/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CPU forbrug
Fra : kj
Vist : 890 gange
200 point
Dato : 06-07-07 17:07

Hjælp, jeg har det problem at mit CPU forbrug er på 100%, uden noget der er i igang. Ingen åbne programmer m.m.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-07-07 17:11

Snavs i computeren.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-07-07 17:15

Prøv at se her:
http://www.kandu.dk/Spg33770.aspx
Måske en mulighed.
Gambrinus

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-07-07 17:45
Kommentar
Fra : Benna1979

Dato : 06-07-07 18:13

Hold lige hesten et øjeblik ... Hvordan aflæser du det? Vær opmærksom på, at CPU-forbruget i joblisten ikke viser, hvor meget du bruger, men hvor meget der er til rådighed ... Det vil sige, at når den kører op på 100%, er det fordi, at der er 100% til rådighed.

Er du i tvivl, kan du downloade Hijackthis fra Spywarefri.dk, lave en log og smide den her i tråden. Så kan vi se, om din første antagelse er korrekt ... (Og før du begynder at rode rundt, så lav et automatisk gendannelsespunkt, hvis du skulle komme til at ødelægge noget) ...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-07-07 18:37

Citat
Det vil sige, at når den kører op på 100%, er det fordi, at der er 100% til rådighed.

Helt forkert.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-07-07 18:52

Jep ! Om igen Benna.
Gambrinus

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-07-07 19:00

100 % op 100 % forbrug

enig

dr.dem

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-07-07 19:02

Benna må ikke se min hijacklog

Kommentar
Fra : Benna1979

Dato : 06-07-07 19:06

Jeg spørger, hvordan manden aflæser det. Er I ude på at hjælpe ham, eller er I ude på at gå efter mig?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-07-07 19:09

Citat
Det vil sige, at når den kører op på 100%, er det fordi, at der er 100% til rådighed.

Det er en påstand, ikke et spørgsmål.

Kommentar
Fra : Benna1979

Dato : 06-07-07 19:13

Teil. Gider du at lukke røven? Lad være med at skrive til mig herinde. Jeg gider ikke modtage dine indlæg, og jeg gider ikke at svare dig mere. Luk røven.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-07-07 19:14

SÅ, så....
En fejl er først en fejl, anden gang den begås.
Gambrinus
Individer, der er henvist til at residere i transparente domiciler, bør ikke tilrådes at anvende større eller mindre geologiske fragmenter som kasteskyts.
(Man skal ikke kaste med sten, når man bor i et glashus)

Kommentar
Fra : Benna1979

Dato : 06-07-07 19:16

Kj ... Du kan se en tråd, der minder meget om din her: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=103451

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-07-07 19:17

Benna1979
Hvis du er ude på at hjælpe manden skal du ikke komme og skrive at når der står 100% forbrug at det er 100 % ledig sådan noget lorterøv og fyre af kom lige hjem til jorden igen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-07-07 19:17

Citat
Luk røven.

Nu er det kj der stiller spørgsmål her.
At du er analfabet må du lære at leve med.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-07-07 19:18

Citat
Benna1979
Hvis du er ude på at hjælpe manden skal du ikke komme og skrive at når der står 100% forbrug at det er 100 % ledig sådan noget lorterøv og fyre af kom lige hjem til jorden igen

Hvem skriver hvad, idiot.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-07-07 19:22

Teil
har du spist piller idag ????

Jeg skrev til Benna1979
og det kan du læse foroven under hvem der har skrevet

Kommentar
Fra : Benna1979

Dato : 06-07-07 19:22

Kj ... Jeg mener stadig, at det ikke er ligegyldigt, hvordan du aflæser. Hvis du kigger under Aktiv systemproces under Processer, skal den ligge omkring 98-99 stykker, hvis du ikke laver noget. Ser du på grafen under ydeevne, og viser den 100% der?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-07-07 19:24

ALT mit ligger på 2%

Er den så død????????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-07-07 19:25

De gule piller skulle jeg gemme til i morgen.
De røg ned sammen med de blå her til aften.
Det gav 100% klarsyn

Kommentar
Fra : Finn90

Dato : 06-07-07 19:26

@kj

Kan du give os navnet på den proces der sluger mest CPU ???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-07-07 19:26

Benna må godt få nogle piller, han mangler ser jeg.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-07-07 19:27

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-07-07 19:18

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Benna1979
Hvis du er ude på at hjælpe manden skal du ikke komme og skrive at når der står 100% forbrug at det er 100 % ledig sådan noget lorterøv og fyre af kom lige hjem til jorden igen

Hvem skriver hvad, idiot.

Forklaring udbedes

dr.dem

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-07-07 19:29

? ? ?
Aktiv Systemproces : 98=> CPU forbrug : 2 %
Her på min elektronhjerne, te'vær'te´fal'.
Gambrinus

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-07-07 19:33

svinger mellem 2-4 %

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-07-07 19:33

Fjerner flueben

Kommentar
Fra : Benna1979

Dato : 06-07-07 19:37

Tak Gambrinus ... Det var du bedre til at skrive, end jeg var.

Jeg er her for at hjælpe - Jeg kan se, at du er det samme!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-07-07 19:46

Jep !
Jeg kan heller ikke lide tonen her på kandu for tiden.
Man ka' påpege andres fejl på en pæn måde.
Selv JEG ka' begå fejl. (Jeg indrømmer dem dog sjældent)
Gambrinus
Vi mangler input fra kj.
Citat
Kan du give os navnet på den proces der sluger mest CPU ???

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 200 point
Dato : 06-07-07 19:47

kj >> har du fået set på kommentarer 06-07-07 17:15 og 06-07-07 17:45 ?

og er der nogle af dine processer (ctrl+alt+del) som tager meget plads ? (Aktiv systemprocess skal være så højt som muligt, da det er er udtryk for hvor meget der er frit til at blive aktiveret)

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 06-07-07 19:52

kj >> jeg har osse et program der hedder 'aktiv systemprocess' der bruger tæt ved 100%. På en anden af mine PC'er er win på engelsk - der hedder det noget med 'idle', dvs tomgang.

En processor går ikke i stå når den ikke har noget at lave. Den kører i tomgang. Det er ikke et problem.

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 08-07-07 09:20

Tak for svaret hcma.
Jeg har fundet synderen, når jeg sender jobs fra min PC til en printer(Epson Stylus Pro 9500) der er tilsluttet en anden PC på netværket, stiger forbuget i min CPU til 100%, og det hele kører ekstremt langsomt, også udprintningen.
Jeg må have sat systemet forkert op.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-07-07 09:39

Citat
Ubesvarede 2
- Besvarede 47
- Annullerede 14
- Slettede 0
Ialt 63