det ligner nærmest et fængsel og ligger laaaaangt, laaaaaangt væk fra alfarvej. Selv i den nærmeste landsby (flere kilometer væk) var der ikke andet end en lille bitte kiosk. Og vi var rørende enige om, at dér skulle vi ikke hen nogensinde.

Nogle af vores "meddansere" ville vist alligevel prøve stedet i år - men de skulle afsted som flok på den tur med formålet dans, dans og kun dans.

Vi vil ikke på sports-knokle-ferie, men afslapningsferie med dans....

Men du skal have tak for din gode vilje og et i grunden godt forslag!

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 08-08-07 22:40

Nu har vi besluttet os: Vi rejser til Zakynthos og skal bo i Argassi - og med lidt held løber vi ind i en havskildpadde...

Er der nogen, som gerne vil dele en erfaring om netop den ø? Tænker ikke bare på dans, men måske også spisesteder eller andet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-08-07 20:12

Jeg har været på Zakynthos en hel dad. og spist i en lille hyggelig biks lidt længere ude end Argassi.
Vores feriemål var Kefalonia som er øen lidt ovenfor Zakynthos.
Der er en fantastisk udsigt når man kører op på bakken / bjerget ovenfor Zakynthos by.
Ellers kender jeg ikke den ø.

Godkendelse af svar
Fra : Ysseven

Dato : 13-08-07 21:58

Tak for svaret e.c. - selvom det ikke bliver dér, vi skal hen...

Men nu spørger jeg til Zakynthos i en ny tråd. Måske hjælper det på sagen?