/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Installering af software
Fra : thedeuce
Vist : 537 gange
145 point
Dato : 04-06-07 14:39

Hjælp mig !!!
Har lige købt et video camera og kan ikke installere softwaren på min pc. Den siger at der er en fejl. Jeg har sankket med Sony og de har givet mig et link til en opdatering af min Install Schield. Det virkede heller ikke. Jeg har en bærbar også med Windows XP og der var der ingen problemer. Jeg tror at jeg har en firewall eller lignende der blokerer. Har prøvet at slå den fra men med samme resultat. Mener at jeg havde samme problem for nogle år siden med et Kodak program. Kan dog ikke huske hvad jeg gjorde.

Tak.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-06-07 14:53

Prøv at deaktivere antivirusprogrammet
installer derefter, aktiver antivirus,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-06-07 15:09

Det er vel ikke Vista du prøver at installere på ????????

Siden det virker på XP....

Kommentar
Fra : kj

Dato : 04-06-07 15:29

Har du prøvet Kontrolpanel, installer/fjern programmer/installere nye programmer.

Kommentar
Fra : thedeuce

Dato : 04-06-07 17:50

Hej alle 3.
Tak for jeres svar.
1. Har fjernet antivirus helt. Det hjalp ikke !
2. Der ligger XP på begge pc ér !
3. Har prøvet kontrolpanel uden held !

Ak og ve.

Jeg holder ud !!!

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 04-06-07 19:32

Sørg for at du er systemadmin,
Der må være en konflikt i systemet et eller andet sted. Måske har du installeret og af-installeret en del forskellige programmer igennem de sidste 4-5-6 måneder.
Hvis du vil, kan du prøve at gå tilbage i systemgendannelse, måske helt tæt på dengang du installerede XP. Prøv det, og se om du kan installere camera softwaren med de indstillinger der var dengang.
De programmer du har installeret fra dengang og til nu, vil jo så ikke være der men det er jo bare for at prøve. Du kan altid gå FREM i systemgendannelse igen og sætte computeren som den er nu.
Om ikke andet, - hvis det virker - så geninstaller de programmer du evt. har installeret siden du fik XP.

Kommentar
Fra : thedeuce

Dato : 04-06-07 20:36

Hej Tararam.
Det vidste jeg ikke at man kunne, altså gendanne først tilbage og så frem igen. Var inde i gendannelsesprogrammet, men mit tidligste kontrolpunkt er fra marts 2007. Det forstår jeg heller ikke, for computeren er 3 år gammel. Har du nogle forslag.

Tak

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-06-07 07:42

Prøv at rense din registreringsdatabase:

1.) Hent og installér TweakNow RegCleaner Std. : http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html
2.) Genstart i fejlsikret tilstand (..tryk F8 ved opstart, efter BIOS oplysninger er vist, men FØR Windows starter)
3.) Kør TweakNow RegCleaner Std. og klik (Scan now). Når scanningen er færdig sletter du kun hvad som er mærket: Safe to delelete ved at klikke på show details... og i det 'nye vindue' at klikke på Delete i muenuen øverst.
4.) Genstart normalt.

Prøv nu at installere programmet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : thedeuce

Dato : 05-06-07 21:51

Hej Molokyle.
Tak for svaret. Prøvede som du skrev, men ak igen. Det vil bare ikke virke. Kan godt hente og installere fra nettet, dog ikke det program fra Sony jeg skal bruge, men alt andet.
Tror min pc er ved at afgå ved døden !

Thedeuce