/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Roterende ikon ved søgning i IE 6.0?
Fra : lundoe
Vist : 319 gange
40 point
Dato : 22-01-03 02:20

Efter en geninstallation af IE 6.0, efter et total system-nedbrud, har jeg nu et (grimt) TDC-logo kørende oppe i højre hjørne af programmet - altså det lille billede der roterer når programmet aktivt søger efter f.eks. en ny side.

Hvordan får jeg TDC-logoet væk, og IE's standard animation tilbage?

Jeg ved det er en lille ting, men det er bare så irriterende...

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 22-01-03 10:43

Hej Lars.

Det der er sket, er du har installeret en kopi af browseren som er "branded" af TDC. Altså som de har sat op til at vise deres logo, og sandsynligvis også en række "Opasia" genveje i foretrukne.

Den eneste måde, mig bekendt du kan komme af med dette, er mig bekendt ved at afinstallere og så installere en browser der ikke er leveret af TDC. Jeg har ikke prøvet med IE6, men i IE4 hjalp det ikke, hvis man blot installerede hen over. Den skulle afinstalleres først. Ellers beholdt den nogle af de data, som var i den "gamle" der var installeret.
Du kan selvfølgelig også anskaffe dig det IE-SETUP-KIT der bruges for at lave disse "Brandede" versioner, og så fjerne det ad den vej, men det er i sidste ende mere besværligt.

mvh
BenKvist

Accepteret svar
Fra : kanjegik

Modtaget 40 point
Dato : 22-01-03 11:21

Der er en kort beskrivelse her:

Reset to the Default Logos
To restore the default animated logo, delete the 'BrandBitmap' and 'SmBrandBitmap' string values found under the registry key [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar].

To restore the default idle logo, delete the 'SmallBitmap' and 'BigBitmap' string values found under the registry key [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main].

Du kan finde siden her: http://www.winguides.com/registry/display.php/83/

Det interessante er at du også kan lave/sætte dit eget logo ind i stedet for. Husk at lave en backup af registreringsdatabasefilen.

Mvh

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 22-01-03 11:33

ham her har også fuldt styr på alt med icon i IE - http://212.203.14.81/virtualp/html/win_logo.html

Godkendelse af svar
Fra : lundoe

Dato : 22-01-03 13:50

Tak for svaret kanjegik.