/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
GraphicParkingLinks
Fra : svendgiversen
Vist : 440 gange
100 point
Dato : 02-07-07 19:34

I disse agurke tider...og når man nu ikke kan gengive grafik her i kandu:

Hvad med at oprette en net parkerings plads, hvor man kan placere grafik og fotos til debat?
(måske endda èn pr. Kandu emne, så jeg kan vise andre slægtsforskere min tipoldefar Rosenørn)

Man kan så bare her i kandu angive links dertil...

Det er sikkert debatteret før??
Og der er måske allerede eksisterende alternative løsninger???

Venter spændt... Svend

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 02-07-07 19:38

Den findes da allerede her:
www.peecee.dk
der kan du oploade dit billede/screenshot
så kan alle se det altid.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-07-07 19:44

Her er et eksempel.
http://peecee.dk/?id=55948

Men husk lige at det bliver stående.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-07-07 20:21

Meget overbevisende e.c,
især at se mit eget indlæg så hurtigt og rigtigt gengivet...

Men peecee har vel ikke noget med kandu at gøre?
(er det mon rent reklame financieret).

Og hvor mange kandu brugere kender og bruger peecee??
(jeg har ikke set en eneste anvendelse her i kandu).

Der er sikkert mange andre net adgange som peecee???

Jeg tænkte mere på et grafisk net supplement til kandu:
Der må da være fordele ved at grafer og fotos er direkte knyttet til kandu spørgsmål...

Eller er der ikke???? Svend

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-07-07 20:27

Citat
Og hvor mange kandu brugere kender og bruger peecee??
(jeg har ikke set en eneste anvendelse her i kandu).

Det er der mange, der gør. Jeg har set flere eksempler.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-07-07 20:34

- hvis du oppe til højre i søgefeltet skriver peecee og vælger alle emner >søg
Så vil du se ret mange tråde med henvisning til peecee.

Mmmmmmmmmmmmmmmen husk lige at du ikke kan slette et oploaded billede.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-07-07 21:03

I er jo førende specialister, ikke repræcentative brugere...

Der findes mange parkeringsmuligheder på nettet, som peecee, med specielle formål;
du kan vie din hund, fætter eller klassebillede, og se om nogen kender dem...

Når jeg lige nu kom til at tænke på en sådan parkeringsplads:
Inden for slægtsforskning er kirkebøgerne kommet på nettet i noget der hedder arkivalieronline.
De er jo håndskrevne og mange kan ikke læse hvad der står, så halvdelan af de spørgsmål
vi har under slægtsforskning er nu er tydninger...

Her går x brugere så den samme lange vej til den samme snørklede kirkebogs side,
i stedet for at spørgeren placerede kirkebogs siden eksempelvis i peecee...
Ikke just lean... hvis nogen ved hvad det er? Svend

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-07-07 21:54

I PowerPoint kan man også beskære så der vises et tydeligt udsnit.
Det ville måske være godt til tydning af skrifter.
Men det er jo meningen at den der lægger et billede op, og så henviser til hvor det er.

som her:
http://peecee.dk/?id=55975

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-07-07 00:28

Citat
Og der er måske allerede eksisterende alternative løsninger???

e.c har allerede vist dig det.

Citat
Man kan så bare her i kandu angive links dertil...

Netop det e.c gør

//bentjuul

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 03-07-07 09:22

Hej Svend

I dette slægtsforsker forum er peecee.dk tidligere brugt.
Se nedenstående spørgsmål fra turmeric fra 28/9 2006, hvor du selv har lagt nr. 2 kommentar ind:

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=94316

Mvh f.larsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-07 17:17

Ja bentjuul,
jeg er klar over at mulighederne findes uden for kandu...

Og imponerende f.larsen,

jeg husker billedet, men på det tidspunkt lagde jeg ikke mærke til placeringen.
I hvert fald er brug af links med grafik ikke almindeligt anvendt i dette forum.

Mit spørgsmål gik mere på om det burde være kendt del af kandu procedure mulighederne?
Men tilsyneladende er der ikke stemning herfor, og jeg savner argumenter...

Så vi fortsætter nok med at åbne kirkebøger i kor... Svend

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-07-07 19:13

Men desværre findes det du savner ikke - nemlig en samling grafik/billeder til en bestemt kategori.
Men det kunne da være rart, at bladre lidt i billeder til kategorien.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-07 19:56

Vi er vist enige e.c,
og du har ærligt fortjent disse "gyldne" Matador points.

Men da jeg lige har omtalt mit spørgsmål under slægtsforskning, lader jeg det stå lidt endnu...
hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 03-07-07 23:28

Hej Svend

Jeg kan også godt gå ind for at have et eller andet sted på kandu.dk, hvor man kan placere et billede/grafik/skærmdump eller andet.

Det skulle så fungere på samme måde som peecee.dk, mht. at det blev liggende for altid.
Da det bliver knyttet til et spørgsmål/tip skal det kunne hentes frem, også et halvt, et helt eller flere år senere.

Mvh f.larsen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-07-07 10:21

Her er en besværlig måde at lave det på.

Opload billede og vis adresse

Lav et spørgsmål udelukkende til visning af emne + link-adresser senere laves et tip med alle emner og tilhørende link-adresser
når det er tid så laves et nyt tip med indholdet af gamle link-adresser + nye
Opsamling af emne + link-adresser kan foregå i det første spørgsmål.

En ikke helt gennemtænkt idé.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-07-07 11:36

Tak for svaret e.c.

Det sidste er vist ikke tilstrækkeligt overvejet.
Jeg foretrækker stadig net grafik parkeringmuligheder tilknyttet kandu spørgsmål...
Hilsen Svend

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-07-07 16:45

Ok - og ja det sidste var ikke gennemtænkt.................sådan er det tit med mine idéer.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-07-07 18:32

Men måske kan du hjælpe?

Jeg gemte 2 uddrag af en kirkebogs side via Alt Print Screen i et word dokument
som jeg forsøgte at gemme i peecee...

Men det virker ikke.

Hvordan gemmer jeg det / dem i eksempelvis JPG format??
Hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-07-07 21:17

Print Screen
nu skal det indsættes i et program som kan gemme i jpg
Der kan bruges:
paint > rediger > sæt ind >
Og så > filer > gem som > og i filtype vælges der JPG (JPEG)

og så www.peecee.dk > gennemse > find din JPG fil i dokumenter > åbn
Når den er hentet > marker den link-adresse som henviser til dit billede > h-klik og vælg kopier.
Stil dig i skrivefeltet her og h-klik og vælg sæt ind.

PowerPoint kan bruge på samme måde, men der kan man også beskære så det der skal læses /ses tydeligere.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-07-07 17:22

Tak e.c
Med Power Point lykkedes det...
Svend

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-07-07 19:23

Super og jeg har også arbejdet med resultatet ................ den fødsel du viser.