/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Sprogforståelse - Engelsk
Fra : rossie
Vist : 532 gange
100 point
Dato : 29-06-07 15:02

Heej...
Jeg har lige et spørgsmål, om noget der undrer mig, som jeg håber du kan svare på?!

I et brev, når man er ved at afslutte på engelsk er der nogle der skriver "XOXO" - en slags "Kys & Kram" på dansk -så her kommer mit spørgsmål ; Hvordan hænger det lige sammen? - Hvorfor skriver man "XOXO"?

Hvis du vil se et eksempel, så klik ind på vip.tv2.dk og tjek et svar, som Paris Hilton laver til en fan, da hun sad i fængsel. Der skriver hun nemlig os "XOXO" til sidst...hmm...

Håber du ved hvorfor?!

-Caroline

Accepteret svar
Fra : Nanabanana

Modtaget 60 point
Dato : 29-06-07 15:07

XOXO betyder "Hugs and Kisses" ("Kram og Kys" på dansk). Det bliver for det meste brugt af forelskede til at udtrykke hengivenhed i slutningen af breve, e-mails etc.

Det er usikkert hvad X og O står for. Nogle bruger Xet som krydsede arme i et kram, og Oet som kyssende læber. Dog er Xet som kys, og Oet som et kram oftere set.

Nogle mener at X repræsenterer kys, fordi bogstavet X på spansk hedder "equis", hvilket ligger tæt på det engelske "a kiss".

Hentet fra "http://da.wikipedia.org/wiki/XOXO"

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 29-06-07 15:14

Hugs and Kisses is a term for a sequence of the letters X and O, e.g. XOXO, typically used to express affection or good friendship at the end of a written letter or email.

It is debatable which letter represents which act. Some interpret X as the crossed arms of a hug and O as the puckered lips of a kiss. However, the interpretation assumed in the following, in which X represents the four lips of a kiss and O the four arms of a hug, is more common. For example the Oxford English Dictionary states that X is "used to represent a kiss, esp. in the subscription to a letter." [1]

Most celebrities these days will sign an autograph with "xoxo" and their signature to show love to a fan.

Additionally, there is a more simple interpretation, based on the pronunciation of the letters X (sounds like 'kiss') and O (sounds like 'hold', as in 'I hold you').

The use of XOXO goes back to the use of an X or cross, which was considered as good as a sworn oath in times before most people could write and therefore used the X in the same way a signature is used today — a mark of one's word.

An X at the end of a letter or document was often kissed as a seal of honesty, in much the same way one would kiss a Bible or kiss the fingers after making the sign of the Christian cross, thus the X came to represent a kiss in modern times.

The "X" was the ancient Paleo Hebrew letter Tav, and was a symbol of the Seal of Hashem (God) and it represented truth, completeness, and perfection.

The origins of the O as a hug are not generally known, although it is speculated that it may represent the arms wrapped around someone being hugged.

Kommentar
Fra : rossie

Dato : 29-06-07 20:59

Mange tak for svaret - så blev jeg da klogere

Godkendelse af svar
Fra : rossie

Dato : 29-06-07 21:00

Tak for svaret, så blev jeg det klogere

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 29-06-07 21:50

Så lidt;)