/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl ved opstart
Fra : WinXPeter
Vist : 759 gange
20 point
Dato : 28-05-07 13:49

Hej

Jeg kører XP pro.

Når jeg starter op kommer der skyggen af et vindue og så den der dumpe lyd når et program fejler.

Min PC har det fint med det, den kører upåklageligt. Men mig irriterer det grusomt.

Jeg har ingen programmer i startmappen.
Jeg har været i msconfig og deaktiveret et punkt i start ad gangen med følgende opstart og samme problem.

Nogen gode ideer?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 28-05-07 13:57

Hej WinXPeter.

Nu ved jeg ikke hvor lang tid det har stået på, men har du prøvet at "skrue" pc`n tilbage til hvor den virkede uden.....?altså med "systemgendannelse"?

Venlig hilsen Mikkel/gozimza

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-05-07 14:03

Prøv om du kan se hvad det er der fejler i fejlloggen.

Gå i Start -> "Hjælp og support" -> "Brug værktøjer til at vise oplysninger om computeren og diagnosticere problemer" -> Klik på "Avancerede systemoplysninger" -> "vis fejlloggen".

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 28-05-07 16:12

Hej igen

Jeg har prøvet systemgendannelse, det kan den ikke. Måske fordi jeg har lavet BIOs update.

I fejlloggen står følgende fejl:

Service Control Manager: Tjenesten Microsoft TV/Video-forbindelse

kunne ikke starte pga. følgende fejl: Den angivne tjeneste kan ikke startes, fordi den er deaktiveret eller fordi den ikke har nogen aktiverede enheder tilknyttet.

Samme tekst står om:

Service Control Manager: Tjenesten TerraTV WDM Crossbar
Service Control Manager: Tjenesten TerraTV Tuner
Service Control Manager: Tjenesten TerraTV WDM Video Capture

Det er et gammelt TVkort der sidder i PCen som ikke virker, men det har aldrig åbnet nogle programmer.

Den anden ting der står er:

Userenv; Sessionsstatus for gældende politikindstilling kunne ikke logføres. Et forsøg på at oprette forbindelse til WMI mislykkedes. Logføring for gældende politikindstilling udføres ikke længere for denne politiks program

Kan heller ikke rigtig se at det skulle være det.

Findes der ikke et program der kan logge ens boot når man ønsker det?
Jeg kan ihvertfald ikke finde sådan et.

Jeg leger lidt videre med den.

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 28-05-07 18:06

Her er et program, der kan logge din boot-sekvens. Kan også bruges til at optimere din boot. Microsoft BootVis kan bl.a. downloades herfra:

http://www.majorgeeks.com/download.php?det=664

Men jeg tvivler på at det vil hjælpe på dit problem. Programmet viser dig ganske vist alle de filer, der indgår i opstarten, men du skal selv kende navnene på de forskellige TV-drivere, hvis de skal fjernes.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-05-07 21:02

Her kan du se hvordan du aktiverer startlogføring http://support.microsoft.com/kb/315222

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 20 point
Dato : 28-05-07 22:37

Halløjsa
Du har jo næsten selv givet svaret:
Citat
Samme tekst står om:

Service Control Manager: Tjenesten TerraTV WDM Crossbar
Service Control Manager: Tjenesten TerraTV Tuner
Service Control Manager: Tjenesten TerraTV WDM Video Capture

Det er et gammelt TVkort der sidder i PCen som ikke virker, men det har aldrig åbnet nogle programmer.

1. Fjern kortet fra maskinen, afinstaller alt hvad der har med kortet at gøre.
2. Genstart maskinen.
3. Lav en backup af registry
4. Kør en Recclean.
5. Genstart maskinen.

Og vend så tilbage hvis ikke det hjælper.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 31-05-07 18:04

Hej så er jeg on-line igen

Frygtelige ting er sket

Jeg downloadede Microsoft BootVis, men kunne ikke rigtig se noget jeg kunne bruge med den.

Jeg var også inde at se på hvordan man aktiverer startlogføring, men nåede desværre ikke at bruge det.

For da jeg fjernede mit TVkort og skulle starte op igen ville svinet sgu ikke.
Jeg ved ikke hvorfor, strømmen var taget af og operationen jo enkel.
Det hjalp heller ikke at montere det igen.

Så sad jeg med en PC der kun startede CPU-blæseren.
Jeg har prøvet at fjerne batteriet og cleare CMOS.
Jeg har også prøvet at fjerne RAM, IDE og Grafikkort. Så beeper den 3 gange og det stopper hvis jeg monterer RAMene igen, ellers er den lydløs selv om IDE og Grafikkort mangler.

Så jeg må nok se i øjnene at mit 3 år gamle, men monteret for 3 uger siden ASUS P4P800 Deluxe bundkort er til skraldespanden

Men hvad: Shit happens

Nu har jeg fået gang i en gammel PC jeg har haft stående og der er helt andre problemmer, men mere om det i en anden tråd.

Jeg lader lige denne stå åben lidt endnu, hvis der skulle komme et halmstrå.

Jeg siger TAK for hjælpen.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 31-05-07 18:19

Har du prøvet at skifte batteriet ?

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 31-05-07 18:43

Er batteriet der ikke kun for at gemme CMOS og BIOS setup ?

Jeg har jo clearet CMOS.

Problemmet er jo at den kontakter RAMene men slet ikke kontakter IDE, ellers skulle den jo beepe HDD ikke fundet og ligeledes med grafikkort.

Skal ihvertfald lige være færdig med lidt ting da jeg kun har det batteri ekstra som sidder i denne PC.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 03-06-07 23:26

Tror jeg lukker dette spørgsmål.

Døden er erkendt og sørgetiden ovre.

Pointene går til Brassovitski. Hans råd førte da til at der skete noget.

Sort uheld med det bundkort, men det må jo have haft et brist et sted.

Tak for hjælpen og rådene alle sammen.

( Nu skal jeg jo lige finde ud af hvordan man lukker )

Godkendelse af svar
Fra : WinXPeter

Dato : 03-06-07 23:31

Tak for svaret Brassovitski.