/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Safari 3 Beta for Windows
Fra : molokyle
Vist : 596 gange
203 point
Dato : 16-06-07 11:08

Som beskrevet i mit tip: http://www.kandu.dk/Tip16173.aspx

..er der kommet en ny browser fra Apple på banen.

Nu vil jeg gerne vide om der er andre end mig, som har problemer i denne browser med at få vist CSS formaterede link?

Jeg er kun stødt på en enkelt (..og det var en dansker) som har oplevet det samme. Udenlandske sider omtaler mest sikkerhedshuller. Er det mon kun hvis den kører på en dansk Windows version dette 'løjerlige' problem opstår?

..og kan du/I heller ikke importere 'Favoritter' fra IE til Safari ? Hvis jeg prøver, lukkes programmet med en fejlmeddelse fra operativsystemet med den 'sædvanlige' pop-up:

Der er sket en fejl. Programmet lukkes ...bla bla bla..

Ønsker du at sende en fejlrapport...?

På min egen side kan man ikke se linkteksterne, men både mouseover, ledetekst i statuslinjen og selve navigationen virker: http://www.cssboxing.com/

Siden vises og virker korrekt i IE, Firefox, Konquera, Opera, Netscape ..og den 'gamle' Safari til MAC, men altså ikke (..hos mig) i Safari 3 Beta for Windoes. (..og jeg har installeret den nyeste opdatering som allerede er kommet!)

Hvad siger I?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-07 11:46

uden at blande mig yderligere (måske) - hold da kæft hvor er kandu´s postlevering langsom - netop nu 11:50 modtog jeg besked om spørgsmålet her - det må siges at være snail-mail

husk lige den browser endnu er beta

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-07 11:57

miritdk -> Joeh... jeg er da klar over det er en Beta og jeg husker da IE7 var i Beta, at der også dér var problemer med div. browsermenuer. Herunder håndtering af Favoritter

..men hvis rendering af CSS fejler burde der foreligge reaktioner derpå fra hele verden. Hvorfor kun fra Danmark?

..eller kan det have noget med min opsætning af XP og sikkerhedsindstillinger at gøre?

Safari browseren var/er jo ellers kendt i webudvikler kredse for at være meget stabil, når det kommer til standarden og den implementering. Safari til Windows bygger iøvrigt på opensource kernen til browseren Konquera ..som ligeledes er en rimelig stabil browser for UNIX/LINUX.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : tararam

Modtaget 203 point
Dato : 17-06-07 14:30

Jeg har samme problem.....

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-07 20:12

tararam ..ta taaaa.... !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-07 20:21

CSS problemet er løst med ver 2.0.3 af Safari for Windows, men der er nu stadig problemer med visse mere esoteriske 'ting'

..som f.eks. inline embed'ed objekter ..eller rendering af disse i det hele taget

Eks.
Kode
</span>
<object>
<ul class="examples">
<li>Dette er et <a href="/eksempel/MIN_FIL.php" tabindex="6" title="Eksempel">LINK</a></li>
</ul>
</object>
</span>

</MOLOKYLE>